Citat:
Ursprungligen postat av
Strix m/94
Naturligtvis är det inte ett hittepå. Det brukar gå så här; jag lyfter fram ett perspektiv, Du tar eld och kräver underlag, som jag presenterar, och som Du missförstår och underkänner. Nå, då så:
https://www.psypost.org/men-objectify-women-more-when-sexually-aroused-regardless-of-their-underlying-personality-traits/
Jag är mycket sällan nöjd med dina källor ja eftersom de allt som oftast inte alls säger det du hävdar.
Och samma med denna. Denna handlar om en hypotes om att sexuell upphetsning gör att man prioriterar fysiska sexuellt associerade drag hos motparten.
Alltså samma som det jag skrev nånstans i början, att objektifiering kan ske i "stundens hetta".
men den sexuella objektifiering vi pratar om här är den på samhällsnivå. I reklam, i kultur, i människor allmänna syn på motsatta könet etc...
men jag vet, det kommer vara omöjligt att få dig begripa.
Citat:
I just frågor som rör sexualitet, barn, familj etc så ingår kvinnor i regel till ca 50%, vilket innebär att de också har ca 50% av ansvaret. Det är inte bara mäns ansvar att familjer splittras, att barn växer upp otryggt, att det föds för få barn.
Vilket betyder att män står för övriga 50%, så märkligt då att din kritik, dina anklagelser och framförallt dina politisk förslag ägnat åt att tvinga, ENDAST riktas mot kvinnor.
Och speciellt så i ljuset av att män bevisligen beter sig sexuellt mycket mer illa än kvinnor.
och att barn som föds i betydligt högre grad ansvaras för av kvinnor än av män.
Citat:
Mina värderingar är inte sexistiska, misogyna, homofoba eller inhumana. De är heller inte grundade i genetik. Däremot har jag uppfattningen att kultur är synnerligen betydelsefullt för ett samhälle, dess folk och dess funktion. Människor är inte moduler som man kan bygga vad som helst av, utan kulturella organismer som man behöver vara litet rädda om, för att de och samhället skall fungera.
Dina värderingar av att kvinnor är mer ansvariga för konsekvenserna av sex är sinnebilden av sexism, som du sen gör om till misogyna politiska förslag av att enkom kvinnor ska påtvingas ansvar för oönskade barn. Sexism betyder att man betraktar och behandlar män och kvinnor som olika värda, med olika ansvar, rättigheter och möjligheter...enkom baserat på deras kön.
Behöver jag förklara homofobin i dina förslag av att homosexuella inte ska få rätt gifta sig?
och speciellt!!! så i din variant av samhälle där att ta hand om barn typ bara blir möjligt i äktenskap.
eller inhumanismen i att peka ut, och straffa små barn för deras föräldrars agerande.
Så JO! dina värderingar är sexistiska, misogyna, homofoba och inhumana.
Citat:
Varför skulle jag ha något särskilt emot lesbiska invandrarkvinnor?
ja? Uven? Varför skriver du saker som:
"Tycker Du att det är rimligt att svagt läskunniga kvinnor från Tredje världen utan nästan någon insikt i svenska förhållanden skall få rösta i svenska val? Ingår detta i "allas lika rätt"?"
Är väl du sin ska svara för varför du tycker att just denna grupp inte ska ha rösträtt ( dvs inte ska behandlas som lika värda som andra som ska få rösta.)
Citat:
Nej, genus brukar betyda något i stil med allehanda påhitt om kön utan att vilja beröra de biologiska grunderna. Men, inte heller det behöver man lyda vänstern i. Anser Du t ex att någon annan än en kvinna kan bli gravid?
genus betyder socialt konstruerade roller för könen.
ex idén om att endast kvinnor ska ta ansvar för barn. Känns den idén igen kanske?
Kan någon annan än män producera spemier? HALVA ursprunget till barns genom?
Citat:
Lösaktighet är dåligt för vår förmåga att bygga och underhålla fungerande relationer.
Otrohet, sexköp, ojämställdhet, våld, svek av olika slag etc kan vara dåligt för att kvarhålla relationer...men nu pratar vi inte om otrohet vi pratar om att ha sex utanför äktenskap/ parbildning.
Citat:
Jag vill uppmuntra föräldrar att göra rätt, Du vill underlätta för de som gör fel. Med min politik är det sannolikt att färre gör fel, med Din politik är det sannolikt att fler gör fel.
Att ha samtyckande sex till glädje och mental hälsa för båda, trots att man inte lever i relation, är inte att "göra fel". Den korkade och sexfientliga synen får du faktiskt stå för själv.
Att tvingas gifta sig med någon som man faktiskt inte vill leva med, bara för att ett barn som man inte ville ha men har blivit påtvingad en / eller partnern ska få rätt till statlig ekonomisk stötta är INTE att "göra rätt".
Och ingenstans! "uppmuntrar" du män att ta sin del av ansvaret för oönskade barn som du ska TVINGA kvinnor att utveckla och föda mot sin och mannens vilja....Varför har du ingen groteskt TVINGANDE politik riktad mot män som blir förälder?