2025-09-25, 00:24
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Jag skrev ju nyss och frågade dig om man egentligen kan vara 100% säker någonsin?

Det jag skrivit om passivitet är att min erfarenhet av kvinnor är att en stor del av dem jag varit med har gillat när jag tagit kommandot, när jag bytt position på dem, när jag tagit initiativ och "tagit för mig" och de har varit passiva och låtit det ske. Och nej jag har inte frågat hela tiden.

Jag gav också Jenny exempel på hur det varit vid oralsex där det oftast tar ett tag innan det blir effekt därnere så att säga och att många därför legat stilla och tysta ett tag, ibland ganska länge.
Några har t.o.m. förklarat att de är tvungna att "innesluta sig och koncentrera sig" för att kunna få orgasm. Det vill säga att om de legat o stönat och ålat sig hade de inte fått orgasm utan det fick dem på grund av sin passivitet och koncentration.

Det är min erfarenhet av sex med kvinnor och att passivitet säkerligen inte behöver betyda ofrivilighet.

Fast visst det skulle ju kunna vara så att jag har haft en jävla tur och alla egentligen inte deltog frivilligt men heller inte valt att anmäla.

Hur visste du att du hade samtycke att gå ner på dem?
Citera
2025-09-25, 00:29
Medlem
Jenny9s avatar
Citat:
Om jag känner mig osäker så ser jag till att bli säker men det förändrar ingenting.

Exakt. Du har ju fattat, förstår inte varför du ställer massa frågor om något du redan förstått.
Citera
2025-09-25, 00:37
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ok, så att hon inte bara snabbt tog bort handen utan att han tog bort hennes hand själv gör det till en våldtäkt? Själva istickandet av fingrarna var ok?

”Adam och Bea har penil-vaginalsex som båda har samtyckt till. Mitt under akten tycker Bea att det är en rolig idé att sticka upp några fingrar i Adams anus, och gör det utan förvarning. Det tar ett tag innan Adam reagerar på vad som hänt, men han säger sen att han inte uppskattar hennes tilltag och säger åt henne att ta bort dem. Bea säger då: "Du kommer att gilla det" och gör ingen ansats att ta bort dem. Adam tar då tag i Beas hand och drar ut dem. Sedan fortsätter resten av sexakten utan andra incidenter.”

OK här har jag tolkat det som att hon fortsätter att ha fingrarna i anus ett tag. Men så kanske inte fallet var. Läste kanske för slarvigt. Det kanske ger ett litet annat ljus på situationen.
Samtidigt skriver du att Bea tycket att det är en rolig idé att sticka upp några fingrar i anus. Hon gör det alltså inte för att hon tror att Adam kommer tycka det är skönt och för att ge honom sexuell njutning? Det kanske är något som skulle kunna diskuteras och blötas fram o tillbaka i en rättegång.

Vi tar det här exemplet också. Adam och Bea har sex för första gången. Adam har haft sex med ett antal tjejer tidigare och skaffat sig en del erfarenhet och fått lite tips av tidigare tjejer på hur de tycker att det är skönt att killen gör.
Adam slickar Bea och Bea ligger på rygg och inget i Beas beteende får Adam att tro något annat än att Bea deltar frivilligt. Vid ett flertal tillfällen tidigare har Adam efter att ha slickat ett tag även använt ett finger inne i tjejernas slida och masserat G punkten efter tips och instruktioner av den första tjejen han var med. Tjejerna har i efterhand sagt att de tyckt detta varit skönt och han har på detta sätt lyckats att ge ett par av dem orgasm. Tjejerna har dock varit tämligen passiva ända fram till stunden då orgasmen börjar närma sig och de kommit
Nu tänker han att han vill göra det skönt för Bea också så efter ett tag av hans slickande så smeker han försiktigt in sitt finger i Bea och börjar att fingra henne och smeka hennes G-punkt samtidigt som han fortsätter att slicka henne. Han gör detta utan att fråga Bea men med uppsåtet att göra det skönt för Bea. Bea säger ingenting och gör inget fysiskt motstånd.

Hur tolkar du den här situationen?
Citera
2025-09-25, 00:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja men nåt har du väl ändå att komma med i rätten?

Har du inte läst vad jag skrivit?
Citera
2025-09-25, 00:47
Medlem
Citat:
OK här har jag tolkat det som att hon fortsätter att ha fingrarna i anus ett tag. Men så kanske inte fallet var. Läste kanske för slarvigt. Det kanske ger ett litet annat ljus på situationen.
Samtidigt skriver du att Bea tycket att det är en rolig idé att sticka upp några fingrar i anus. Hon gör det alltså inte för att hon tror att Adam kommer tycka det är skönt och för att ge honom sexuell njutning? Det kanske är något som skulle kunna diskuteras och blötas fram o tillbaka i en rättegång.

Vi tar det här exemplet också. Adam och Bea har sex för första gången. Adam har haft sex med ett antal tjejer tidigare och skaffat sig en del erfarenhet och fått lite tips av tidigare tjejer på hur de tycker att det är skönt att killen gör.
Adam slickar Bea och Bea ligger på rygg och inget i Beas beteende får Adam att tro något annat än att Bea deltar frivilligt. Vid ett flertal tillfällen tidigare har Adam efter att ha slickat ett tag även använt ett finger inne i tjejernas slida och masserat G punkten efter tips och instruktioner av den första tjejen han var med. Tjejerna har i efterhand sagt att de tyckt detta varit skönt och han har på detta sätt lyckats att ge ett par av dem orgasm. Tjejerna har dock varit tämligen passiva ända fram till stunden då orgasmen börjar närma sig och de kommit
Nu tänker han att han vill göra det skönt för Bea också så efter ett tag av hans slickande så smeker han försiktigt in sitt finger i Bea och börjar att fingra henne och smeka hennes G-punkt samtidigt som han fortsätter att slicka henne. Han gör detta utan att fråga Bea men med uppsåtet att göra det skönt för Bea. Bea säger ingenting och gör inget fysiskt motstånd.

Hur tolkar du den här situationen?
Låter som helt normalt förfarande.

Jag förstår att att du inte kommer att vara nöjd med det svaret heller.
Senast redigerad av Pipsi 2025-09-25 kl. 00:49.
Citera
2025-09-25, 00:47
Medlem
Citat:
Har du inte läst vad jag skrivit?
Ja så du beskriver att du vet att hon samtyckte genom att…?
Citera
2025-09-25, 00:53
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Hur visste du att du hade samtycke att gå ner på dem?

Jenny9 jag tror att vi tidigare ikväll har konstaterat att om man anser sig ha icke verbalt samtycke så har man gjort en bedömning inför en handling man inte frågat om och tolkat situationen som så att motparten kommer att vilja mottaga handlingen. Och får man inte något nej, ingen fysisk aktiv handling från den andra parten som visar att denne inte vill så anser jag att det inte är konstigt om man tolkar det som att man har ett icke verbalt samtycke även i fortsättningen av handlingen.

Jag tog upp min erfarenhet av kvinnor och som jag skrev har en klar majoritet av dem varit tämligen passiva och velat att jag varit parten som tagit initiativ, som flyttat dem i olika positioner, som tagit för mig och det är ingen av dem faktiskt som nämnt att de nog hade tyckt det varit bra om jag hade frågat dem om tillåtelse för alla initiativ och sexuella handlingar jag utfört på dem.

Sedan tog jag explicit oralsex som exempel där det varit som vanligast med passivitet från kvinnorna och jag vet inte om du läste tillägget i mitt svar om detta till Pipsi där det faktiskt är så att flera tjejer talat om att deras passivitet och koncentration faktiskt varit en förutsättning för dem för att de ska kunna uppnå orgasm.
Citera
2025-09-25, 00:54
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jenny9
Exakt. Du har ju fattat, förstår inte varför du ställer massa frågor om något du redan förstått.

Men om man inte känner sig osäker då? Synd att du bara klistrade in en liten del av mitt svar.
Citera
2025-09-25, 00:56
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Låter som helt normalt förfarande.

Jag förstår att att du inte kommer att vara nöjd med det svaret heller.

Varför skulle jag inte tycka det?

Skulle din inställning till Adams förfarande ändras om Bea anmäler honom för våldtäkt då hon säger att hon inte ville få fingret i sin snippa och att hon säger att hennes passivitet berodde på "frysreaktion"?
Citera
2025-09-25, 01:02
Medlem
Citat:
Varför skulle jag inte tycka det?

Skulle din inställning till Adams förfarande ändras om Bea anmäler honom för våldtäkt då hon säger att hon inte ville få fingret i sin snippa och att hon säger att hennes passivitet berodde på "frysreaktion"?
Nej det är precis som i det andra exemplet du malde i evigheter.

Hon har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har hon inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Hon är upphetsad och gör inget för att få honom att sluta.

Hon blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Hon blir inte utnyttjad och hon befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att hon inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att han borde ha förstått att hon inte deltog frivilligt.

Hon har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation.

Följdaktligen ingen våldtäkt.

Jag har nog skrivit detta i tråden ungefär 750 gånger nu.
Citera
2025-09-25, 01:04
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja så du beskriver att du vet att hon samtyckte genom att…?

Vem samtyckte? Vilket fall pratar du om?

Har du skrivit något exempel där jag blir anklagad för våldtäkt?

Om jag blev anklagad för våldtäkt på grund av en kvinnas passivitet så skulle mitt försvar vara att hennes beteende och vår interaktion hade lett till att jag uppfattat det som att båda ville och att mitt uppsåt varit att ge henne en bra/fin sexuell stund och jag skulle även använda mig av mina tidigare sexuella erfarenheter som grund till varför jag uppfattat det som att samtycke fanns.

Nu blir det ju lite generella svar eftersom du inte givit mig en specifik situation att svara på.
Citera
2025-09-25, 01:07
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej det är precis som i det andra exemplet du malde i evigheter.

Hon har frivilligt klätt av sig och hoppat i säng i syfte att ha sex. I sängen har hon inte visat ovilja eller motstånd – tvärtom. Hon är upphetsad och gör inget för att få honom att sluta.

Hon blir varken tvingad, hotad eller överrumplad. Hon blir inte utnyttjad och hon befinner sig inte i utsatt situation.

Det finns alltså inget som tyder på att hon inte deltog frivilligt, och därför inget som tyder på att han borde ha förstått att hon inte deltog frivilligt.

Hon har frivilligt deltagit i en fullt normal sexuell situation.

Följdaktligen ingen våldtäkt.

Jag har nog skrivit detta i tråden ungefär 750 gånger nu.

Men har du inte läst att hon var passiv, hon hävdar att det berodde på en "frysreaktion". Adam frågade ju inte heller om det var OK att stoppa in fingret.
Borde inte Adam förstått att hennes passivitet berodde på att hon inte ville ha fingret i slidan?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in