Citat:
Ursprungligen postat av
WordWarrior
Det där är feministiskt skitsnack. Varför skulle inte en kvinna kunna slappna av med en man hon känt länge och väl? Män har hittat klitoris sedan länge och vet hur den fungerar och hur den stimuleras. Kroppskomplex kan jag tänka mig kan påverka, men det är väl för fan bara att se till att hålla sig så fräsch hon kan genom en sund livsstil. Kvinnlig orgasm är inte ett manligt ansvar, och det är inte en kvinnlig rättighet att få orgasm. Hon får öppna käften och tala om vad hon vill ha. Är det svårt eller? Svenska kvinnor var ju så starka och frigjorda enligt er feminister? Du borde reflektera över hur feminismen försvagat och fördummat kvinnor. Sådant kommer med i sänghalmen.
Kära du. Jag skrev orsakerna till varför kvinnor har svårt att uppnå orgasm.
Du verkar ju tro att det skulle lösa sig genom att mannen är dominant. Men det gör det
inte. Vet han inte hur kvinnan vill ha stimulans och hon inte vågar säga det eller hon inte kan slappna av med mannen och ej sig hän (pga. tex. komplex för sin kropp eller för stress/andra orsakar). Så kommer hon inte få orgasm
oavsett om han är dominant eller inte. Det är inte i hans "dominans" svaret ligger. Det var detta jag vill få dig att fatta.
Och i övrigt, kvinnor, i synnerhet
unga kvinnor har i regel komplex. Oavsett om de ser hur perfekta ut som helst. Det är mer regel än undantag. Förmodligen därav de har så svårt att uppnå orgasm och först uppnår orgasm när de är mer trygga med sina kroppar (trots att de inte längre ser lika perfekta ut).