2026-09-11, 07:12
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Nu har jag precis börjat tindra och har än så länge bara sett några enstaka som inte har ett förnamn.

De flrsta kvinnor har ett vanligt förnamn. Många har dock inte det. Många har bara en bokstav eller "lilla my" eller nåt sånt. Det är en del som inte har någon ansiktsbild heller.

Citat:
Haha, så du heter på riktigt Otrogen Skit på Tinder? Trodde i min enfald att det var ett skämt. Hade jag sett nån heta det så hade jag definitivt "gillat" och skrivit "Hey Sexy babe! Jag har också fyllt 15 så vad väntar du på?!", bara för att få se vad det var för galning. Men vad säger kvinnorna som du matchar med då? Nån måste väl ha kommenterat ditt alias?

"Otrogen Skit" kanske inte är optimalt men du får tänka på att attraktiva kvinnor kan få flera hundra "likes" om dagen ibland. Även om du faktiskt är Sveriges snyggaste man så är det ju svårt att sticka ut och nå fram i mängden och bli uppmärksammad av en kvinna du har gillat. Har du då ett namn som verkligen sticker ut så tänker jag att chansen ökar att hon i alla fall ser dig och ger dig en titt.

Citat:
Ja, men såklart kräver vi kräsna kvinnor att våra Tinder-ragg har snygga och trendiga namn, med rätt antal bokstäver. Är det nya svarta att man ska byta namn för att bli en tvättäkta Chad?

Har du inte sett det gamla avsnittet av The Simpsons där Homer Simpson byter namn till "Max Power"?

Citat:
Urban har bytt namn, eftersom han är dömd för bedrägeri, vilket han inte vill skylta med. Viktigt att alltid kolla belastningsregister innan man går på dejt! Själv har jag ännu bara hunnit träffa en snubbe från Tinder. Han har både ett namn och ett fläckfritt register, men det gick åt helvete i alla fall.

Jag är ju inte med i registret och har med mitt första och hittills enda konto min riktiga ålder. Jag har dock funderat på att regga ett konto och ljuga om min ålder. För att synas inom den målgrupp jag primärt är ute efter. Om man betalar så kan man välja att inte visa sin ålder. Att ljuga om åldern är alltså främst i förhållande till Tinder.

Jag vet vissa som ljuger om sin ålder och säger "det kan du avslöja sen, när du väl är på dejt". (Peter Siepen ljög om sin ålder just för att träffa en yngre kvinna att skaffa barn med, har han berättat i media) Då funkar det ju dock inte att ge ut sitt namn/adress innan dejt. Personligen har jag full förståelse för att man vill kolla identitet, belastning m.m. innan man träffar någon. Om man träffas på nåt cafe eller nåt i stad så är det väl dock lugnt att chansa också kanske en del tänker?

Citat:
Jag kan inte det tekniska, men kan det inte vara så att de tänker "Fuck this shit - alla män är idioter! Jag raderar kontot och bokar in mig på nån flummig yoga-kurs i Indien!"? Och några dagar senare är allt bara sååå tråkigt, så de laddar ner appen och öppnar nytt konto. För vem vet, den här gången kanske drömprinsen faktiskt dyker upp på en vit häst, i Tinder-flödet. Typ?

Nej, det är bara Tinder som visar samma kvinnor som du redan klickat bort om och om igen. Jag ser hela tiden samma. Ibland samma dag, ibland ett par dagar senare. Vissa måste jag ha sett långt över ett halvdussin gånger. Det är samma kvinnor med samma konton. Ett tag så var der hela tiden "slut på kvinnor" i mitt närområde också, ett område där det finns över en miljon människor.

Tinder är alltså nåt skojeri som medvetet undanhåller en stor del av kvinnorna som finns där. Detta till stor del pga kvinnornas valda ålderspreferenser men inte bara. För mig visade ju Tinder plötsligt, efter några dagar med idel ruggugglor, massor av modellsnygga bikinibrudar i 20-årsåldern, samtidigt som jag fick frågor om att köpa extra "likes".

Ett annat tag så var det hela tiden "slut på kvinnor" och jag fick inte ens några Afrika-likes (vilket alla män nog får annars), samtidigt som Tinder ville att jag skulle köpa "boosts" för att synas.
Citera
2026-09-11, 07:34
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Vilken storlek är hon?

Några cm under medellängd för kvinnor i Sverige och BMI runt nedre tredjedelen/fjärdedelen inom "normal".

Jag har av en slump(?) hamnat med flera ganska små och nätta kvinnor. Jag trivs bra med det, även om jag som är strax över 190 cm kanske är lite "för lång" för en kvinna under medellängd.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-11 kl. 07:36.
Citera
2026-09-11, 13:21
Medlem
SanfordClarks avatar
Tinder buggar ju en del verkar det som. Igår dök det upp en somalisk man i flödet och nu kom det en hårig arab. Det är inga konstiga transor eller hbtq-figurer heller utan helt vanliga män.
Citera
2026-09-11, 14:46
Medlem
LaCucarachas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Tinder buggar ju en del verkar det som. Igår dök det upp en somalisk man i flödet och nu kom det en hårig arab. Det är inga konstiga transor eller hbtq-figurer heller utan helt vanliga män.

Dom kanske trodde dom skulle få fler likes om dom utger sig för att vara kvinnor?
Citera
2026-09-11, 14:49
Avslutad
Citat:
"Otrogen Skit" kanske inte är optimalt men du får tänka på att attraktiva kvinnor kan få flera hundra "likes" om dagen ibland. Även om du faktiskt är Sveriges snyggaste man så är det ju svårt att sticka ut och nå fram i mängden och bli uppmärksammad av en kvinna du har gillat.
Citat:
Jag vet vissa som ljuger om sin ålder och säger "det kan du avslöja sen, när du väl är på dejt".
Nej, jag är inte Sveriges snyggaste man. Jag är kvinna och hetero. Det gäller att vara tydlig och specifik och "nischa" sig så pass väl att inte "alla" gillar en slentrianmässigt. Och inga snygga bilder förstås, sånt är för amatörer. Snyggheten avslöjar man när man väl är på dejt. För man vill förstås inte ha hundratals matchningar, utan rätt matchningar. Så jag tackar för dina goda råd! Ska döpa om mig till Batikhäxan, så jag slipper onödigt många lajks.

För att få lite manligt perspektiv frågade jag en killkompis vad han tror att män på Tinder eventuellt ser hos mig. Svaret kom oväntat snabbt: "Du är smal och barnfri, det är två bra egenskaper, så skriv det!" Öh okej....
Citat:
Har du inte sett det gamla avsnittet av The Simpsons där Homer Simpson byter namn till "Max Power"?
Nä, det har jag inte sett. Men det var det Urban hette innan han bytte namn.
Citat:
Ja.
Då tror jag att jag har svaret på dina problem. Nu ska vi se vad fröken tar fram: https://relate-matchmaking.com/sa-funkar-relate-date/
Citera
2026-09-11, 21:01
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Du har helt rätt. Du skrev inte alls så. Du skrev Otroget svin. Jag kommer ihåg det nu. Håller visst på att tappa minnet fullständigt. Blir nästan rädd för mig själv. Borde kanske försöka sova lite, så är jag förhoppningsvis mig själv igen när jag vaknar. Förlåt att jag gav dig vilseledande information!
Jag hittade inlägget nu, men det var fortfarande en satirisk fabricering för att framhäva mig själv som en blond man som inte förstår sitt eget bästa, nej jag heter ärligt talat Ellington på Tinder för att framstå som en singel & sökande seriemördare vilket i världshistorien har attraherat dom mentalt mognaste kvinnerna som jag söker
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-11 kl. 22:01.
Citera
2026-09-12, 16:14
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Nej, jag är inte Sveriges snyggaste man. Jag är kvinna och hetero.

Nej, bara en av Flashbacks mest autistiska användare. Och då tävlar du med eliten. Du fattade vad jag menade. Hoppas jag.

Citat:
Det gäller att vara tydlig och specifik och "nischa" sig så pass väl att inte "alla" gillar en slentrianmässigt.

Detta kan helt utan ironi vara väldigt bra tror jag. Särskilt som kvinna, men även som man. Att jag har attraherat flera vänsterkvinnor beror nog på att jag delvis oavsiktligt har profilerat eller "kodat" mig på ett visst sätt.

Citat:
Och inga snygga bilder förstås, sånt är för amatörer. Snyggheten avslöjar man när man väl är på dejt. För man vill förstås inte ha hundratals matchningar, utan rätt matchningar.

Om jag hade varit en attraktiv kvinna så hade jag nog gjort som en kvinna jag känner och inte haft någon profilbild och själv letat bland män och sen visat mig för/kontaktat ett litet fåtal handplockade män.

Citat:
Så jag tackar för dina goda råd! Ska döpa om mig till Batikhäxan, så jag slipper onödigt många lajks.

Det man som kvinna vill ha är ju egentligen en bra man(och tvärtom), inte likes i första hand. Visst, det har väl varit lite kul för mig att flera olika kvinnor, varav några är riktigt fina, nu har "gillat" mig och hört av sig, och kanske blir det nåt med nån av dem, men "likes" är ju inte poängen.

Citat:
För att få lite manligt perspektiv frågade jag en killkompis vad han tror att män på Tinder eventuellt ser hos mig. Svaret kom oväntat snabbt: "Du är smal och barnfri, det är två bra egenskaper, så skriv det!" Öh okej....

Som man så kan jag ärligt säga att det i alla fall inte skadar att bara ha med "barnfri" (och inget mer) någonstans i profiltexten. Det en del vill veta är också om du kan tänka dig att skaffa barn eller absolut inte vill ha.

Om du är smal så syns ju det om du har en helkroppsbild, som ju kan vara påklädd från nån vardagsaktivitet, eller bara en helkroppsselfie rätt upp och ner. Att skriva ut att du är smal blir ju lite fånigt och överflödigt.

Citat:
Då tror jag att jag har svaret på dina problem. Nu ska vi se vad fröken tar fram: https://relate-matchmaking.com/sa-funkar-relate-date/

Tanken är god men frågan är ju hur många som ens är med på dessa olika mindre och nischade sidor. Det finns ju viss möjlighet att välja intressen och sånt på Tinder och på Happy Pancake kan du sålla efter politik, religion m.m. som användare kan välja att skylta med.

Nu var jag faktiskt ute IRL väldigt nyss och det var flera attraktiva kvinnor som såg ut att vara glada att se mig. Särskilt en väldigt attraktiv kvinna var väldigt närgången och skulle hela tiden komma och kramas och ta på mig, sa att hon hade tänkt på mig sen hon hörde att jag skulle komma, att jag var så himla snygg och sexig och att hon tände på att jag var "en sån"( ). Hon är dock av principiella skäl otillåten, så jag fick hålla mig. Det var även ett par olika heterosexuella män som jag inte kände sen tidigare som blev så begeistrade av min blotta uppenbarelse och utstråning/närvaro att de hela tiden ville prata, ha min uppmärksamhet och bjöd på olika saker. Samma sak hände sist jag var ute också. Jag blir nästan lite rädd.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-12 kl. 16:22.
Citera
2026-09-12, 18:53
Avslutad
Citat:
Att jag har attraherat flera vänsterkvinnor beror nog på att jag delvis oavsiktligt har profilerat eller "kodat" mig på ett visst sätt.
Jag tycker att politik är osexigt och kan hållas utanför sexlivet.
Citat:
Det man som kvinna vill ha är ju egentligen en bra man
Tack för upplysningen men jag är verkligen inte ute efter en ny relation.
Citat:
Som man så kan jag ärligt säga att det i alla fall inte skadar att bara ha med "barnfri" (och inget mer) någonstans i profiltexten. Det en del vill veta är också om du kan tänka dig att skaffa barn eller absolut inte vill ha.
Nja. I min ålder tror folk att jag är desperat och vill bli befruktad av första bästa innan det är försent. Alternativt att jag hatar barn och inte vill dejta nån som har barn. Och så är det inte, tvärtom, män utan barn gör mig misstänksam, för de brukar vara lite märkliga, enligt min erfarenhet. Dessutom har jag "barn i mitt liv", (fd) bonusungar som fortfarande har nyckel till min lägenhet och dyker upp här då och då, syskonbarn och vänners barn som är viktiga för mig. Så jag vill inte dejta nån som ogillar barn. Och jag vill inte ha egna så ett absolut krav är att han är klar på det området. Män som anger i profilen att de kan tänka sig fler barn, eller att de inte vet om de vill ha fler, får ingen lajk av mig. Jag är tydlig med att jag söker nån som har lagom många barn och gärna lite äldre och hyfsat självgående. Nyskilda med småbarn, eller till och med bebisar, som prioriterar att dejta = inget jag vill befatta mig med (och definitivt inte nån som "fortfarande är gift på pappret på grund av betänketiden"). 50-åringar som har barn i förskoleålder = extremt osexigt. En man i 50-årsåldern kan vara hur het som helst men så ska han hämta på föris och gå med barnvagn på stan?! Öh, nejtack.
Citat:
Om du är smal så syns ju det om du har en helkroppsbild, som ju kan vara påklädd från nån vardagsaktivitet, eller bara en helkroppsselfie rätt upp och ner. Att skriva ut att du är smal blir ju lite fånigt och överflödigt.
Autist kan du vara själv, det är klart att jag inte skriver det. Är självklart påklädd och inga selfies, är inte 14 år.
Citat:
Nu var jag faktiskt ute IRL väldigt nyss och det var flera attraktiva kvinnor som såg ut att vara glada att se mig. Särskilt en väldigt attraktiv kvinna var väldigt närgången och skulle hela tiden komma och kramas och ta på mig, sa att hon hade tänkt på mig sen hon hörde att jag skulle komma, att jag var så himla snygg och sexig och att hon tände på att jag var "en sån"( ). Hon är dock av principiella skäl otillåten, så jag fick hålla mig. Det var även ett par olika heterosexuella män som jag inte kände sen tidigare som blev så begeistrade av min blotta uppenbarelse och utstråning/närvaro att de hela tiden ville prata, ha min uppmärksamhet och bjöd på olika saker. Samma sak hände sist jag var ute också. Jag blir nästan lite rädd.
Jätteintressant allt det där, men hur gick det på dejten?
Senast redigerad av lillalilith 2026-09-12 kl. 18:56.
Citera
2026-09-12, 19:27
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:

Du var ute säger du, ute och handlade på Hemköp? eller ute på nattklubben i Hudiksvall? jag tror att det Lilith egentligen vill veta var om denna attraktiva kvinna som började ta på dig var en främling som bara dök upp? eller en gammal bekant

Jo tjejer kan vara jobbiga, du vet pretty previlegium kallas det på latin, där fula apoteket-anställda kvinner brukar pracka på mig gratisexemplar, och då snackar vi inte kvinner..utan handelsvaror...som ögondroppar som jag fått gratis, ibland när det saknats en fast prislapp på brun utan sol har det hänt att en betuttad kvinna har give mig rabatt i ett improviserat högre pris! enkom för att hon skattar mig så högt...jag blev tvungen att pluta med munnen i utbyte.

Jag har ingen utstrålning, bara instrålning, utstrålning ska inte kunna ta dig hur långt som helst, därav skippar jag det, har inget med autism å göra, framförallt behöver du ingen utstrålning på Tinder! då det är bildskärm emellan er ändå, en duglig skärmstrålning på minst 99 lux är allt du behöver

Ja hur gick det på dejten?
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-12 kl. 19:41.
Citera
2026-09-12, 19:52
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
jag tror att det Lilith egentligen vill veta var om denna attraktiva kvinna som började ta på dig var en främling som bara dök upp?
Då tror du väldigt fel för jag vill verkligen inte veta fler detaljer om det där fyllehånglet. Måste du skylla på mig när det är DU som vill veta?!
Citera
2026-09-12, 20:38
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Särskilt en väldigt attraktiv kvinna var väldigt närgången och skulle hela tiden komma och kramas och ta på mig, sa att hon hade tänkt på mig sen hon hörde att jag skulle komma
Hon hörde att du skulle komma? vilket fantasieggande inlägg, antingen har du varit på sån där party där man håller upp en ögonmask framför ögat på en blompinne, eller så är det en ohederlig hemmafest för högerlutande individer

Citat:
Hon är dock av principiella skäl otillåten
Nej det jag undrar är vad det är för röd linje du dragit mot attraktiva röda kvinner?, bedriver du samma olittåtenhet på Tinder, the art of chevaleresk?

Citat:
Då tror du väldigt fel för jag vill verkligen inte veta fler detaljer om det där fyllehånglet. Måste du skylla på mig när det är DU som vill veta?!

Citat:
Glöm inte att jag inte kan begripa ironi
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-12 kl. 20:44.
Citera
2026-09-12, 20:51
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Jag tycker att politik är osexigt och kan hållas utanför sexlivet.

Jo, jag håller med. En del går ju tydligen igång på sånt dock.

Citat:
Nja. I min ålder tror folk att jag är desperat och vill bli befruktad av första bästa innan det är försent.

En del vill ju genuint inte ha barn och det är inget jag tycker behöver vara konstigt.

Citat:
Alternativt att jag hatar barn och inte vill dejta nån som har barn.

Vissa skriver i princip detta rakt ut.

Citat:
Och så är det inte, tvärtom, män utan barn gör mig misstänksam, för de brukar vara lite märkliga, enligt min erfarenhet.

Jo, jag tänker också att det i vissa avseenden kan vara en fördel som man att ha barn, eftersom kvinnor då uppfattar en som mer normal och "trygg" eller nåt.

Jag vet inte riktigt om jag är misstänksam mot kvinnor som är 35 - 40+ och inte har några barn. Kanske, kanske inte.

Citat:
Och jag vill inte ha egna så ett absolut krav är att han är klar på det området. Män som anger i profilen att de kan tänka sig fler barn, eller att de inte vet om de vill ha fler, får ingen lajk av mig.

Jag tycker inte det finns nåt riktigt bra alternativ att ange på Tinder. Själv är jag öppen för att kanske skaffa fler barn, om jag skulle träffa någon som det verkligen känns rätt med och som vill det. Jag kan dock nog lika gärna inte skaffa fler, om jag träffar någon bra som inte vill eller kan det. Det är lite "krona eller klave".

Citat:
Jag är tydlig med att jag söker nån som har lagom många barn och gärna lite äldre och hyfsat självgående. Nyskilda med småbarn, eller till och med bebisar, som prioriterar att dejta = inget jag vill befatta mig med (och definitivt inte nån som "fortfarande är gift på pappret på grund av betänketiden"). 50-åringar som har barn i förskoleålder = extremt osexigt. En man i 50-årsåldern kan vara hur het som helst men så ska han hämta på föris och gå med barnvagn på stan?! Öh, nejtack.

Haha, det är totalt kvadrupelkört för min del alltså, även om jag inte håller på med några barnvagnar.

Jag köper att du kanske inte vill träffa dem, men anser du att nyskilda med mindre barn inte borde prioritera att dejta alls? Att de borde vänta tills deras barn blivit större?

En kvinna med bäbis hade jag undvikit men om de har nåt barn runt 4 eller uppåt kanske så går det väl. Det bästa är ju dock om hon har barn som är i samma ålder som något eller några av mina barn, eller har självgående/vuxna barn.

Citat:

Den blev inställd. Ska ske nu efter helgen istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in