2026-09-11, 08:11
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Som sagt du är nu desperat att försvara rätten att våldta.

Hur kan du få ett nej till att följa med någon hem för sex till ja till allt annat?

När menar du att BO visat ett sexuellt intresse för GM?

Varför skriver du ja till allt annat? Sluta med detta sätt att argumentera.

Varken du eller jag var där och såg vad som hände eller hörde vad som sades. De hade t.ex. kyssts/hånglat.

Jag har frågat flera gånger om du vet om det i FUP står någonting om vad de pratade om ute i korridoren?

Är din uppfattning att tjejen visste vad syftet var med att gå in på toaletten? Hur kunde hon veta det?
Om hon visste det bör det ju genom ord eller handling dem emellan ha framgått vad syftet var.
Om båda parterna då går in utan att säga nej eller utan att fysiskt visa att man inte vill kan det då inte tolkas som att parterna är med på vad som var syftet med att gå in?

Varför tar du upp att toalettdörren låses? Jag tror nog att alla som går in på en toalett låser dörren när det finns annat folk utanför. Tror inte du det?
Citera
2026-09-11, 08:18
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug69
Är du det minsta osäker, fråga.

Det är precis vad lagen kräver.

Nu frågade jag dig om din tanke kring det? Som vanligt inget svar.

Vad är din grundtanke kring varför det inte läggs något ansvar på en individ att tala om eller tydligt fysiskt visa om den inte vill?

Men om man uppfattar sig som säker? Jag har t.ex. aldrig gjort något mot någon som jag inte uppfattat som att det är något den vill. Men jag har tämligen sällan frågat.

Vi har haft diskussionen om det där med säker med Merapi.

Kan du vara säker på något även om motparten svarar ja? Kan du vara säker i din bedömning?
Man kan känna sig säker men kan man vara helt säker?
Citera
2026-09-11, 08:26
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
En bra början vid intima situationer är att säkerställa att man har samtycke.

Hur kan det vara så svårt?

Alla har ett eget ansvar.

Ditt ansvar om du tränger in i mig eller någon annan utan samtycke.

Mitt ansvar att inte tränga in i dig.

Nej.

Det är ingen paketupplevelse.

Tänk att du inte kan svara på en rak fråga.

Anser du att kvinnor har ett ansvar för att se till att inte underlätta/möjliggöra för andra att begå ett brott?

Eller var ovanstående svar från dig ett ja som svar på den frågan?

Anar att ditt svar också belyser något som jag tror föreligger i mångas syn på våldtäkt att det är penetration som anses så fult och grovt. Killar ligger på grund av det per automatik sämre till redan från start.

Anser du att en kvinna som blir penetrerad mot sin vilja blir utsatt för något värre än en man som en kvinna rider mot hans vilja? Svara ärligt nu.
Citera
2026-09-11, 10:22
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
Låt säga att ett litet samhälle drabbats av 30 våldtäkter det senaste halvåret.

1. Det är en serievåldtäktsman som begått samtliga våldtäkter mot en person.
2. Det är 18 olika våldtäktsmän som begått våldtäkterna mot olika personer.

Vilket samhälle skulle du beteckna som det mest osäkra för kvinnorna?

Detta är ju relevant eftersom ni använder anmälda våldtäkter som ett mått på hur osäkert samhället är för kvinnor. (Vilket inte är helt fel förstås men likväl bör man veta vad som ingår i siffrorna och tolka dem utifrån det).

Att 25% av anmälningarna skulle försvinna från statistiken om Sverige registrerade dem efter ved de egentligen var är ju en jättestor siffra.
Med tanke på att endast 6-8% av våldtäkterna anmäls så kan du ju räkna ut hur osäkert samhället upplevs av kvinnor.
Citera
2026-09-11, 10:24
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det är inget svammel. Det vanliga är att du skriver svammel om allt jag skriver men du tillför ingenting själv. Jag besvarade ju ditt påstående och du har inte svarat på om det förekommer samma skadeståndssummor i misshandelsmål eftersom du frågade om det inte borde finnas ekonomiska incitament även i dem? Så svara nu är det samma summor på skadestånd vi pratar om när det gäller mål om misshandel?

Jag har skrivit att om du skulle ha läst/lyssnat på det jag länkat till dig så kommer du att höra om att det förekommer det där med 100 000 kr vid anmälan av våldtäkt.
Vilka försäkringsbolag då?

Det är en viktig uppgift för att kunna verifiera om du talar sanning.
Citera
2026-09-11, 10:27
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Varken du eller jag var där och såg vad som hände eller hörde vad som sades. De hade t.ex. kyssts/hånglat.

Jag har frågat flera gånger om du vet om det i FUP står någonting om vad de pratade om ute i korridoren?

Är din uppfattning att tjejen visste vad syftet var med att gå in på toaletten? Hur kunde hon veta det?
Om hon visste det bör det ju genom ord eller handling dem emellan ha framgått vad syftet var.
Om båda parterna då går in utan att säga nej eller utan att fysiskt visa att man inte vill kan det då inte tolkas som att parterna är med på vad som var syftet med att gå in?

Varför tar du upp att toalettdörren låses? Jag tror nog att alla som går in på en toalett låser dörren när det finns annat folk utanför. Tror inte du det?
En fråga Guzman.

Är kyssar och hångel enligt dig detsamma som ett ja till sex?

Är kyssar och hångel enligt dig detsamma som ett ja till sex på en krogtoalett?
Citera
2026-09-11, 10:28
Medlem
Citat:
Låt säga att ett litet samhälle drabbats av 30 våldtäkter det senaste halvåret.

1. Det är en serievåldtäktsman som begått samtliga våldtäkter mot en person.
2. Det är 18 olika våldtäktsmän som begått våldtäkterna mot olika personer.

Vilket samhälle skulle du beteckna som det mest osäkra för kvinnorna?

Detta är ju relevant eftersom ni använder anmälda våldtäkter som ett mått på hur osäkert samhället är för kvinnor. (Vilket inte är helt fel förstås men likväl bör man veta vad som ingår i siffrorna och tolka dem utifrån det).

Att 25% av anmälningarna skulle försvinna från statistiken om Sverige registrerade dem efter ved de egentligen var är ju en jättestor siffra.

Vad har det ens med saken att göra?

Självklart är det väl sämre om fler personer begår våldtäkter.

När har jag någonsin gjort det? Du hittar på att andra sagt saker samtidigt som du vägrar stå för dina påståenden.

Varför så fixerad vid inaktuell statistik? Hur ser det nu i närtid? Har något förändrats de sista 10 åren?
Citera
2026-09-11, 10:32
Medlem
cinmiks avatar
Citat:

Vad är din grundtanke kring varför det inte läggs något ansvar på en individ att tala om eller tydligt fysiskt visa om den inte vill?

Men om man uppfattar sig som säker? Jag har t.ex. aldrig gjort något mot någon som jag inte uppfattat som att det är något den vill. Men jag har tämligen sällan frågat.

Kan du vara säker på något även om motparten svarar ja? Kan du vara säker i din bedömning?

Förstår du varför den som ska göra något med en annan människas kropp måste ha ett tydligt samtycke?

Varför tror du samtyckeslagen finns?

Inte var det pga att ett nej är tillräckligt säkert.

Varför är det så viktigt för dig att det är den som du vill stoppa kuken i som ska vara skyldig att säga nej?

( Du hinner med ett sexuellt ofredande i bästa av världar innan du hinner uppfatta ett nej.)
Citera
2026-09-11, 10:34
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Tänk att du inte kan svara på en rak fråga.

Anser du att kvinnor har ett ansvar för att se till att inte underlätta/möjliggöra för andra att begå ett brott?

Eller var ovanstående svar från dig ett ja som svar på den frågan?

Anar att ditt svar också belyser något som jag tror föreligger i mångas syn på våldtäkt att det är penetration som anses så fult och grovt. Killar ligger på grund av det per automatik sämre till redan från start.

Anser du att en kvinna som blir penetrerad mot sin vilja blir utsatt för något värre än en man som en kvinna rider mot hans vilja? Svara ärligt nu.
Penetration anses vara en värre våldtäkt än att utföra oralsex med våld/utan samtycke.
Citera
2026-09-11, 10:35
Medlem
Citat:
Det är inget svammel. Det vanliga är att du skriver svammel om allt jag skriver men du tillför ingenting själv. Jag besvarade ju ditt påstående och du har inte svarat på om det förekommer samma skadeståndssummor i misshandelsmål eftersom du frågade om det inte borde finnas ekonomiska incitament även i dem? Så svara nu är det samma summor på skadestånd vi pratar om när det gäller mål om misshandel?

Jag har skrivit att om du skulle ha läst/lyssnat på det jag länkat till dig så kommer du att höra om att det förekommer det där med 100 000 kr vid anmälan av våldtäkt.

Storleken på skadestånd bedöms utifrån olika kriterier. Du kan läsa mer på Brottsoffermyndigheten.

https://www.brottsoffermyndigheten.se/sok-ersattning/skadestand/vad-ska-jag-begara-i-skadestand/

Din källa till ditt påstående är alltså en youtubevideo? Med andra ord så kan du inte påvisa ett enda försäkringsbolag som gör dessa påstådda utbetalningar.
Citera
2026-09-11, 10:45
Medlem
Citat:

Men det är ju det du hävdar om och om igen. Att flertalet nej till sexuella inviter inte betyder nej till andra sexuella aktiviteter. Vad menar du annars med ditt påstående?

Vad menar du att de pratade om i korridoren? Menar du att GM aktivt igen sökte santycke efter alla tidigare nej? Eller tog han sig friheter när han fått med henne till ett undanskymt trångt utrymme under falska förespeglingar?

Båda parter frivilligt går in? Hur frivilligt är det om någon flertalet gånger avvisat sexuella inviter? Vad menar du är det rimliga antagandet att någon då vill ha sex på en toalett? Hon hade sagt nej, tagit noll initiativ. Hon blev rädd när han började tafsa på henne och frågade flertalet personer om hjälp.

Om du är inlåst i ett trångt utrymme med någon som med all önskvärd tydlighet visat att han/hon fullständigt skiter i din vilja och kommer ta det han/hon vill, skulle du uppleva det mer hotfullt än om du var på ett öppet ställe?
Citera
2026-09-11, 10:49
Medlem
Citat:

Det är ett ytterst tydligt svar Jocke. Om du inte vet nått fråga.

Har någon frivilligt (utan påverkan) sagt ja så gäller det till det aktivt tas tillbaks. Dock inte till vesäntligt andra saker än det samtycke gavs för.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in