2026-09-17, 23:39
Medlem
EAGLEofGOLDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Såg någon hur mörk han blev i blicken mot Nadime och Skavlan när han inte hade sin charm-fasad påkopplad?
Riktigt läskigt.

Psykopati är ett personlighetsmönster som kännetecknas av ytlig charm, brist på empati och ett manipulativt beteende.

Brist på empati: Svårt att sätta sig in i eller bry sig om andra människors känslor.
Ytlig charm: Vältalig och karismatisk men utan äkta djup i känslorna.
Manipulativ: Använder andra för egna syften och ljuger ofta patologiskt.
Saknar skuldkänslor: Visar ingen ånger för att ha sårat eller skadat andra.
Grandios självbild: En överdriven bild av egna förmågor och värde.
Impulsivitet: Ofta risktagande och svårt att planera långsiktigt med konsekvenstänk.

✅️✅️✅️✅️✅️✅️ MZ.
Citera
2026-09-17, 23:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Psykopati är ett personlighetsmönster som kännetecknas av ytlig charm, brist på empati och ett manipulativt beteende.

Brist på empati: Svårt att sätta sig in i eller bry sig om andra människors känslor.
Ytlig charm: Vältalig och karismatisk men utan äkta djup i känslorna.
Manipulativ: Använder andra för egna syften och ljuger ofta patologiskt.
Saknar skuldkänslor: Visar ingen ånger för att ha sårat eller skadat andra.
Grandios självbild: En överdriven bild av egna förmågor och värde.
Impulsivitet: Ofta risktagande och svårt att planera långsiktigt med konsekvenstänk.

✅️✅️✅️✅️✅️✅️ MZ.
Klockrent!
Citera
2026-09-17, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunneltungan
Klockrent!
Du är väl medveten om att för att sätta en diagnos behövs det en ordentlig utredning.
Det är inte bara att kryssa för vad man tycker passar.

Jag vet inte hur det är nuförtiden.
Men för inte så länge sedan behövdes det vara tre olika psykiatriker som efter utredningar kommit fram till samma diagnos för att kunna sätta en säker diagnos. Så inget haffsjobb av amatörer.
En psykiatriker har nio års utbildning efter studenten.
Senast redigerad av ottoplommon Igår kl. 00:32.
Citera
Igår, 00:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Att hon inte har velat medverka hos Skavlan gör väl knappast att det är förbjudet för dem att nämna henne vid namn. Jag vidhåller att det är ett osynliggörande, som både Trådens Huvudperson och programledaren har lika stor del i. Med tanke på hur konsekvent det är vågar jag dessutom gissa att de har kommit överens om det på förhand.

Vi lägger kanske olika betydelse i "tvingas". Jag ser det som att en annan person (vem?) kommer att använda sin makt över barnen för att få dem att läsa. Annars hade det gått bra att uttrycka sig annorlunda, exempelvis "barnen kommer att läsa, oavsett vad jag gör".

Och så var det inte ett citat av barnen när Trådens Huvudperson sade "världens bästa pappa". Det var han själv som sade att han nu är det, när han inte behöver bo i England.
Hon ville inte bara inte medverka - hon ville inte ens svara när hon söktes.
Innan MZ visste ingen i Sverige hennes namn. Nu är det e f t e r MZ. Varför behöver vi här komma ihåg hennes namn? Vem är hon för oss?
Citera
Igår, 00:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Du är väl medveten om att för att sätta en diagnos behövs det en ordentlig utredning.
Det är inte bara att kryssa för vad man tycker passar.

Jag vet inte hur det är nuförtiden.
Men för inte så länge sedan behövdes det att det vara tre olika psykiatriker som efter utredningar kommit fram till samma diagnos för att kunna sätta en säker diagnos. Så inget haffsjobb av amatörer.
En psykiatriker har nio års utbildning efter studenten.
Såklart. Vaket av dig. Tycker ändå MZ är en stark kändiskandidat för psykopatiskt beteendemönster.
Ingen sätter väl en diagnos? Man kan ju dock konstatera manipulativt beteende och psykopatiska tendenser sedan lång tid tillbaka hos MZ. Även i hur han så omoget agerar med boken som ska svartmåla hans ex. Det är ju typiskt.
Citera
Igår, 00:17
Medlem
katws avatar
Citat:
Faktum kvarstår. Måns jobb har hitentills funnits i Sverige. Och han är inte lycklig i England.
Liksom att Ciara inte trivs här. Jag tror att barn mår bättre med harmoniska föräldrar.
Ciara i UK och pappa i Sverige. Det är båda föräldrarnas val. Som båda föräldrarna har lika ansvar för.

Han lever på pengarna från försäljningen av sitt sommarställe säger han i intervjun. Är det så illa? Bokförsäljningen lär väl ge några kronor ändå och vinbaren likaså.
Citera
Igår, 00:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tunneltungan
Såklart. Vaket av dig. Tycker ändå MZ är en stark kändiskandidat för psykopatiskt beteendemönster.
Ingen sätter väl en diagnos? Man kan ju dock konstatera manipulativt beteende och psykopatiska tendenser sedan lång tid tillbaka hos MZ. Även i hur han så omoget agerar med boken som ska svartmåla hans ex. Det är ju typiskt.
Nej. Det är ingen hatbok alls som ska svartmåla hans ex alls, Läs boken först innan du uttalar dig.
Där finns inga attacker på Ciara alls. Det hade ju isåfall varit förtal.
En bitter ton ibland. Som när han konstaterar att han inte får vistas i sitt hus i UK. Huset som han fortfarande betalar alla räkningar för. Men inte mer än så.
Citera
Igår, 00:22
Medlem
Jag tror att Måns och Brolle skulle passa bra ihop. Dom har samma kaliber av skiner.
Citera
Igår, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av katw
Han lever på pengarna från försäljningen av sitt sommarställe säger han i intervjun. Är det så illa? Bokförsäljningen lär väl ge några kronor ändå och vinbaren likaså.
Han har nog inkomster från sin vinförsäljning på Systembolaget också.
Sedan hur det står till med hans olika bolag är jag inte insatt i.
Vinbaren är nog ännu så länge ett hobby projekt. För att sondera terrängen om det behövs kaffe och vin i Båstad. Det är ju bara ett par sommarmånader dessutom.
Och de tvåtusen vinrankorna han planterade i fjol behöver tre år på sig att ge vindruvsskörd.
Men de övriga räckte till några buteljer vin. Det är nog tufft att vara vinbonde.
Citera
Igår, 00:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Hon ville inte bara inte medverka - hon ville inte ens svara när hon söktes.
Innan MZ visste ingen i Sverige hennes namn. Nu är det e f t e r MZ. Varför behöver vi här komma ihåg hennes namn? Vem är hon för oss?

Ja det kan man verkligen undra. Här är jag villig att hålla med Rikskrim08 även om jag inte är speciellt överens med hen annars. Så här skrev hen i CJ tråd här på FB.

2026-03-16, 19:38 #18
Rikskrim08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Reg: Sep 2012
Inget ont om Ciara men hon är fullständigt ointressant. Precis som sitt ex. Time flies och de är helt borta från intressesfären. Finns tusentals offentliga personer som är mer intressanta. Stäng tråden, den platsar inte ens som skvallertråd längre.
Citera
Igår, 00:53
Medlem
ziggarillens avatar
Citat:
Nej. Det är ingen hatbok alls som ska svartmåla hans ex alls, Läs boken först innan du uttalar dig.
Där finns inga attacker på Ciara alls. Det hade ju isåfall varit förtal.
En bitter ton ibland. Som när han konstaterar att han inte får vistas i sitt hus i UK. Huset som han fortfarande betalar alla räkningar för. Men inte mer än så.
Varför skulle Ciara släppa in Månstret då han misshandlat henne tidigare? Är du dum i huvudet? Dessutom är han ännu farligare nu då han är så bitter och instabil. Man släpper inte in fienden i sitt hem.
Citera
Igår, 00:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Tyckte du det lät som att han trodde han var populär? Han förlorade ju t.o.m nyligen huvudrollen i en film pga att marknadsavdelningen drog öronen åt sig.
Fast du kanske inte heller sett programmet? Eller läst boken?

Jag häpnar faktiskt lite över den där marknadsavdelningen. Oavsett all skit som skrivits så har MZ fortfarande ett väldigt stort stöd och framför allt ett enormt intresse omkring sig.

Han har runt 450 000 följare bara på Instagram och uppenbarligen drar han folk oavsett om det handlar om en bok, en intervju eller något annat han gör. Även människor som säger sig vara totalt ointresserade verkar ju följa varje steg han tar.

Hur många av alla dessa människor skulle inte vara nyfikna på en film med MZ i huvudrollen?

Jag säger nästan grattis i förskott till den producent som vågar anlita honom framöver. Jag tror att det finns en betydligt större publik där än vissa verkar vilja tro.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in