Citat:
Ursprungligen postat av
lillalilith
Vågar man fråga av vilken anledning du inte har ditt förnamn på Tinder? Nu får jag antagligen en rejäl utskällning här, men själv skulle jag aldrig "gilla" nån som inte har sitt förnamn på Tinder. Då utgår jag från att han är 1. inte singel, 2. tycker sig vara för känd eller viktig för att skylta med sitt namn eller 3. skäms för att han har Tinder. Inget av alternativen är nåt för mig. Obs! Säger INTE att nåt av det här gäller dig och menar inte att ifrågasätta eller kritisera. Men jag antar att du har nån dryg replik på detta och jag tar inte åt mig (bara lite), så ut med skiten bara!
Det var ungefär det jag misstänkte att vissa kvinner kan se för farhågor i en gosse med pseudonym, hur många kvinner känner som du tror du?
Fördelen med pseudonym är väl mest att man sticker ut, att ha ett uppenbart fejknamn för att accentuera sin humor samt det bidrar till den mystik som den feminina naturen tyvärr kräver, ens namn kanske även ser fult ut på pränt! utan måste tas i munnen för att man ska känna sig bekväm i sitt namn som man inte valt. 'The skinn im in' som Sandra sjöng om på 80-tale
Sen får du tänka på att folk har negativa och positiva konnotationer till
human-klingande namn på dejtingsidor, om jag döper mig till
Urban på Tinder så kommer det finnas tjejer som blir varma inombords när dom tänker på sin egen morbor Urban, precis som det finns andra som kommer ha ett sinnesvags ex som heter Urban som man inte??

vill se igen & riskera projicera detta på denna främling som är jag, så därav så är mitt heta tips att döpa sig till fisknamn istället eller andra husdjur, där vi vet att singelkvinner har ett mer garanterat?
positivt förhållande till sina ex-djur 
än sina ex-partners (sama same)
Hej! jag heter katten Pelle & bor i Åsgränd i Uppsala
Nackdelarna tror jag dock överväger fördelarna & jag får antagligen färre likes pga av detta tilltag från när jag var ung och dum (dvs för snart 2 år sedan), hade jag kunnat hade jag idag ändrat till mitt riktiga namn, men orka? skapa ett nytt konto för att anpassa mig för den feminina naturens skull, jag blir t.e.x inte misstänksam när en kvinna har pseudonym

dom är verkligen singlar dom som jag har intervjuat, det är faktiskt ganska kul att försöka lista ut vad som bakomligger kvinners nick och ibland finns det faktiskt tankeverksamhet bakom deras alias som säger nått om dom som person utan att dom insett det själva.
Det jag noterar är att kvinner man tidigare swipat på kan återkomma hela tiden i ens flöde några veckor senare bara, vilket skulle kunna antyda att vissa kvinner skapar nya Tinder konton hela tiden vilket kanske säger nått om deras svajiga civilstånd?,
hur beroende genomsnittsmannen är av Tinder motsvarande vete fan, men det positiva är att man behöver inte Tinder Gold eftersom tjejerna som man lyckats felsvajpat bort får man en ny chans på om 1 månad tack vare deras inneboende ombytlighet