2026-09-04, 17:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av WordWarrior
Du är inte bildad och det märks dessvärre. Ensamhet och isolering kan vara kausala följder av diskriminering och utbredd misandri.

Du är som sagt totalt bränd i skallen. Finns mycket forskning på ämnet och äldre mäns ensamhet och isolering beror inte på diskriminering.
Citera
2026-09-04, 18:02
Medlem
WordWarriors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Du är som sagt totalt bränd i skallen. Finns mycket forskning på ämnet och äldre mäns ensamhet och isolering beror inte på diskriminering.

Feministiskt skitsnack. När kvinnor drabbas så är det alltid mäns fel, men när män drabbas så är det alltid deras eget fel. Lite skevt, eller hur? Kvinnor har alltså noll agens. Det finns ingen sådan forskning alls i Sverige eftersom statsfeminismen i praktiken förbjuider det. Däremot säger det sig själv att ett samhälle som vänder på könsrollerna är djupt skadat och aldrig kan bli framgångsrikt.
Citera
2026-09-04, 18:12
Medlem
Citat:
Feministiskt skitsnack. När kvinnor drabbas så är det alltid mäns fel, men när män drabbas så är det alltid deras eget fel. Lite skevt, eller hur? Kvinnor har alltså noll agens. Det finns ingen sådan forskning alls i Sverige eftersom statsfeminismen i praktiken förbjuider det. Däremot säger det sig själv att ett samhälle som vänder på könsrollerna är djupt skadat och aldrig kan bli framgångsrikt.

Red pill skitsnack.

När vad drabbar kvinnor?

Jag la ingen skuld på äldre män, jag konstaterade fakta. Personligen tycker jag det är förjävligt att äldre människor kan ligga döda i flera månader i sina lägenheter i städerna utan att någon saknar dem eller lägger märke till att de inte sett dem på länge.

Har kvinnor noll agens? Gällande vad? Har ingen aning om vad du syftar på i sammanhanget.

Det finns massor med forskning på ämnet och sittande regering har till och med öronmärkt pengar för att motverka äldre mäns isolering och ensamhet.

Det är just de traditionella könsrollerna som skapar ensamma och isolerade män på ålderns höst. Eftersom de traditionella könsrollerna propagerar för att männen satsar på jobb och karriär istället för familje- och vänskaps relationer. Männens relationer bestod av jobbkontakter och kollegor som gick förlorade när de gick i pension.
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-04 kl. 18:21.
Citera
2026-09-04, 18:38
Medlem
Citat:
Det där är feministiskt skitsnack. Varför skulle inte en kvinna kunna slappna av med en man hon känt länge och väl? Män har hittat klitoris sedan länge och vet hur den fungerar och hur den stimuleras. Kroppskomplex kan jag tänka mig kan påverka, men det är väl för fan bara att se till att hålla sig så fräsch hon kan genom en sund livsstil. Kvinnlig orgasm är inte ett manligt ansvar, och det är inte en kvinnlig rättighet att få orgasm. Hon får öppna käften och tala om vad hon vill ha. Är det svårt eller? Svenska kvinnor var ju så starka och frigjorda enligt er feminister? Du borde reflektera över hur feminismen försvagat och fördummat kvinnor. Sådant kommer med i sänghalmen.

Kära du. Jag skrev orsakerna till varför kvinnor har svårt att uppnå orgasm.

Du verkar ju tro att det skulle lösa sig genom att mannen är dominant. Men det gör det inte. Vet han inte hur kvinnan vill ha stimulans och hon inte vågar säga det eller hon inte kan slappna av med mannen och ej sig hän (pga. tex. komplex för sin kropp eller för stress/andra orsakar). Så kommer hon inte få orgasm oavsett om han är dominant eller inte. Det är inte i hans "dominans" svaret ligger. Det var detta jag vill få dig att fatta.

Och i övrigt, kvinnor, i synnerhet unga kvinnor har i regel komplex. Oavsett om de ser hur perfekta ut som helst. Det är mer regel än undantag. Förmodligen därav de har så svårt att uppnå orgasm och först uppnår orgasm när de är mer trygga med sina kroppar (trots att de inte längre ser lika perfekta ut).
Citera
2026-09-04, 19:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schnuppfen
Självklart. Det är dom största sanningarna som motarbetas mest av det rabíata Feministpacket. Medan vi Herrar börjar studera Filosofer i medelåldern, börjar Kärringarna prenumerera på Svensk Damtidning.

Sverige behöver åter en auktoritär intelligentia som är högutbildad OCH dominant.
Vad har samhället för nytta av att gubbar studerar filosofer på ålderns höst? Vilket jag inte heller tror hör till vanligheterna. Tror de flesta gubbar streamar och tjafsar med folk på internet som de flesta andra.
Citera
2026-09-04, 19:31
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Vad har samhället för nytta av att gubbar studerar filosofer på ålderns höst? Vilket jag inte heller tror hör till vanligheterna. Tror de flesta gubbar streamar och tjafsar med folk på internet som de flesta andra.
En intelligent Herre måste odla sin visdom för att bedriva ett kompetent Ledarskap. Man ska vara osäker i barndomen för att sedan öka sitt självförtroende ju äldre man blir.

Raka motsatsen till hur knähundarna inom proletariatet utvecklas. Men det är väl inget en fjolla som du kan hålla med om?
Citera
2026-09-04, 19:50
Medlem
Citat:
En intelligent Herre måste odla sin visdom för att bedriva ett kompetent Ledarskap. Man ska vara osäker i barndomen för att sedan öka sitt självförtroende ju äldre man blir.

Raka motsatsen till hur knähundarna inom proletariatet utvecklas. Men det är väl inget en fjolla som du kan hålla med om?
Gamla gubbar har väl inte något särskilt ledarskap? Alltså det finns ju manliga världsledare såklart men de utgör ju knappast ett tvärsnitt.
Citera
2026-09-04, 19:52
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Gamla gubbar har väl inte något särskilt ledarskap? Alltså det finns ju manliga världsledare såklart men de utgör ju knappast ett tvärsnitt.
Proletärsnack !! Du får lära dig att alla kommer inte från Arbetarklassen, lilla, lilla, du !!
Citera
2026-09-04, 19:55
Medlem
Citat:
Proletärsnack !! Du får lära dig att alla kommer inte från Arbetarklassen, lilla, lilla, du !!
Haha lovar att härmed högakta och respektera alla gamla gubbar som anser sig belästa. För om inte jag, vem?
Citera
2026-09-04, 19:57
Medlem
Schnuppfens avatar
Citat:
Haha lovar att härmed högakta och respektera alla gamla gubbar som anser sig belästa. För om inte jag, vem?
Du borde dejta lite högutbildade kapitalister. Den du tror är 45 bast på den nivån, visar sig i praktiken vara i 70-årsåldern.
Citera
2026-09-04, 20:40
Avstängd
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gum69mo
Det är just de traditionella könsrollerna som skapar ensamma och isolerade män på ålderns höst.

Källa?
Citera
2026-09-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Källa?

Hört talas om maskulinitetsnormen – ensam är stark?
samt att män, speciellt äldre, inte i samma grad upprätthåller social kontakt med familj, sina barn ex. och vänner, eftersom detta oftast skötts av av en fru.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in