Citat:
De flrsta kvinnor har ett vanligt förnamn. Många har dock inte det. Många har bara en bokstav eller "lilla my" eller nåt sånt. Det är en del som inte har någon ansiktsbild heller.
Citat:
Haha, så du heter på riktigt Otrogen Skit på Tinder? Trodde i min enfald att det var ett skämt. Hade jag sett nån heta det så hade jag definitivt "gillat" och skrivit "Hey Sexy babe! Jag har också fyllt 15 så vad väntar du på?!", bara för att få se vad det var för galning. Men vad säger kvinnorna som du matchar med då? Nån måste väl ha kommenterat ditt alias?
"Otrogen Skit" kanske inte är optimalt men du får tänka på att attraktiva kvinnor kan få flera hundra "likes" om dagen ibland. Även om du faktiskt är Sveriges snyggaste man så är det ju svårt att sticka ut och nå fram i mängden och bli uppmärksammad av en kvinna du har gillat. Har du då ett namn som verkligen sticker ut så tänker jag att chansen ökar att hon i alla fall ser dig och ger dig en titt.
Citat:
Ja, men såklart kräver vi kräsna kvinnor att våra Tinder-ragg har snygga och trendiga namn, med rätt antal bokstäver. Är det nya svarta att man ska byta namn för att bli en tvättäkta Chad?
Har du inte sett det gamla avsnittet av The Simpsons där Homer Simpson byter namn till "Max Power"?
Citat:
Urban har bytt namn, eftersom han är dömd för bedrägeri, vilket han inte vill skylta med. Viktigt att alltid kolla belastningsregister innan man går på dejt! Själv har jag ännu bara hunnit träffa en snubbe från Tinder. Han har både ett namn och ett fläckfritt register, men det gick åt helvete i alla fall.
Jag är ju inte med i registret och har med mitt första och hittills enda konto min riktiga ålder. Jag har dock funderat på att regga ett konto och ljuga om min ålder. För att synas inom den målgrupp jag primärt är ute efter. Om man betalar så kan man välja att inte visa sin ålder. Att ljuga om åldern är alltså främst i förhållande till Tinder.
Jag vet vissa som ljuger om sin ålder och säger "det kan du avslöja sen, när du väl är på dejt". (Peter Siepen ljög om sin ålder just för att träffa en yngre kvinna att skaffa barn med, har han berättat i media) Då funkar det ju dock inte att ge ut sitt namn/adress innan dejt. Personligen har jag full förståelse för att man vill kolla identitet, belastning m.m. innan man träffar någon. Om man träffas på nåt cafe eller nåt i stad så är det väl dock lugnt att chansa också kanske en del tänker?
Citat:
Jag kan inte det tekniska, men kan det inte vara så att de tänker "Fuck this shit - alla män är idioter! Jag raderar kontot och bokar in mig på nån flummig yoga-kurs i Indien!"? Och några dagar senare är allt bara sååå tråkigt, så de laddar ner appen och öppnar nytt konto. För vem vet, den här gången kanske drömprinsen faktiskt dyker upp på en vit häst, i Tinder-flödet. Typ?
Nej, det är bara Tinder som visar samma kvinnor som du redan klickat bort om och om igen. Jag ser hela tiden samma. Ibland samma dag, ibland ett par dagar senare. Vissa måste jag ha sett långt över ett halvdussin gånger. Det är samma kvinnor med samma konton. Ett tag så var der hela tiden "slut på kvinnor" i mitt närområde också, ett område där det finns över en miljon människor.
Tinder är alltså nåt skojeri som medvetet undanhåller en stor del av kvinnorna som finns där. Detta till stor del pga kvinnornas valda ålderspreferenser men inte bara. För mig visade ju Tinder plötsligt, efter några dagar med idel ruggugglor, massor av modellsnygga bikinibrudar i 20-årsåldern, samtidigt som jag fick frågor om att köpa extra "likes".
Ett annat tag så var det hela tiden "slut på kvinnor" och jag fick inte ens några Afrika-likes (vilket alla män nog får annars), samtidigt som Tinder ville att jag skulle köpa "boosts" för att synas.
). Hon är dock av principiella skäl otillåten, så jag fick hålla mig. Det var även ett par olika heterosexuella män som jag inte kände sen tidigare som blev så begeistrade av min blotta uppenbarelse och utstråning/närvaro att de hela tiden ville prata, ha min uppmärksamhet och bjöd på olika saker. Samma sak hände sist jag var ute också. Jag blir nästan lite rädd.