Jag hoppas du läser här Nooshi, eller någon av dina judehatare inom (V) som står dig nära. Rötterna går aldrig ur, (V) kommer som alltid att backa, lägga sig som en pundarhora och släppa fram (S)+ (Mp) och (C) utan att själva få ministerposter. (V) har inte ballarna i detta läge att fälla Magdalena, jävla fegisar!
Säg det till Löfven som också trodde att V enbart snackar. Slutade med att V la fram misstroendevotum och Boom! Löfven fick gå
Även om hon syr ihop det alla röda linjer släpps för att kunna få sin makt hon är så kåt på. Hur ska hon få igenom sin politik när majoriteten i riksdagen är emot den?
Hur ska hon ens få alla Centerns kandidater att rösta fram henne som statsminister? Med såhär dålig majoritet räcker ju med att en enda person röstar rött på hennes sida så faller hon.
Och hur ska S invandringspolitik kunna föras med Mp? De kommer ju rösta rött till precis allting.
Senast redigerad av solstrålar 2026-09-15 kl. 09:54.
Det blir en ren S-regering den här gången. C och V lämnar sina önskemål till S. Den regeringen kommer såklart inte få något gjort. Men om jag väger de förändringar jag vill se mot de förändringar jag inte vill se, så väger det senare över. Jag är alltså nöjd med en regering som inte gör någonting. Eller en regering som regerar på någon annans skuggbudget. Det är ungefär samma sak, inga förändringar, inget gjort. En skuggbudget innehåller aldrig stora förändringar, eftersom oppositionen inte har regeringskansliet och kan tillsätta statliga utredningar. Så det här blir bra.