Igår, 02:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nej. Det är ingen hatbok alls som ska svartmåla hans ex alls, Läs boken först innan du uttalar dig.
Där finns inga attacker på Ciara alls. Det hade ju isåfall varit förtal.
En bitter ton ibland. Som när han konstaterar att han inte får vistas i sitt hus i UK. Huset som han fortfarande betalar alla räkningar för. Men inte mer än så.
Hur kan man säga att det inte är en hatbok om den innehåller bitterhet? Att han dessutom skriver den till henne är märkligt om den inte hade udden mot henne. Vad är egentligen syftet med boken?
Citera
Igår, 02:20
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår. Måns jobb har hitentills funnits i Sverige. Och han är inte lycklig i England.
Liksom att Ciara inte trivs här. Jag tror att barn mår bättre med harmoniska föräldrar.
Ciara i UK och pappa i Sverige. Det är båda föräldrarnas val. Som båda föräldrarna har lika ansvar för.
Glöm inte att farbror Mumsbulle har 40-årskris och den triggar igång kokainbehovet. Mumsis egna ord. Så sorgligt att herr Mumsbulle är olycklig. Han vet nog botemedel mot denna plåga . Troligtvis kokain.
Senast redigerad av Vipan Igår kl. 02:40.
Citera
Igår, 02:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Varför skulle Ciara släppa in Månstret då han misshandlat henne tidigare? Är du dum i huvudet? Dessutom är han ännu farligare nu då han är så bitter och instabil. Man släpper inte in fienden i sitt hem.
Det får du kolla upp. Måns kunde anmält CJ för falsk tillvitelse.
Men det avstod han ifrån pga den goda viljan.
Polisens film visar att Måns står vid hissarna o försöker ringa barnflickan om hämtning av barnen då CJ attackerar honom och försöka slita åt sig hans mobil. Måns springer därifrån och CJ springer efter honom. Detta syns i kameran. Enligt MZ springer han till sitt rum (utanför kameran) och stannar i steget. Så att CJ springer in i hans rygg. Därefter fortsätter han springa och når sitt rum o låser dörren.

Strax efteråt syns CJ stå vid hissarna genom kameran. Hon verkar lugn och samlad o jag tror hon pratar i telefon. Tror du att hon blivit misshandlad av MZ? Borde hon inte varit uppriven o grinat då? Enligt vittnen var hon rätt berusad den kvällen. Polisen har vänt på varje sten utan att hitta någon misshandel. Enligt henne själv skulle Måns ha knuffat in henne i väggen så hon bröt en nagel o fick ont i ländryggen. Det var nog snarare att hon sprang in i Måns ryggtavla. Polisen la ner tjaffset i brist på bevis.

KÄLLA MPZ biografi. Det går säkert att begära ut fup och dom för den intresserade, på att detta stämmer.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 03:06.
Citera
Igår, 02:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Otto kanske var med och räknade. Hur ska hen annars veta? ]

Eller så har hen helt enkelt LÄST boken.
Man behöver faktiskt inte stå bredvid och räkna vinrankorna en och en för att kunna återge en uppgift.

Det här börjar bli ett märkligt återkommande problem i tråden människor som inte vill läsa boken men samtidigt ifrågasätter dem som faktiskt gjort det.
Citera
Igår, 02:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Man behöver faktiskt inte stå bredvid och räkna vinrankorna en och en för att kunna återge en uppgift.

Det här börjar bli ett märkligt återkommande problem i tråden människor som inte vill läsa boken men samtidigt ifrågasätter dem som faktiskt gjort det.
Skulle aldrig kunna läsa sån smörja. Helt ointressant både bok och författare.. Att du och Otto lusläser varje rad är ingen överraskning. .Lögner rakt igenom vilket han erkände hos Skavlan.
Citera
Igår, 02:44
Medlem
Citat:
Det får du kolla upp. Måns kunde anmält CJ för falsk tillvitelse.
Men det avstod han ifrån pga den goda viljan.
Polisens film visar att Måns står vid hissarna o försöker ringa barnflickan om hämtning av barnen då frun attackerar honom och försöka slita åt sig hans mobil. Måns springer därifrån och CJ springer efter honom. Detta syns i kameran. Enligt MZ springer han till sitt rum (utanför kameran) och stannar i steget. Så att CJ springer in i hans rygg. Därefter fortsätter han springa och når sitt rum o låser dörren.

Strax efteråt syns CJ stå vid hissarna genom kameran. Hon verkar lugn och samlad o jag tror hon pratar i telefon. Tror du att hon blivit misshandlad av MZ? Borde hon inte varit uppriven o grinat då? Enligt vittnen var hon rätt berusad den kvällen. Polisen har vänt på varje sten utan att hitta någon misshandel. Enligt henne själv skulle Måns ha knuffat in henne i väggen så hon bröt en nagel o fick ont i ländryggen. Det var nog snarare att hon sprang in i Måns ryggtavla. Polisen la ner tjaffset i brist på bevis.

KÄLLA MPZ biografi. Det går säkert att begära ut fup och dom för den intresserade, på att detta stämmer.
Har du fler intressen än att gotta dig i Mumsfilibabba? All vaken tid sitter du på din kammare och försvarar gubben.
Citera
Igår, 02:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hur kan man säga att det inte är en hatbok om den innehåller bitterhet? Att han dessutom skriver den till henne är märkligt om den inte hade udden mot henne. Vad är egentligen syftet med boken?
Att Måns har rätt att bemöta vissa felaktigheter som helt enkelt inte är sanning.
Att han har rätt att berätta sin historia.
Något förtal förekommer självklart inte i boken.

Han skriver mkt lite till du. Det är ibland han riktar sig till henne om gemensamma händelser.
Både roliga och tragiska. Han berättar minnen om CJ som är rätt lustiga med humor.
Men inga attacker och inget hat. Förstår inte när folk säger så. Har de ens läst biografin eller bygger deras uppfattning på något hörsägen?

Det är hans konstaterande om sitt hus i UK man anar bitterhet. Men inte för övrigt tycker jag.
Citera
Igår, 02:47
Medlem
Citat:

Om han skrev 2000 rankor så var det nog hälften. Han sa hos Skavlan att han ljuger ständigt. Bra att Ottoplommon läser en bok och bildar sig.
Citera
Igår, 02:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Skulle aldrig kunna läsa sån smörja. Helt ointressant både bok och författare.. Att du och Otto lusläser varje rad är ingen överraskning. .Lögner rakt igenom vilket han erkände hos Skavlan.

Hur vet du att den är ointressant och ”smörja” om du inte ens har läst den? Man kan väl läsa böcker skrivna av människor man inte gillar. Det brukar kallas att vidga sina vyer.

Och vem går genom ett helt liv utan att någonsin ljuga eller skarva med sanningen? Kanske du Vipan, du är nog perfekt i din renaste form.

Jag har både ljugit och skarvat ibland. Ibland för att inte såra någon, ibland av andra anledningar. Inget allvarligt, men jag tänker knappast framställa mig själv som någon obefläckad människa för det.

Det intressanta är väl snarare VAD någon har ljugit om, varför och vilka konsekvenser det fått. Att någon någon gång har ljugit betyder knappast att allt personen sedan skriver automatiskt är ”lögner rakt igenom”.
Citera
Igår, 02:50
Medlem
Citat:
Att Måns har rätt att bemöta vissa felaktigheter som helt enkelt inte är sanning.

Han skriver mkt lite till du. Det är ibland han riktar sig till henne om gemensamma händelser.
Både roliga och tragiska. Han berättar minnen om CJ som är rätt lustiga med humor.
Men inga attacker och inget hat. Förstår inte när folk säger så. Har de ens läst biografin eller bygger deras uppfattning på något hörsägen?

Det är hans konstaterande om sitt hus i UK man anar bitterhet. Men inte för övrigt tycker jag.
Bra att du börjar läsa böcker och blir intellektuell. Inte en dag för tidigt.
Citera
Igår, 02:51
Medlem
Citat:

Han har gjort 10 egna fel men han lyfter bara den delen där han själv upplever sig själv som offer. Han erkänner halvhjärtat att han har gjort fel, lite som i en bisats, men lägger allt fokus i det han upplever som en oförrätt. Han är en knarkare, lögnare och svikare, men måste till varje pris sticka sig en offerkofta. Vad är syftet med boken? Huset i London är en symbol och ett sätt att straffa Ciara.
Citera
Igår, 02:53
Medlem
Citat:
Hur vet du att den är ointressant och ”smörja” om du inte ens har läst den? Man kan väl läsa böcker skrivna av människor man inte gillar. Det brukar kallas att vidga sina vyer.

Och vem går genom ett helt liv utan att någonsin ljuga eller skarva med sanningen? Kanske du Vipan, du är nog perfekt i din renaste form.

Jag har både ljugit och skarvat ibland. Ibland för att inte såra någon, ibland av andra anledningar. Inget allvarligt, men jag tänker knappast framställa mig själv som någon obefläckad människa för det.

Det intressanta är väl snarare VAD någon har ljugit om, varför och vilka konsekvenser det fått. Att någon någon gång har ljugit betyder knappast att allt personen sedan skriver automatiskt är ”lögner rakt igenom”.
Den absolut sista bok jag skulle läsa. Skulle fan hellre läsa koranen. Det säger allt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in