2026-08-20, 07:03
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Hur i hela fridens namn ska jag veta det?

Har du aldrig tänkt kring det? Hur tänker du att nämndemännen ska kunna veta det?
Tjejerna använder ju det som bevis på att de blivit våldtagna trots att det inte förekommit våld, hot eller utsatt situation. Det borde ju vara en väldigt viktig fråga att utreda ifall det verkligen är rimligt att de kan åberopa dessa tillstånd som bevisning i målen.
Citera
2026-08-20, 07:05
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Jag svarade en hel del på dina infantila inlägg.

Vi diskuterar samtycke här, inte olika ställningar eller om det är mörkt eller ljust i rummet eller vilken musikgenre som spelas i bakgrunden. Så jävla väck du är.

Kan du definiera hur samtycket kan uttryckas? Vad står det i lagboken?
Citera
2026-08-20, 07:10
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pipsi
Ja, hur "logiskt svårt" kan det vara att följa en lag som säger att man inte får ha samlag med såna som inte deltar frivilligt?

Är det hemskt för en tjej att bli våldtagen? Om svaret är ja tänker du att en kille då förväntar sig någon sort tydlig reaktion från en tjej om hon nu känner att hon håller på att bli våldtagen?
Ett nej, ett stopp, sluta, bli bortputtad, skrik, slag i ansiktet, rivas, gå ifrån situationen m.m.?

Tänk på att dessa fall oftast är mellan 2 personer som inte är okända för varandra, de innehåller inget våld, hot eller utsatt situation.
Citera
2026-08-20, 07:15
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Du är ju inte säker på om de ens har velat/gillat det säger du ju?

Du är inte lite dum du. Det vi har försökt tala om för dig är ditt påstående att du alltid kan vara 100% säker på att du vet att den du tar ett sexuellt initiativ med är med på det till 100%.
Citera
2026-08-20, 07:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
En samtyckt sexuell akt övergår ALDRIG till våldtäkt förrän samtycket tagits tillbaka eftersom det är den yttre handlingen som räknas och inte den inre önskan!!!

HUR kan du inte förstå det jag säger gång på gång på gång på gång. SAMTYCKET GÄLLER TILLS DET TAS TILLBAKA!!!!

INGET av dina exempel handlar om frozen fright utan helt vanligt samtyckt sex. Hur många gånger kan du mala exakt samma exempel och själv citera lagstiftarens intention utan att fatta?

Du svarar ju aldrig på frågorna så därför får jag ju lov att ställa dem gång på gång på gång

Vad exakt menar du med att ett samtycke tas tillbaka? Hur kan ett samtycke tas tillbaka?

Och samtycke för vad? Om du samtyckt till vaginalt sex har du då även samtyckt till något mer? T.ex. att bli slickad?
Citera
2026-08-20, 07:44
Medlem
AndersPersson99s avatar
Citat:
Ja, hur "logiskt svårt" kan det vara att följa en lag som säger att man inte får ha samlag med såna som inte deltar frivilligt?

Varför ställer du frågor som du redan fått svar på massa gånger.
Citera
2026-08-20, 08:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Du är inte lite dum du. Det vi har försökt tala om för dig är ditt påstående att du alltid kan vara 100% säker på att du vet att den du tar ett sexuellt initiativ med är med på det till 100%.
Nej och du vet inte om hon velat/gillar det. Hon kanske låg där och tänkte Fy helvete vad dåligt han slickar. Men jag säger inget för han är lång.
Citera
2026-08-20, 10:27
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Nej och du vet inte om hon velat/gillar det. Hon kanske låg där och tänkte Fy helvete vad dåligt han slickar. Men jag säger inget för han är lång.

Sluta larva dig och svara på frågorna istället. Du är inne på något, vad anser du behöver ske i en situation för att en tjej ska kunna hamna i freeze eller fawning tillstånd?
Citera
2026-08-20, 12:56
Medlem
Citat:
Bara logiskt svårt om man inte begriper att samlag är en ömsesidig handling.
Citera
2026-08-20, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Kan vara frivilligt :-)

Om du har samtyckt vaginalt sex med en kille skulle du då också förutsätta/tänka att killen är OK med att du ger honom oralsex också eller runkar av honom?
Nej bara för att jag samtycker till sex så betyder inte det att andra samtycker.
Liksom exakt det synsättet som samtyckelagen är satt att motverka.
Citera
2026-08-20, 13:21
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
Nej bara för att jag samtycker till sex så betyder inte det att andra samtycker.
Varför svarar du inte på frågan?

Så om du har samtyckt vaginalt sex med en kille så skulle du inte tänka att han säkert är med på att du suger på snoppen också? Menar du innerst inne detta?
Citera
2026-08-20, 13:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi

Vad betyder det för dig att du har samtyckt sex med en kille?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in