Igår, 09:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om du har någon läsförståelse eller tankeverksamhet i ditt huvud så skulle du kunna läst dig till att det finns många andra delar i tjejens beteende som tillsammans skulle kunna tolkas som att hon mycket väl vet med sig om varför de ska gå in på toaletten och när hon då inte säger att hon inte vill och inte gör något som helst motstånd till att följa med in och inte heller när de väl är därinne gör något alls för att det inte ska ske väcks i alla fall tvivel hos mig att hon blivit våldtagen och att killen ska ha förstått det.
Enligt hennes egna ord lät hon det ske. Kan du försöka förklara hur hon kunde låta sig våldtas utan tillstymmelse till försök att undvika det?

Och vilka betenden skulle det vara? Du skriver "det finns många andra delar i tjejens beteende som tillsammans skulle kunna tolkas som att hon mycket väl vet med sig om varför de ska gå in på toaletten".

Vilka betenden menar du tjejen hade som påvisar att hon ville bli torrknullad och sprutad i ögat på en toalett?
Citera
Igår, 09:36
Medlem
Citat:
Trodde vi diskuterade falska anmälningar nu. Gjorde vi inte det?

Falska anmälningar hör ju onekligen ihop med de mycket generösa tolkningar som görs i Sverige gällande våldtäkt. Hade vi haft en mer "normal" lagstiftning skulle falska anmälningar också minska.
Citera
Igår, 09:38
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Varför är det då så få tjejer/kvinnor som döms för falska angivelser? Om det nu är ganska många som gör det?
Om jag får gissa så är det så det är väldigt få som fälls för falska angivelser överhuvudtaget, det är så klart väldigt svårt bevisa, vi har ju några fall här på forumet men där har de ju verkligen klantat sig rejält, och lämnat telefoner där de skriver sms där de bokstavligt talat säger de hittat på våldtäkten eller ej lämnat samtycke och varför.

Det är sällan man får så solklara bevis i en utredning och det verkar som det är det som krävs för någon ska bli fälld, dvs att den falska målsäganden gör bort sig rejält och golar ner sig själv
Citera
Igår, 09:39
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Och vilka betenden skulle det vara? Du skriver "det finns många andra delar i tjejens beteende som tillsammans skulle kunna tolkas som att hon mycket väl vet med sig om varför de ska gå in på toaletten".

Vilka betenden menar du tjejen hade som påvisar att hon ville bli torrknullad och sprutad i ögat på en toalett?
Kan inte du förklara som är kvinna istället vad som är grejen med följa med killa in på toaletten vad menar ni med det?
Citera
Igår, 09:39
Medlem
Citat:
Jag skulle vilja att du redogör för vad Högsta domstolen kom fram till vad som räcker som bevisning för att kunna fastställa brott utom rimligt tvivel.
Speciellt vill jag att du redogör för alla de kriterier en berättelse ska ha för att kunna anses vara tillräcklig tillsammans med att anmälaren berättat denna berättelse för några kompisar.

Sedan vill jag att du ska analysera fällande domar och FUP ar i de fall där det bara finns muntlig bevisning i form av en berättelse och att anmälaren berättat för sina kompisar och redogör för om du kommer fram till att dessa berättelser uppfyller de krav som Hovrätten ställt för att de ska kunna utgöra underlag för fällande domar.

Du har för länge sedan fått en länk till högsta domstolens riktlinjer. Lite jobb får du göra själv Jocke.

Du har däremot inte lyckats styrka ditt påstående att försäkringsbolag skyfflar ut 100.000 så fort någon anmäler en våldtäkt. Så fram med bevis nu Jocke, annars påvisar du än mer att du har problem med sanning och verkligheten.
Citera
Igår, 09:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Kan inte du förklara som är kvinna istället vad som är grejen med följa med killa in på toaletten vad menar ni med det?

Nu är jag inte kvinna. Har du läst FUP så anger båda GM och BO att BO flertalet gånger avvisat GMs sexuella inviter innan GM valde att våldta BO på toaletten.
Citera
Igår, 09:47
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
nej jag menar skribenten med en bild på jockeboi, jag tror det är han iaf på bilden är dåligt insatt i influencers och sådant trams.

Hur som helst om en anmäld våldtäkt läggs ner, hur kan man då med säkerhet säga den här anmälan var inte falsk den här våldtäkten har faktiskt ägt rum, hur kan man göra det med säkerhet om man inte ens utrett den?

Det kan man givetvis inte och därmed är BRÅs statistik över falskanmälda våldtäkter påhittad, förstår du hur jag menar nu?

Aha Ok blev väldigt förvånad när jag trodde du menade att jag skulle skrivit något sådant. Det är nog Cinmik eller vad han nu kallar sig du har i åtanke.

Jag tänker att om en anmälan läggs ner utan någon utredning så är polisen säkra på att det som påstås hänt inte har hänt. Alternativt att en anmälan innehåller så lite uppgifter att det blir omöjligt att gå vidare.

Sedan finns det anmälningar om våldtäkt där det kanske har hänt något men det som har hänt är inte våldtäkt.

Sedan tror jag precis som du att det även finns anmälningar om våldtäkt som är falska men som i statistiken inte tas upp som falska anmälningar.
Dagens våldtäktsbegrepp gör det ju ganska omöjligt (anser jag) att utreda om något som ska ha sagts eller inte sagts verkligen är sant. Om något som har uppfattats eller inte uppfattats är sant eller inte sant. Om saker som uttryckts kroppsligt har uppfattats eller inte uppfattats eller uttryckts tydligt eller inte tydligt är sant eller inte sant. O.s.v.......

Jag antar att BRÅ:s statistik över falskanmälningar är fall där polisen konstaterat att det verkligen handlar om falskanmälningar. Den siffran är sannolikt underskattad.
Citera
Igår, 09:51
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Aha Ok blev väldigt förvånad när jag trodde du menade att jag skulle skrivit något sådant. Det är nog Cinmik eller vad han nu kallar sig du har i åtanke.

Jag tänker att om en anmälan läggs ner utan någon utredning så är polisen säkra på att det som påstås hänt inte har hänt. Alternativt att en anmälan innehåller så lite uppgifter att det blir omöjligt att gå vidare.

Sedan finns det anmälningar om våldtäkt där det kanske har hänt något men det som har hänt är inte våldtäkt.

Sedan tror jag precis som du att det även finns anmälningar om våldtäkt som är falska men som i statistiken inte tas upp som falska anmälningar.
Dagens våldtäktsbegrepp gör det ju ganska omöjligt (anser jag) att utreda om något som ska ha sagts eller inte sagts verkligen är sant. Om något som har uppfattats eller inte uppfattats är sant eller inte sant. Om saker som uttryckts kroppsligt har uppfattats eller inte uppfattats eller uttryckts tydligt eller inte tydligt är sant eller inte sant. O.s.v.......

Jag antar att BRÅ:s statistik över falskanmälningar är fall där polisen konstaterat att det verkligen handlar om falskanmälningar. Den siffran är sannolikt underskattad.
Precis men i fallet jag fetade hur vet man med säkerhet den anmälan inte är falsk? Det är ju omöjligt säga, och föra statistik över.

Som sagt väldigt få människor fälls för falsk tillvitelse eller falsk angivels överhuvudtaget en ännu mindre del av dem fälls för det i samband med sexualbrott, och det beror på kraven för bli åtalad och fälld för det kräver mera bevis och underlag än bli åtalad och fälld för våldtäkt i dagens läge
Citera
Igår, 09:53
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Nu är jag inte kvinna. Har du läst FUP så anger båda GM och BO att BO flertalet gånger avvisat GMs sexuella inviter innan GM valde att våldta BO på toaletten.
Du kan inte lura mig, du inte är kvinna, men hur som helst handlar den här tråden om samtyckeslagen, så jag föreslår du skriver i rätt tråd i fortsättningen.

Du svarade fö inte på frågan vad är grejen med er kvinnor som följer med män in på toaletten? vad menar ni med det?
Citera
Igår, 10:12
Medlem
Citat:
Detta glädjer mig ganska mycket då det visar att det faktiskt går att lära sig något av personer med andra åsikter än vad man har själv har om man lyssnar och tar till sig och funderar kring vad den andra parten säger och debatterar. Detta underlättas naturligtvis om den andra parten kan underbygga sin argumentation med statistik, utredningar, forskning, logik m.m. och att argumentationen inte bara består av känslor.

Citat:
Om vi tänker så här då? Hur många anmälningar om våldtäkt görs det per år? Ta en fjärdedel av dem. Ta låt säga 8% av den fjärdedelen och kalla dem falska anmälningar. Den siffran du får fram är alltså anmälningar som är straffbara enligt svensk lag. Tänker du att så många kvinnor döms för falsk anmälan i Sverige per år? Tror att två års fängelse ingår i straffskalan.
Om det är som du säger så känns det verkligen som att vi har en rosa lagbok eftersom jag antar att om polisen rubricerar något som falsk anmälan finns stark bevisning (och då menar jag stark bevisning) för att brottet begåtts. Tror inte du det?

Ja jag hoppas att du tog åt dig och också insåg vikten av att faktiskt läsa igenom länkat och relevant material.

Falska anmälningar ingick inte. Det handlade om tex psykiskt sjuka personer som inbillar sig var och varannan dag att de blivit våldtagna och ringer till polisen och anmäler.

Falsk angivelse är när en person med berått mod anmäler någon oskyldig för nåt.
Citera
Igår, 10:15
Medlem
Citat:
Du svarade fö inte på frågan vad är grejen med er kvinnor som följer med män in på toaletten? vad menar ni med det?

Vad är det med er män som lurar in minderåriga på toaletten och våldtar dem?
Citera
Igår, 10:20
Medlem
Citat:
Du kan inte lura mig, du inte är kvinna, men hur som helst handlar den här tråden om samtyckeslagen, så jag föreslår du skriver i rätt tråd i fortsättningen.

Lille vän, du har redan om och om igen visat att du är imbecil. Det finns inget "manligt" i ditt betende.

Hon samtyckte aldrig till något, båda uppger samstämmigt att hon om och om igen avvisat hans sexuella inviter. Hon följde heller inte med till toa. Enligt bådas utsaga så ledde han henne dit fysiskt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in