2026-09-10, 10:45
Medlem
SanfordClarks avatar
Fick precis en till matchning från en söt och smal (ser ut att vara på centimetern och kilot samma storlek som min ex-fru) och 10 år yngre svensk mamma, som direkt kontaktade mig först. Om hon hade kommit fram och sagt hej ute på nåt ställe så hade jag nog skinit upp som en liten sol. Vi får väl se vad hon har på hjärtat. Ser inte ut att vara särskilt politisk i alla fall.

Jag gillar dock verkligen en av de politiska eftersom hon är kvick och rolig. Jag kan inte skriva det här då jag inte vill outa någon men om man hade gjort en komedi eller parodi om mig och mitt liv så hade man nog inte kunnat hitta på något bättre för hennes rollfigur i filmen (filmparodin om mig) än det hon jobbar med.
Citera
2026-09-10, 10:50
Medlem
SanfordClarks avatar
Apropå matchning så har jag fått några där jag inte alls minns att jag gillat eller ens sett personen innan och jag har inte heller "gillat tillbaka" på någon som gillat mig först, som det varit med de flesta jag har nu. Med ett par så har det plötsligt bara funnits en matchning.
Citera
2026-09-10, 11:26
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jag tror ingenting om honom.
Fattar. Kände bara behov av att ta en megafon och skrika ut att "hallå allihopa, jag har INTE haft ihop det med en nazist, bara så att alla vet!!!". För annars kanske nån tror att jag har varit ihop med en nazist...!!
Citat:
Jag kan ju försöka förklara och nyansera i all evighet men den världsåskådning, verklighetsuppfattning, historiesyn och de värderingar jag har landat i sedan minst 20 år tillbaka(var nåt slags vänster innan) och som jag kom fram till efter flera års intensivt tänkande och studier gör att ingen skulle betrakta mig som något annat än "nazist".
Okej, då ska vi se om jag får ihop det här... Så du definerar dig som "typ nazist", eller "inte nazist men...", eller nåt åt det hållet. Och du upplever att du har två olika problem kopplade till trådens ämne:

1. Du upplever att Tinder-appen inte låter dig se alla kvinnor i "kortleken" och att de inte får se dig. Och du upplever att du får se/visas för fel kvinnor - kvinnor som har fel utseende, fel ålder och fel politiska åsikter eller grundläggande värderingar, och kvinnor som bor för långt bort. Du upplever att du blir blåst på pengar, då du anser att Tinder kör med omoralisk marknadsföring av sina tilläggstjänster och försöker locka eller lura sina kunder att hela tiden betala mer och mer. Du är helt enkelt inte nöjd med produkten och upplever att du inte får det som utlovats och att du inte får valuta för pengarna.

2. Du anser att många kvinnor har fel värderingar och dålig smak och att de gör fel val. Alltså inte bara kvinnor som du ser på Tinder, utan i allmänhet. Och därför upplever du att det är svårare att träffa kvinnor som du vill dejta. Du känner att du inte kan vara öppen med dina åsikter fullt ut, eftersom du tror att vissa kvinnor skulle ta avstånd då.

Så du är alltså irriterad både på Tinder-appens ansvariga och på en stor del av kvinnorna i Sverige. Och du känner ett stort behov av att få prata av dig om detta. Förstår jag dig rätt då?
Citat:
Det har inte jag, men jag skulle kunna ha haft det om någon av de fåtal (inte så många, men några stycken) icke-vita (Mellanöstern, Asien, Sydamerika) kvinnor jag råkade ha sex med i yngre dar hade blivit med barn.
Hur råkar man ha sex?
Citat:
Svårt att säga men en rolig bild av en galen kärlekskrank kvinna som kastar sig över sitt offer.
Jag var inte kärlekskrank i det skedet och jag hade tänkt slänga ut honom när jag var klar. På vilket sätt tycker du att jag verkar galen?
Citera
2026-09-10, 11:35
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
Apropå matchning så har jag fått några där jag inte alls minns att jag gillat eller ens sett personen innan och jag har inte heller "gillat tillbaka" på någon som gillat mig först, som det varit med de flesta jag har nu. Med ett par så har det plötsligt bara funnits en matchning.
Också varit med om det. Spännande.

Din ålder är f.ö. nog den bästa att vara i. När det gäller att få till träffar så tycker jag helt klart kategorin 40+ är enklast. Dagens unga generation är hopplösa och verkar bara bry sig om skärmarna.
Citera
2026-09-10, 11:42
Avstängd
Kommer ihåg för 10 år sedan, då kunde jag lätt haffa 1-2 ligg i månaden.
Citera
2026-09-10, 12:19
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

1. Du upplever att Tinder-appen inte låter dig se alla kvinnor i "kortleken" och att de inte får se dig.

Ja, detta är väl det största problemet med just Tinder.

Citat:
Och du upplever att du får se/visas för fel kvinnor - kvinnor som har fel utseende, fel ålder och fel politiska åsikter eller grundläggande värderingar, och kvinnor som bor för långt bort. Du upplever att du blir blåst på pengar, då du anser att Tinder kör med omoralisk marknadsföring av sina tilläggstjänster och försöker locka eller lura sina kunder att hela tiden betala mer och mer. Du är helt enkelt inte nöjd med produkten och upplever att du inte får det som utlovats och att du inte får valuta för pengarna.

Ja, jo, delvis. Pengarna är väl inte så mycket att orda om men det hade ju varit bättre om det fanns en större transparens åt alla håll och Tinder imte höll på med aktiv manipulation, vilket de utan tvekan gör. Nu sitter jag ju plötsligt och chattar med en hel bunt trevliga kvinnor så jag kanske ska revidera min inledande och entydigt negativa bild lite. Vi får väl se.

Citat:
2. Du anser att många kvinnor har fel värderingar och dålig smak och att de gör fel val. Alltså inte bara kvinnor som du ser på Tinder, utan i allmänhet. Och därför upplever du att det är svårare att träffa kvinnor som du vill dejta. Du känner att du inte kan vara öppen med dina åsikter fullt ut, eftersom du tror att vissa kvinnor skulle ta avstånd då.

Så är det absolut. Det är ju i grunden inte deras fel dock utan ett resultat av det samhälle vi lever i och hur det har styrts av de som bestämmer över och har makten i våra länder.

Citat:
Så du är alltså irriterad både på Tinder-appens ansvariga och på en stor del av kvinnorna i Sverige. Och du känner ett stort behov av att få prata av dig om detta. Förstår jag dig rätt då?

Ja.

Citat:
Hur råkar man ha sex?

Det är ju lätt hänt. Man är ute i något sammanhang och är kanske lite full och så kommer det en söt tjej och är social och sen leder det ena till det andra och sen har man råkat. Ibland kan man ju sen fortsätta råka några gånger även i nyktert tillstånd.

Citat:
Jag var inte kärlekskrank i det skedet och jag hade tänkt slänga ut honom när jag var klar. På vilket sätt tycker du att jag verkar galen?

Det lät lite roligt och galet bara. Var inte så misstänksam hela tiden.
Citera
2026-09-10, 12:21
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lakritc
Också varit med om det. Spännande.

Din ålder är f.ö. nog den bästa att vara i. När det gäller att få till träffar så tycker jag helt klart kategorin 40+ är enklast. Dagens unga generation är hopplösa och verkar bara bry sig om skärmarna.

Vi får väl se, men det borde ju stämma att de som är runt 40 och uppåt inte är lika skärmskadade i alla fall.
Citera
2026-09-10, 12:27
Medlem
lakritcs avatar
Citat:
1. Du upplever att Tinder-appen inte låter dig se alla kvinnor i "kortleken" och att de inte får se dig.
Det är väl logiskt att det faktiskt är så och ingen enskild upplevelse? Bor du i region med säg två miljoner invånare, tror du då att det bara är de 5000 personerna, alltså 0,25%, som syns på kategorisidan, där alla användare ska vara samlade, som använder Tinder?
Citera
2026-09-10, 13:29
Avstängd
jag är upptagen och ska inte vänstra å använda nån app, men undrar, när landet är så politiskt delat, även på kön, är det en verklig "grej" att tex tjejer har svårt att hitta killar som hatar sd som de gör, och svårt för killar att hitta tjejer som inte hatar sd?
Citera
2026-09-10, 13:45
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gniknus2
jag är upptagen och ska inte vänstra å använda nån app, men undrar, när landet är så politiskt delat, även på kön, är det en verklig "grej" att tex tjejer har svårt att hitta killar som hatar sd som de gör, och svårt för killar att hitta tjejer som inte hatar sd?

Det lär det nog vara ibland, ja. Bland etniskt svenska män i åldern säg 20 - 40 så lär det ju vara åtminstone runt hälften som röstar på SD.

Jag är ju långt bortanför SD men ca hälften av de kvinnor som har "gillat" mig är uttalat vänster och anti-höger. En sa "du verkar ju inte vara SD:are i alla fall". Detta stämmer men är ändå inte riktigt som hon tänker sig...
Citera
2026-09-10, 14:04
Avstängd
det är ju som de säger..
en vänsterbliven skulle dansa på en sverigedemokrats grav, men en sverigedemokrat skulle springa in i ett brinnande hus efter ett invandrar-barn..

men ang tinder/dejting, det måste vara bland det första man betar av?
om jag skulle dejta nu skulle jag ju försöka sortera bort vänsterblivna brudar direkt

Citat:
Det lär det nog vara ibland, ja. Bland etniskt svenska män i åldern säg 20 - 40 så lär det ju vara åtminstone runt hälften som röstar på SD.

Jag är ju långt bortanför SD men ca hälften av de kvinnor som har "gillat" mig är uttalat vänster och anti-höger. En sa "du verkar ju inte vara SD:are i alla fall". Detta stämmer men är ändå inte riktigt som hon tänker sig...
Citera
2026-09-10, 14:21
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Vågar man fråga av vilken anledning du inte har ditt förnamn på Tinder? Nu får jag antagligen en rejäl utskällning här, men själv skulle jag aldrig "gilla" nån som inte har sitt förnamn på Tinder. Då utgår jag från att han är 1. inte singel, 2. tycker sig vara för känd eller viktig för att skylta med sitt namn eller 3. skäms för att han har Tinder. Inget av alternativen är nåt för mig. Obs! Säger INTE att nåt av det här gäller dig och menar inte att ifrågasätta eller kritisera. Men jag antar att du har nån dryg replik på detta och jag tar inte åt mig (bara lite), så ut med skiten bara!
Det var ungefär det jag misstänkte att vissa kvinner kan se för farhågor i en gosse med pseudonym, hur många kvinner känner som du tror du?

Fördelen med pseudonym är väl mest att man sticker ut, att ha ett uppenbart fejknamn för att accentuera sin humor samt det bidrar till den mystik som den feminina naturen tyvärr kräver, ens namn kanske även ser fult ut på pränt! utan måste tas i munnen för att man ska känna sig bekväm i sitt namn som man inte valt. 'The skinn im in' som Sandra sjöng om på 80-tale

Sen får du tänka på att folk har negativa och positiva konnotationer till human-klingande namn på dejtingsidor, om jag döper mig till Urban på Tinder så kommer det finnas tjejer som blir varma inombords när dom tänker på sin egen morbor Urban, precis som det finns andra som kommer ha ett sinnesvags ex som heter Urban som man inte?? vill se igen & riskera projicera detta på denna främling som är jag, så därav så är mitt heta tips att döpa sig till fisknamn istället eller andra husdjur, där vi vet att singelkvinner har ett mer garanterat? positivt förhållande till sina ex-djur än sina ex-partners (sama same)

Hej! jag heter katten Pelle & bor i Åsgränd i Uppsala

Nackdelarna tror jag dock överväger fördelarna & jag får antagligen färre likes pga av detta tilltag från när jag var ung och dum (dvs för snart 2 år sedan), hade jag kunnat hade jag idag ändrat till mitt riktiga namn, men orka? skapa ett nytt konto för att anpassa mig för den feminina naturens skull, jag blir t.e.x inte misstänksam när en kvinna har pseudonym dom är verkligen singlar dom som jag har intervjuat, det är faktiskt ganska kul att försöka lista ut vad som bakomligger kvinners nick och ibland finns det faktiskt tankeverksamhet bakom deras alias som säger nått om dom som person utan att dom insett det själva.

Det jag noterar är att kvinner man tidigare swipat på kan återkomma hela tiden i ens flöde några veckor senare bara, vilket skulle kunna antyda att vissa kvinner skapar nya Tinder konton hela tiden vilket kanske säger nått om deras svajiga civilstånd?,
hur beroende genomsnittsmannen är av Tinder motsvarande vete fan, men det positiva är att man behöver inte Tinder Gold eftersom tjejerna som man lyckats felsvajpat bort får man en ny chans på om 1 månad tack vare deras inneboende ombytlighet
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-10 kl. 15:17.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in