Citat:
Ursprungligen postat av
AlmaTor3
Dilemmat är väl att V och kanske även S kommer att ägna de fyra kommande åren åt att rekrytera ännu mer islamister och allehanda grupper som bor i ytterområden och går till moskéer, vilket ytterligare kommer att försvåra ett regeringsskifte. Tidögänget måste vara på tårna och mycket tydligare med att de inte vill skrämma bort välfungerande människor som vill bidra. Den informationen behöver komma ut till Rinkeby och Rosengård mm, om det inte redan är försent.
Oh ja, där har du ödesfrågor, som har misshandlats i åratal: hur ska högern tala till "orten" och ointegrerade muslimska invandrare? Hur ska man förhindra att allihop hamnar i vänsterns kravlösa bidragsträsk? Hur förhindrar man muslimsk och kriminell radikalisering?
Om den kommande regeringsperioden blir det kaos jag tror, skulle högern kunna utnyttja kaoset, för att splittra vänsterns invandrade väljarbas och sno väljare från "orten".
On topic tror jag att S kommer att samla en regering snabbt. Det är bråttom att visa pondus och ledarskapsförmåga (skit samma om det är på låtsas) men det blir en skör regering.
Ulf och Jimmie kommer att ge sig på denna regering som hyenor på amfetamin. En given måltavla är Dagdostar, som svårligen kan förvalta sin valseger. Hon är en mkt begränsad politiker, som mår bäst runt 5%. Jag gillar inte Ulf och Jimmie men de käkar upp henne till frukost, det erkänner jag.