2026-09-12, 21:09
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic
Du var ute säger du, ute och handlade på Hemköp? eller ute på nattklubben i Hudiksvall?

Större privat tillställning på ett uteställe i en storstad som var öppet för allmänheten. En tillställning där i princip alla hade dyra kläder och var urban övre medelklass och vuxna människor, inga ungdomar. Öl, sprit och kola flödade ymnigt.

Citat:
jag tror att det Lilith egentligen vill veta var om denna attraktiva kvinna som började ta på dig var en främling som bara dök upp? eller en gammal bekant

Bekant sen tidigare. Dock bara ytligt bekant som jag träffat ett par gånger lite hastigt för några år sedan. Jag var och är sugen, men det är förbjuden frukt så att säga, pga mina egna principer. Efter kvällen har hon dock letat upp mig på social media.

Citat:
Jag har ingen utstrålning, bara instrålning, utstrålning ska inte kunna ta dig hur långt som helst, därav skippar jag det, har inget med autism å göra,

Jag vet inte riktigt vad grejen är, men allt jag skriver är sant.

Citat:
framförallt behöver du ingen utstrålning på Tinder! då det är bildskärm emellan er ändå, en duglig skärmstrålning på minst 99 lux är allt du behöver

Jo, där är det främst bilder som avgör, inledningsvis i alla fall. Jag ser bättre ut i verkligheten än på bild och gör framförallt ett starkare intryck IRL. Med rätt bilder så kan utstrålning dock fångas på och förmedlas med bilder.

Citat:
Ja hur gick det på dejten?

Den blev framskjuten som sagt.
Citera
2026-09-12, 21:26
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Crapmagic

Hon hörde att du skulle komma?
vilket fantasieggande inlägg, antingen har du varit på sån där party där man håller upp en ögonmask framför ögat på en blompinne, eller så är det en ohederlig hemmafest för högerlutande individer

Ja? Det var en slags fest som jag och många andra var inbjudna till. Hon visste alltså sedan någon vecka innan att jag skulle komma. Det var absolut ingen politisk tillställning och inte heller en hemmafest. Utomstående allmänhet kunde gå in på stället om de ville. Deltagarna var urban och hipp övre medelklass i storstad.

Citat:
Nej det jag undrar är vad det är för röd linje du dragit mot attraktiva röda kvinner?

Ingen alls. Jag stiftar gärna närmare bekantskap med snygga vänsterkvinnor och feminister, men om avsikten är ett seriöst långsiktigt förhållande, så är det ju lite uppförsbacke. Den närgångna och frispråkiga kvinnan på festen är dock inte vänster, bara lite gränslös, kåt och snygg.

Citat:
bedriver du samma olittåtenhet på Tinder, the art of chevaleresk?

Nej, anger inget politiskt åt något håll där.
Citera
2026-09-12, 21:33
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av SanfordClark
Jo, jag håller med. En del går ju tydligen igång på sånt dock.
Men inte du uppenbarligen, för du går igång på dig själv.
Citat:
Vissa skriver i princip detta rakt ut.
Och vissa skriver hur lång kuken är när den pekar rakt ut.
Citat:
Haha, det är totalt kvadrupelkört för min del alltså, även om jag inte håller på med några barnvagnar.
Du pratar med mig som till ett barn och gör allt för att dumförklara mig. Eller om det sker omedvetet. Barnvagn hade varit det minsta problemet om du försökt stöta på mig.
Citat:
Jag köper att du kanske inte vill träffa dem, men anser du att nyskilda med mindre barn inte borde prioritera att dejta alls? Att de borde vänta tills deras barn blivit större?
De får la dejta bäst fan de vill, men inte mig.
Citat:
Den blev inställd. Ska ske nu efter helgen istället.
Men åh, vad tråkigt! Hör av dig och berätta sen då.
Senast redigerad av lillalilith 2026-09-12 kl. 21:36.
Citera
2026-09-13, 14:32
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lillalilith

Men inte du uppenbarligen, för du går igång på dig själv.

Inte alls. Det är bara som det är.

Citat:
Och vissa skriver hur lång kuken är när den pekar rakt ut.

På Tinder? Är det män som skriver om sånt där?

Citat:
Du pratar med mig som till ett barn och gör allt för att dumförklara mig. Eller om det sker omedvetet.

Du är verkligen väldigt snarstucken och stingslig. Du tolkar allt på ett så negativt sätt som möjligt.

Citat:
Barnvagn hade varit det minsta problemet om du försökt stöta på mig.

Jag har inte försökt och kommer inte försöka. Om vi ovetandes om varandras existens och utseende hade råkat hamna på samma uteställe så tror jag dock risken är större att du hade stött på mig än tvärtom.

Mitt försök till humoristisk poäng (vissa autister fattar ju inte humor, ironi eller sarkasm alls verkar det som) var att jag uppfyller alla dina "no no's" utom just barnvagnen. Att du sedan tidigare anser att jag är en hemsk rasist med dålig kvinnosyn (eller nåt) och skulle sky mig enbart pga det, även om det andra inte hade gällt, det vet vi ju redan.

Citat:
De får la dejta bäst fan de vill, men inte mig.

"La" säger man la bara i vissa delar av Sverige?

Citat:
Men åh, vad tråkigt! Hör av dig och berätta sen då.

Det är lugnt och rapport kommer givetvis.
Citera
2026-09-13, 16:54
Avslutad
Citat:
På Tinder? Är det män som skriver om sånt där?
Du är ironisk nu, antar jag? I så fall är du rolig, för en gångs skull.
Citat:
Du är verkligen väldigt snarstucken och stingslig. Du tolkar allt på ett så negativt sätt som möjligt.
Då har jag tagit del av din åsikt. Själv tycker jag att jag har ett ganska stort tålamod med din attityd.
Citat:
Om vi ovetandes om varandras existens och utseende hade råkat hamna på samma uteställe så tror jag dock risken är större att du hade stött på mig än tvärtom.
Du tänker att jag skulle gå fram till en supersnygg man, med enornt självförtroende, som en massa kvinnor klänger på? Du känner inte mig, så inte så lätt att för dig att veta, men nej, så jobbar inte jag.
Citat:
Att du sedan tidigare anser att jag är en hemsk rasist med dålig kvinnosyn (eller nåt) och skulle sky mig enbart pga det, även om det andra inte hade gällt, det vet vi ju redan.
Det är din tolkning. Jag har aldrig kallat dig rasist eller kommenterat din kvinnosyn. Jag tycker bara att du är väldigt otrevlig så fort man inte håller med dig. Jag bryr mig inte om dina åsikter, men jag uppskattar lite trevligare bemötande.
Citat:
"La" säger man la bara i vissa delar av Sverige?
Nej, i Frankrike också.
Citat:
Det är lugnt och rapport kommer givetvis.
Glöm inte skydd bara! Puss
Citera
2026-09-13, 18:04
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Du är ironisk nu, antar jag? I så fall är du rolig, för en gångs skull.

Nej, faktiskt inte. Att massa män skriver massa explicita sex-grejer till kvinnor, skickar bilder på sina kukar m.m. har jag ju hört talas om (känns otroligt främmande och märkligt för mig) men finns det allltså män som skriver ut sin kukstorlek i sin profiltext på Tinder?! Får man ens göra det?

"Intressen: fotboll och gamla volvobilar. Längd 182 cm. Kuk = 18 cm och medeltjock." Eller vadå?

Citat:
Då har jag tagit del av din åsikt. Själv tycker jag att jag har ett ganska stort tålamod med din attityd.

Jag försöker vara trevlig och korrekt mot alla.

Citat:
Du tänker att jag skulle gå fram till en supersnygg man, med enornt självförtroende, som en massa kvinnor klänger på?

Jag är verkligen inte supersnygg, inte enligt mig själv i alla fall. Jag har dock bra självförtroende och självkänsla, även om jag samtidigt är lite blyg i vissa sammanhang. Särskilt när jag var yngre var jag blyg i förhållande till tjejer. Nu senast för några dagar sedan så var det 2 - 3 som såg väldigt glada ut men bara en som rent fysiskt klängde, kramades och tog på mig återkommande under kvällen och sa massa saker i mitt öra. Hon klängde dock för tre och är även väldigt attraktiv. Hon är någon fd modell eller nåt sånt. Problemet är att hon har varit gift med en kompis. Även om de skiljde sig för flera år sedan så känns det fel.

Citat:
Du känner inte mig, så inte så lätt att för dig att veta, men nej, så jobbar inte jag.

De flesta kvinnor jobbar inte så. Det är sant. Det är en ganska liten andel av alla kvinnor som själva tar initiativet helt och hållet och raggar upp män. Som tur är för mig så har det dock funnits tillräckligt många såna där ute.

Citat:
Det är din tolkning. Jag har aldrig kallat dig rasist eller kommenterat din kvinnosyn. Jag tycker bara att du är väldigt otrevlig så fort man inte håller med dig. Jag bryr mig inte om dina åsikter, men jag uppskattar lite trevligare bemötande.

OK. Fel av mig då.

Citat:
Nej, i Frankrike också.

Citat:
Glöm inte skydd bara! Puss

Vi ska ses på en kaffe på nåt ställe i stan, mitt på dagen på en vardag, så jag tror inte det kommer behövas. Men visst, hon kanske är väldigt impulsiv och spontan.
Senast redigerad av SanfordClark 2026-09-13 kl. 18:11.
Citera
2026-09-14, 16:00
Medlem
Crapmagics avatar
Citat:
Inte alls. Det är bara som det är.
I mitt Tinder-flöde har en udda fågel dykt upp, en frånskild & högutbildad adopterad? kinesiska som heter ________ som jobbar som ingenjör (vilken slump) som garanterat röstade på KD eller M igår, en enda bild på henne, övriga är ett fult blomsterarrangemang, wookade grönsaker & revbensspjäll, exklusiva desserter med kaffe med grädde i
& framförallt ett ovanifrån flygfoto över ockuperade Tibet
(Reinfeldt tyckte ju också att det fanns outnyttjade landområden fast i Norrland ), jag kan fråga chans på henne å dina vägnar? bara för den möjligheten ska jag lajka henne och hoppas på det sämsta

Jag är ju populär bland invandrarkvinner har jag blivit varse så jag kan ju bli din Tindrande-högerkvinne-kran ifall jag inte vill ha dom själv som i detta fall

Citat:
Om vi ovetandes om varandras existens och utseende hade råkat hamna på samma uteställe så tror jag dock risken är större att du hade stött på mig än tvärtom.
Det här vart ju syftningsfel, "stött på dig" är väl ett annat ord för "råka på dig"
Senast redigerad av Crapmagic 2026-09-14 kl. 16:25.
Citera
2026-09-14, 19:14
Medlem
SanfordClarks avatar
[quote=Crapmagic|95946466]

Citat:
I mitt Tinder-flöde har en udda fågel dykt upp, en frånskild & högutbildad adopterad? kinesiska som heter ________ som jobbar som ingenjör (vilken slump) som garanterat röstade på KD eller M igår, en enda bild på henne, övriga är ett fult blomsterarrangemang, wookade grönsaker & revbensspjäll, exklusiva desserter med kaffe med grädde i
& framförallt ett ovanifrån flygfoto över ockuperade Tibet
(Reinfeldt tyckte ju också att det fanns outnyttjade landområden fast i Norrland ), jag kan fråga chans på henne å dina vägnar? bara för den möjligheten ska jag lajka henne och hoppas på det sämsta

Bara vita europeiska kvinnor för mig, men tack ändå.

Citat:
Jag är ju populär bland invandrarkvinner har jag blivit varse så jag kan ju bli din Tindrande-högerkvinne-kran ifall jag inte vill ha dom själv som i detta fall

Räknas Afrika-likes som invandrarkvinnor? Jag syns nog fortfarande väldigt dåligt överlag, men jag har fått någon Afrika-like var tredje dag eller så på sistone. Fick en like/matchning från en svensk kvinna som såg rätt bra ut tidigare idag men hon måste ha ångrat sig för nu är hon redan borta.

Citat:
Det här vart ju syftningsfel, "stött på dig" är väl ett annat ord för "råka på dig"

Jo, så kan man ju se det.

En annan fråga är hur vanligt det är att kvinnor är helt oseriösa och bara slösar tid? Jag har ju nu fått en hyfsad bunt med kvinnor som ser ganska bra ut, och ett par som är klart snygga, som spontant har "gillat" mig. Några har också tagit kontakt och skickat meddelande först. Efter några dagars trevligt chattande fram och tillbaka så har det blivit helt tyst från två när jag föreslagit att vi ska ses IRL. Det var alltså de som tog initiativet och tog kontakt med mig och de har verkat ganska glada och pepp i chattandet. En av dem hade jobbat på samma ställe som jag för många år sedan och vi hade haft samma chef m.m.

Vad är ens poängen med att ta kontakt med någon om man inte vill ses IRL? Varför gör di på detta viset?

En annan lustig sak är att med undantag för Afrika-likes och enstaka gamla freaks så har de kvinnor som har gillat mig först varit hyfsat "looksmatchade" med mig. Visst, om jag ska vara sån kanske några är snäppet under mig, men det är ingen enorm avvikelse och jag hade absolut kunnat ha en sån som fru, om jag hade råkat träffa och bli ihop med någon av dem tidigare i livet.
Citera
2026-09-15, 11:03
Medlem
SanfordClarks avatar
Jag börjar fatta grejen lite mer nu. Nu har jag varit igång i 3 - 4 veckor. Sammanlagt ett tiotal någorlunda attraktiva kvinnor har tagit initiativet och gillat mig först och i några fall även kontaktat mig först. Än så länge har jag dock inte ens träffat någon IRL. Om ingenting leder till någonting IRL(dvs sex som ett absolut minimum och även det är ju egentligen ett misslyckande om det inte leder till någon form av relation), så är ju det enda jag har gjort att slösa massa tid.

Två stycken av de i min ålder, som jag ändå chattat en del fram och tillbaka med, har ställt ganska många svåra och personliga frågor, som jag knappt kunnat, velat eller hunnit svara på. Nu är de dock istället missnöjda över att jag har ställt för få frågor om dem...

Minst tre stycken som var 7 - 12 år yngre har bara försvunnit eller blivit tysta efter att ha haft en viss kontakt.

En som är snygg och söt, som tog kontakt och hörde av sig till mig, har jag chattat väldigt trevligt och lättsamt med (inga jobbiga frågor) men sedan jag föreslog att vi skulle ses så har det varit tyst.

En annan som är snygg och dessutom väldigt rolig och där det kändes som att vi hade en bra dynamik på gång har också blivit tyst helt abrupt sedan en tid tillbaka.

Den jag faktiskt skulle träffa uppstod det förhinder med första gången och nu, vid försök nr 2, är det jag som pga olika åtaganden kanske kommer ha förhinder.

Två stycken är i alla fall kvar i nåt slags trevligt chat-stadium men de försvinner väl också om jag föreslår att de, som trots allt tog kontakt med mig(!), kanske ska lämna internet och träffa mig IRL.
Citera
2026-09-15, 13:40
Avslutad
Citat:
Jag börjar fatta grejen lite mer nu. Nu har jag varit igång i 3 - 4 veckor. Sammanlagt ett tiotal någorlunda attraktiva kvinnor har tagit initiativet och gillat mig först och i några fall även kontaktat mig först. Än så länge har jag dock inte ens träffat någon IRL. Om ingenting leder till någonting IRL(dvs sex som ett absolut minimum och även det är ju egentligen ett misslyckande om det inte leder till någon form av relation), så är ju det enda jag har gjort att slösa massa tid.
Det låter inte jättekul... Men du, den här lottovinstkompisen, som du har så fin kontakt med, har inte hon nån vänninna eller kollega som hon kan presentera dig för? Om inte så har säkert hennes nya pojkvän nån kvinnlig bekant som de kan bjuda in till nån trevlig liten parmiddag eller så. Tänkte också på det som du nämnde tidigare, att du såg flera av morsorna från dina barns skola i flödet på Tinder. Det är väl en jättebra ingång till att ta kontakt IRL?

Ja ja, jag vet precis vad du kommer att svara mig nu: "Näe, det gååår inte, för att jag har en moster, som har en symaskin på avbetalning..." Okej, jag fattar. Men då ska du veta att du har en stående inbjudan till Aspergerföreningens feministiska tovningskurs! I'll be your date.
Citera
2026-09-15, 15:10
Medlem
SanfordClarks avatar
Citat:

Det låter inte jättekul...

Nej, det är lite trist. Jag har absolut inte gett upp, men det beteendemönster man kan se bland kvinnorna är ju inte bra.

Men visst, med tanke på att 75 - 80 procent av användarna på Tinder är män, att män och kvinnor är som de är, att Tinder är en scam-sida m.m. så får jag väl ändå se det som en relativt positiv upplevelse. Jag har ju trots allt varit ganska isolerad från "marknaden" i över ett decennium och även jag har ju under denna tid blivit synbart äldre. Därför är det väl kul att det fortfarande finns söta och slanka kvinnor som är 10+ år yngre än jag som verkar gilla mig, av någon anledning.

Citat:
Men du, den här lottovinstkompisen, som du har så fin kontakt med, har inte hon nån vänninna eller kollega som hon kan presentera dig för? Om inte så har säkert hennes nya pojkvän nån kvinnlig bekant som de kan bjuda in till nån trevlig liten parmiddag eller så.

Det är, inte aktuellt...

Citat:
Tänkte också på det som du nämnde tidigare, att du såg flera av morsorna från dina barns skola i flödet på Tinder. Det är väl en jättebra ingång till att ta kontakt IRL?

Jo, fast dessa kvinnor jag tänker på är inte min sort. Ett par är glada och trevliga, men liiite för stora och dessutom skulle vi aldrig synka av rent sociala och kulturella skäl.

Citat:
Ja ja, jag vet precis vad du kommer att svara mig nu: "Näe, det gååår inte, för att jag har en moster, som har en symaskin på avbetalning..." Okej, jag fattar. Men då ska du veta att du har en stående inbjudan till Aspergerföreningens feministiska tovningskurs! I'll be your date.

Tja, jag har ju ofta blivit misstänkt och anklagad för att vara just en aspie, så jag tackar för inbjudan.
Citera
2026-09-15, 17:08
Avslutad
Citat:
Tja, jag har ju ofta blivit misstänkt och anklagad för att vara just en aspie, så jag tackar för inbjudan.
Skulle det vara negativt, menar du? Du behöver väl inte vara så snarstucken och tro det värsta hela tiden? Själv har jag tagit det som en komplimang varje gång du har kallat mig autist. Din bild av autister är en aning stereotyp, men jag har överseende med det. Den typiske autisten förstår ironi, men tycker inte att det är roligt. Tovade mössor och vantar kan man aldrig få för många av, så varmt välkommen!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in