2026-09-17, 12:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Japp.

Finns inget samtycke så är det definitivt inte frivilligt.

Svarar du ja på att det är olagligt att "torrknulla" någon? Då är det nog jag som inte förstår vad det betyder i din värld. Kan du tala om för mig vad du lägger in i ordet "torrknulla?

Är det olagligt, våldtäkt, att spruta någon i ögat? Är det våldtäkt att spotta en kille på kuken utan att fråga först?
Är det våldtäkt att kissa på någon?
Citera
2026-09-17, 12:35
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Mitt svar på ditt exempel har du fått.

Nej jag har definitivt inte fått svar från dig.

Om vi nu ser på det ur den personens som blir "utsatt" för en handling perspektiv.

Är det värre att vara på väg att bli "våldtagen" då någon tar initiativ till en sexuell handling som man inte vill än att någon spelar på ens Playstation fastän man inte vill?
Citera
2026-09-17, 12:38
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad som behövs vid fällande dom kan du ta del av i just fällande domar.

Du borde ju själv kunna svara på detta eftersom du påstår att det inte räcker med en berättelse och att den berättelsen (samma berättelse) har berättats för andra personer.

Utöver ovanstående vad behövs mer enligt dig för bevisning för fällande dom i våldtäktsmål?
Citera
2026-09-17, 12:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Vad som behövs vid fällande dom kan du ta del av i just fällande domar.

Vad är det som gör att du väljer att inte tro på när personer som jobbar med dessa fall i praktiken och personer som jobbat med att granska väldigt många domar (de har alltså läst och gått igenom väldigt många domar) säger att det räcker med en berättelse som anses trovärdig samt att målsäganden berättat samma berättelse för ett par kompisar för fällande dom?
Citera
2026-09-17, 12:52
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Hur fan kan du tolka det som ett ja till att bli torrknullad och sprutad i ögat?

Ingen vill bli torrknullad och sprutad i ögat. Ingen är sexuellt upphettad vid torrknullning.

Har du gjort en egen undersökning kring detta eller vilken forskning/granskning stödjer du ditt uttalade på?

Måste man alltid vara sexuellt upphetsad och kåt/våt/hård för att kunna deltaga frivilligt i en sexuell aktivitet? Kan det t.ex. finnas kvinnor som tänder på att deras man helt sonika kommer upp bakom dem, drar ner brallor o trosor blöter snorren och tränger in i kvinnan?

Du drar alltså din slutsats att det är våldtäkt för att ditt eget subjektiva tyckande är att det inte kan finnas någon som vill bli "torrknullad" och sprutad i ögat.

På samma sätt blir det våldtäkt enligt dig (om en 17 åring och 34 åring har sex) eftersom det ju inte kan finnas någon 17 åring som har frivilligt sex med en 34 åring.

Detta säger väldigt mycket om dig och de personer som bara låter sig styras av känslor och låter sig svepas med av det som känns bra och rätt.

Jag kan t.ex. nästan lova att du är en klimatkämpe som står på klimataktivisternas sida.
Citera
2026-09-17, 13:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Varför vill du att barn ska ha sex över huvud taget? Och så svaga, naiva och med bristande konsekvenstänk som du beskriver att de har är det inte bättre att höja till 18 rakt av?

Kvittar egentligen om den är satt på 15 eller 18. Samma premisser gäller ändå. Vuxna ska ge fan i barn.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-17 kl. 13:17.
Citera
2026-09-17, 13:16
Medlem
Citat:
Har du gjort en egen undersökning kring detta eller vilken forskning/granskning stödjer du ditt uttalade på?

Måste man alltid vara sexuellt upphetsad och kåt/våt/hård för att kunna deltaga frivilligt i en sexuell aktivitet? Kan det t.ex. finnas kvinnor som tänder på att deras man helt sonika kommer upp bakom dem, drar ner brallor o trosor blöter snorren och tränger in i kvinnan?

Du drar alltså din slutsats att det är våldtäkt för att ditt eget subjektiva tyckande är att det inte kan finnas någon som vill bli "torrknullad" och sprutad i ögat.

På samma sätt blir det våldtäkt enligt dig (om en 17 åring och 34 åring har sex) eftersom det ju inte kan finnas någon 17 åring som har frivilligt sex med en 34 åring.

Detta säger väldigt mycket om dig och de personer som bara låter sig styras av känslor och låter sig svepas med av det som känns bra och rätt.

Jag kan t.ex. nästan lova att du är en klimatkämpe som står på klimataktivisternas sida.

Gällande Visbyfallet så våldtog den 30 åriga mannen den 17 åriga tjejen. Han valde att våldta henne, han visste exakt vad han gjorde, han blev dömd för våldtäkt. Han hade kunnat ta ett annat beslut än att våldta henne och skada henne.
Citera
2026-09-17, 14:28
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Dina högst personliga konspirationsteorier med andra ord.

Jag tror du har missförstått vad konspiration betyder.
Citera
2026-09-17, 14:29
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
vad menar du? är ni kvinnliga nazifeminister inte så tajta med samma mål och åsikter som ni utger er för att ha?

Ni debatterar ju ihop här och är så jäkla samspelta i samtyckesfrågan, men det är alltså inte så, hamburgaren tycker det är ok knulla horor, och du anser det är våldtäkt utan samtycke, men ändå försöker ni samarbeta.

Det är ju fint ni försöker få alla män till skurkar och vill fälla dem med hjälp av en orättsäker samtyckeslag, men ni är inte överens om samtycket vid ett sexköp ens
Jag samarbetar inte med någon och vem fan är hamburgaren?

Du går hela tiden OT .
Citera
2026-09-17, 14:30
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Våldtäkten beror ju på tillståndet så tillståndet måste ju ha uppkommit innan våldtäkten?
Vad menar du med tillståndet?
Vems tillstånd?

Tillstånd för vad?
Citera
2026-09-17, 14:31
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Råder det omvänd bevisbörda i våldtäktsmål? Det enda ni visar att hon svarat nej till är att följa med honom hem och då inte med svaret att ´hon inte är intresserad av sex med honom utan att hon inte ska hinna med båten eller att hon ska åka hem med mamma. Det är du killen ger förslag på hur det kan lösas och det anger ni vara upprepade frågor om sex fastän det bara egentligen handlar om en enda fråga.

Herregud!
Det finns INGET samtycke.

Varför accepterar du inte fakta?
Citera
2026-09-17, 14:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Svarar du ja på att det är olagligt att "torrknulla" någon? Då är det nog jag som inte förstår vad det betyder i din värld. Kan du tala om för mig vad du lägger in i ordet "torrknulla?

Är det olagligt, våldtäkt, att spruta någon i ögat? Är det våldtäkt att spotta en kille på kuken utan att fråga först?
Är det våldtäkt att kissa på någon?
Du vet inte vad torrknulla betyder?

Någon kör in kuken I en slida som inte är sexuellt upphetsad och därför inte tillräckligt fuktigt = inget naturligt glidmedel produceras = mycket obehagligt.
Senast redigerad av cinmik 2026-09-17 kl. 14:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in