2026-09-17, 22:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är ju en utomordentlig meningslös intervju eftersom Trådens Huvudperson inte vill svara på några frågor utan bara säga självrättfärdigande meningslösheter och Skavlan vill mest prata själv, verkar det som. Men jag noterar att Trådens Huvudperson beskriver sig själv som "världens bästa pappa" (realistisk självbild?) och "den roliga pappan" (jag hade fått för mig att det var han som var den ansvarstagande parten i äktenskapet?). Dessutom tror han att hans barn kommer att "tvingas" läsa (av vem?). Och före detta hustrun nämns inte med namn, det är ett rätt oskönt osynliggörande faktiskt.
Som du kanske noterade så hörde svt av sig till henne men hon återkom inte. Varför ska hon tydliggöras när hon inte ens svarar? Precis som med boken?
Hon är klar, har gjort sitt och gått vidare till näste man. Debatten handlade dessutom inte i sak om henne.

Dessutom förstår du mycket väl att de kommer "tvingas" att läsa om sina föräldrar om inte sociala medier är utrotat tills det är dags.

Tror du inte det är möjligt att han faktiskt ses som "världens bästa pappa" av sina egna barn?
Citera
2026-09-17, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cianneli
Måns fick inte heller frågan var han är i England när han åker dit o träffar barnen. Eller jag missförstod att han åkte dit?
Han får åka runt till olika hyrda ställen. Det beror lite på hur långt i förväg hon ger sitt ok.
Citera
2026-09-17, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Som du kanske noterade så hörde svt av sig till henne men hon återkom inte. Varför ska hon tydliggöras när hon inte ens svarar? Precis som med boken?
Hon är klar, har gjort sitt och gått vidare till näste man. Debatten handlade dessutom inte i sak om henne.

Dessutom förstår du mycket väl att de kommer "tvingas" att läsa om sina föräldrar om inte sociala medier är utrotat tills det är dags.

Tror du inte det är möjligt att han faktiskt ses som "världens bästa pappa" av sina egna barn?

Att hon inte har velat medverka hos Skavlan gör väl knappast att det är förbjudet för dem att nämna henne vid namn. Jag vidhåller att det är ett osynliggörande, som både Trådens Huvudperson och programledaren har lika stor del i. Med tanke på hur konsekvent det är vågar jag dessutom gissa att de har kommit överens om det på förhand.

Vi lägger kanske olika betydelse i "tvingas". Jag ser det som att en annan person (vem?) kommer att använda sin makt över barnen för att få dem att läsa. Annars hade det gått bra att uttrycka sig annorlunda, exempelvis "barnen kommer att läsa, oavsett vad jag gör".

Och så var det inte ett citat av barnen när Trådens Huvudperson sade "världens bästa pappa". Det var han själv som sade att han nu är det, när han inte behöver bo i England.
Senast redigerad av Banankontrakt 2026-09-17 kl. 23:20.
Citera
2026-09-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vipan
Är det flashback som menas med folkdomstolen? Det kan ju inte vara facebook där gamla tanter sitter och vurmar för den gamla allsångsledaren? Det här måste bli spiken I kistan och karln var obehaglig. Nu skyllde han på 40-årskrisen för att han började knarka. Tidigare var det för att alla andra gjorde det i turnébussen.

Han erkänner också att han ljuger mycket och det var nog det enda som är sant. Sen sa han också att han började knarka för att han kände sig så blyg och kort/liten.
Japp. Flashback o övriga sociala medier.
Och samtliga i debatten tyckte folkdomstolen var dålig. Ett evigt drevande som kan förinta en person helt.
Vad ska vi med en folkdomstol till? Vi har ju ett rättssamhälle med riktiga domstolar.
Efter avtjänat straff är personen välkommen tillbaka in i samhället om den bättrat sig.
Medans folkdomstolens straff aldrig tar slut.
Citera
2026-09-17, 22:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Han får åka runt till olika hyrda ställen. Det beror lite på hur långt i förväg hon ger sitt ok.

Staaacckars LILLA 40-åriga Måns som varit konstant otrogen, elak och hänsynslös mot sin familj.
Måste han hyra boende när han hälsar på någon gång i England?
Som Skavlan sa är det hans eget val att bo i Sverige och ingen hindrar honom från att flytta till England och bete sig som en förälder.

Makalöst att han kallar sig själva "världens bästa pappa" och pissar på alla andra pappor i hela världen.
Som Skavlan säger väljer han att bo i ett annat land än sina barn. Idiotiskt att påstå att en förälder är bättre som en "rolig" förälder man några besök per år än den som är på plats och finns där för dem varje dag.
Som tar fighten, tjatar om läxor, går upp tidigt varje dag och gör frukost.
Som finns där i vått och tprrt.
Jonas Gardell sa att det enda som spelar roll är att föräldern FINNS DÄR. Man kan göra fel men en förälder som finns där varje dag är det som räknas.
Måns, du är långt ifrån "världens bästa".
Citera
2026-09-17, 23:00
Medlem
Såg någon hur mörk han blev i blicken mot Nadime och Skavlan när han inte hade sin charm-fasad påkopplad?
Riktigt läskigt.
Citera
2026-09-17, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Staaacckars LILLA 40-åriga Måns som varit konstant otrogen, elak och hänsynslös mot sin familj.
Måste han hyra boende när han hälsar på någon gång i England?
Som Skavlan sa är det hans eget val att bo i Sverige och ingen hindrar honom från att flytta till England och bete sig som en förälder.

Makalöst att han kallar sig själva "världens bästa pappa" och pissar på alla andra pappor i hela världen.
Som Skavlan säger väljer han att bo i ett annat land än sina barn. Idiotiskt att påstå att en förälder är bättre som en "rolig" förälder man några besök per år än den som är på plats och finns där för dem varje dag.
Som tar fighten, tjatar om läxor, går upp tidigt varje dag och gör frukost.
Som finns där i vått och tprrt.
Jonas Gardell sa att det enda som spelar roll är att föräldern FINNS DÄR. Man kan göra fel men en förälder som finns där varje dag är det som räknas.
Måns, du är långt ifrån "världens bästa".
Det är väl lika illa att tvinga MZ att bosätta sig i England som det varit att tvinga Ciara att bosätta sig i Sverige för barnens skull. Inte ens på deltid hade det varit juste att tvinga Ciara att bosätta sig här. Måns erbjöd ju sig att köpa ett hus här åt henne och betala alla resor för henne och hennes andra son om hon kunde tänka sig delad vårdnad i Sverige. Det ville hon inte och det förstår jag.

Du glömmer att Måns tvingats bo i UK och pendla som en jojo mellan jobbet i Sverige och familjen i UK i ca 7,8 år. Måns kan ju inte sköta jobbet hemifrån vilket Ciara kan göra. Det livet slet på honom och han trivdes inte att bo där. Lika lite som Ciara trivs att bo här.
Jag håller med MZ att det nog är bättre för hans hälsa att han bor här och träffar sina barn i UK på helgerna.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-17 kl. 23:21.
Citera
2026-09-17, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Det är väl lika illa att tvinga MZ att bosätta sig i England som det varit att tvinga Ciara att bosätta sig i Sverige för barnens skull. Inte ens på deltid hade det varit juste att tvinga Ciara att bosätta sig här. Måns erbjöd ju sig att köpa ett hus här åt henne och betala alla resor för henne och hennes andra son om hon kunde tänka sig delad vårdnad i Sverige. Det ville hon inte och det förstår jag.

Du glömmer att Måns tvingats bo i UK och pendla som en jojo mellan jobbet i Sverige och familjen i UK i nio år. Måns kan ju inte sköta jobbet hemifrån vilket Ciara kan göra. Det livet slet på honom och han trivdes inte att bo där. Lika lite som Ciara trivs att bo här.
Jag håller med MZ att det nog är bättre för hans hälsa att han bor här och träffar sina barn i UK på helgerna.

"Tvingas" bo med sina barn??!!
Du är ju inte klok. Vilken normal svensk förälder som helst hade flyttat till England för att bo i samma land som sina barn.
Hur fan kan något annat vara bättre än det?
Måns har inga barn i Sverige.
Ciara har barn sedan innan i England.
England är dessutom inte svårt att bo i för svenskar, det är nära Sverige, en kultur vi känner till, ett språk vi kan osv.
Citera
2026-09-17, 23:22
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon

Du glömmer att Måns tvingats bo i UK och pendla som en jojo mellan jobbet i Sverige och familjen i UK i nio år. Måns kan ju inte sköta jobbet hemifrån vilket Ciara kan göra. Det livet slet på honom och han trivdes inte att bo där. Lika lite som Ciara trivs att bo här.
Ja, sen har han ju dig här. Någon som försvarar honom och bryr sig om hans skinnbit. Sabla tur..men så är han ju en riktigt turgosse.
Citera
2026-09-17, 23:24
Medlem
Citat:
Du är ju inte klok. Vilken normal svensk förälder som helst hade flyttat till England för att bo i samma land som sina barn.
England är dessutom inte svårt att bo i för svenskar, det är nära Sverige, en kultur vi känner till, ett språk vi kan osv.

Kanske är problemet att Trådens Huvudperson inte kan få någon anhörig att köpa en remsa åker i England lika lätt som i Kyrkheddinge (utanför Staffanstorp utanför Lund). Och så ska vi inte glömma att han vill tillbringa en vecka i månaden i vad han kallar "norra Sverige" och vi andra "Dalarna" för att hitta sin själ eller sig själv eller hur det nu var.
Citera
2026-09-17, 23:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ziggarillen
Ja, sen har han ju dig här. Någon som försvarar honom och bryr sig om hans skinnbit. Sabla tur..men så är han ju en riktigt turgosse.

Men Flashback borde han kunna läsa från England om han vill.
Citera
2026-09-17, 23:26
Medlem
Citat:
Faktum kvarstår. Måns jobb har hitentills funnits i Sverige. Och han är inte lycklig i England.
Liksom att Ciara inte trivs här. Jag tror att barn mår bättre med harmoniska föräldrar.
Ciara i UK och pappa i Sverige. Det är båda föräldrarnas val. Som båda föräldrarna har lika ansvar för.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-17 kl. 23:35.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in