Idag, 10:23
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Lille vän, du har redan om och om igen visat att du är imbecil. Det finns inget "manligt" i ditt betende.

Hon samtyckte aldrig till något, båda uppger samstämmigt att hon om och om igen avvisat hans sexuella inviter. Hon följde heller inte med till toa. Enligt bådas utsaga så ledde han henne dit fysiskt.
lillevän skriv i rätt tråd den här hamnar om samtyckeslagen, är du ens läskunnig? trots du är en sockärring?
Citera
Idag, 10:23
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Vad är det med er män som lurar in minderåriga på toaletten och våldtar dem?
Vem har gjort det? någon MENA babbe ni kvinnor som röstar rött tagit hit?
Citera
Idag, 10:24
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Om nu 200 kvinnor per år borde blivit dömda för falsk anmälan men kanske 5-6 st blir det så tänker du att det beror på polisens inkompetens och ineffektivitet?

För att komma fram till att en anmälan är falsk så har det ju utretts. Är vi överens så långt?

I sådana fall varför anmäls inte dessa kvinnor? Och om de anmäls för falsk anmälan varför döms de inte för det?
Var kommer polisens inkompetens in?
Om brotten inte anmäls och går till åtal ligger det på att åklagarna inte tar upp brotten i domstol?

Polisen/åklagaren lägger som regel ner alla anmälningar, utom de allra grövsta brotten. Till exempel så har vi i praktiken straffrihet för bedrägeri, stöld och skadegörelse i sverige.

Rimligtvis skiter de även i anmälningar om falsk angivelse. Det är för svårt att bevisa, och merparten av polisens resurser går till att hålla styr på våldsamma araber och negrer.
Citera
Idag, 10:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
lillevän skriv i rätt tråd den här hamnar om samtyckeslagen, är du ens läskunnig? trots du är en sockärring?

Har de stora bokstäverna i början av en mening och efter punkt sprungit och gömt sig för dig?

Citat:
Vem har gjort det? någon MENA babbe ni kvinnor som röstar rött tagit hit?

For fucks sake.
Citera
Idag, 10:32
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Polisen/åklagaren lägger som regel ner alla anmälningar, utom de allra grövsta brotten. Till exempel så har vi i praktiken straffrihet för bedrägeri, stöld och skadegörelse i sverige.

Rimligtvis skiter de även i anmälningar om falsk angivelse. Det är för svårt att bevisa, och merparten av polisens resurser går till att hålla styr på våldsamma araber och negrer.

Ja att polisen har massor av annat att ta hand om säger jag inget om. Men jag tänker att om en anmälan betecknas som falsk så har det framkommit något som verkligen styrker det. Jag torr faktiskt inte att polisen lättvindigt lägger ner våldtäktsanmälningar och definitivt inte lättvindigt betecknar en anmälan som falsk då det är ett brott som anmälaren begår i sådana fall.
Citera
Idag, 10:34
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ja jag hoppas att du tog åt dig och också insåg vikten av att faktiskt läsa igenom länkat och relevant material.

Falska anmälningar ingick inte. Det handlade om tex psykiskt sjuka personer som inbillar sig var och varannan dag att de blivit våldtagna och ringer till polisen och anmäler.

Falsk angivelse är när en person med berått mod anmäler någon oskyldig för nåt.

Ja men var har jag sagt att jag tror att falska anmälningar ingår i fjärdedelen?
Det är nog du som ska läsa. Var har jag skrivit det?
Citera
Idag, 10:40
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Precis men i fallet jag fetade hur vet man med säkerhet den anmälan inte är falsk? Det är ju omöjligt säga, och föra statistik över.

Som sagt väldigt få människor fälls för falsk tillvitelse eller falsk angivels överhuvudtaget en ännu mindre del av dem fälls för det i samband med sexualbrott, och det beror på kraven för bli åtalad och fälld för det kräver mera bevis och underlag än bli åtalad och fälld för våldtäkt i dagens läge

Håller med dig om att det krävs väldigt liten bevisning för att bli fälld för våldtäkt.
Det skulle vara intressant att se statistik över hur många som överhuvudtaget blir anmälda/åtalade för falsk anmälan gällande sexualbrott.
Citera
Idag, 10:41
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Har de stora bokstäverna i början av en mening och efter punkt sprungit och gömt sig för dig?

For fucks sake.
Aha du är en nobody utan argument för någonting, förutom rösta rött och få hit flera våldtäktsmän.
Citera
Idag, 10:45
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nu är jag inte kvinna. Har du läst FUP så anger båda GM och BO att BO flertalet gånger avvisat GMs sexuella inviter innan GM valde att våldta BO på toaletten.

Men att du inte ger dig. Visa var i FUP det framgår det du påstår? Det du påstår härrör till frågan om hon ville följa med honom hem?
Antag att hon svarat att hon inte var intresserad och att om han ville ha sex så fick han försöka med någon annan och gått därifrån istället för att fortsätta prata med honom och svara att hon inte kunde följa med hem för att hon då inte skulle hinna tillbaka i tid. Ser du någon skillnad i de scenarierna?
Citera
Idag, 10:48
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har för länge sedan fått en länk till högsta domstolens riktlinjer. Lite jobb får du göra själv Jocke.

Du har däremot inte lyckats styrka ditt påstående att försäkringsbolag skyfflar ut 100.000 så fort någon anmäler en våldtäkt. Så fram med bevis nu Jocke, annars påvisar du än mer att du har problem med sanning och verkligheten.

Om du lyssnat på det jag länkade så får du höra andra säga det jag säger. De nämner inte vilka försäkringsbolag det gäller för det skulle kanske kunna ses som otillbörlig reklam då det väl skulle bli poppis att byta.

Varför kan du inte redogöra för kraven som HD ställde upp på en berättelse?
Det är väldigt omfattande krav som advokater vittnar om sällan uppfylls i rättegångar.
Citera
Idag, 10:56
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Håller med dig om att det krävs väldigt liten bevisning för att bli fälld för våldtäkt.
Det skulle vara intressant att se statistik över hur många som överhuvudtaget blir anmälda/åtalade för falsk anmälan gällande sexualbrott.
Ja det vore helt klart intressant, men knappast någon statistik BRÅ är villiga föra antar jag det är väl emot deras värdegrund ellernått
Citera
Idag, 10:57
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du har för länge sedan fått en länk till högsta domstolens riktlinjer. Lite jobb får du göra själv Jocke.

Du har däremot inte lyckats styrka ditt påstående att försäkringsbolag skyfflar ut 100.000 så fort någon anmäler en våldtäkt. Så fram med bevis nu Jocke, annars påvisar du än mer att du har problem med sanning och verkligheten.

När man bara har muntlig bevisning i form av målsägarens berättelse, vilket är väldigt vanligt, anser du då att det är väldigt viktigt att man kan göra säkra bedömningar kring om målsägaren är trovärdig eller inte?
Anser du att en rättspsykolog rimligtvis bör ha en bättre förmåga att avgöra om en person är trovärdig eller inte jämfört med en nämndeman t.ex.?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in