Citat:
Tvärtom. I denna tråd har jag drivit saken att det finns någon slags balans mellan att betrakta kvinnor som sexobjekt och att betrakta dem som sina egna subjekt i olika avseenden.
Citat:
idag lever vi inte med dina politik uven. Så ja självklart idag har kvinnor valfrihet...är ju just detta du aktivt vill förbjuda kvinnor men garantera till männen.
Även homosexuella har valfrihet...vilket du vill förbjuda...
j just...det vill du "lösa" via att frånta kvinnor aborträtten, och påtvinga dem ensamt vårdnadsansvar UTAN barnbidrag. DE ska tvingas leva under ett ständigt hot, det gillar gubbar som du.
Och detta kallar du alltså "balans".
Även homosexuella har valfrihet...vilket du vill förbjuda...
j just...det vill du "lösa" via att frånta kvinnor aborträtten, och påtvinga dem ensamt vårdnadsansvar UTAN barnbidrag. DE ska tvingas leva under ett ständigt hot, det gillar gubbar som du.
Och detta kallar du alltså "balans".
Nej, jag vill inte ta bort all valfrihet, utan balansera frihet med ansvar. Det där otäcka ordet som Ni i vänstern alltid vill smita ifrån.
Citat:
Storknar du inte själv av din egen misogyni Uven?
Du pratar persilja. Jag har varit gift i rätt många år nu, och det har fungerat hjälpligt. Jag behandlar mig veterligt inga kvinnor illa, men samtidigt iakttar jag samhället och vad som händer när vi agerar på ett skadligt sätt. Det har uppenbarligen inte gått så bra när vissa sektorer på kort tid kantrat jämställdhetsmässigt från manligt dominerade ytken, till kvinnlig dominans. Jag tror att det hade varit bättre om vi haft en bättre könsbalans i t ex skolan och domstolarna. Tycka-synd-om är inte alltid den bästa inställningen.
Det finns överhuvudtaget ingen "balans" i att betrakta människor som objekt.