2026-09-12, 16:56
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
vad menar du att alla som anmält en våldtäkt som inte ägt rum är psyksjuka är det det du säger?

Nej, det är inte vad jag säger. I princip ingenting av det man skriver går in.

Jag tog ett exempel ifrån BRÅ rapporten för att illustrera att man kan ha gjort bedömningen att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum även fast det inte är fråga om falsk angivelse.

Det finns vettigare saker att göra än att tramsa bort helgen här på forumet.

Du diskuterar oärligt och oschysst och verkar feltolka med flit.
Citera
2026-09-12, 17:21
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, det är inte vad jag säger. I princip ingenting av det man skriver går in.

Jag tog ett exempel ifrån BRÅ rapporten för att illustrera att man kan ha gjort bedömningen att en våldtäkt sannolikt inte har ägt rum även fast det inte är fråga om falsk angivelse.

Det finns vettigare saker att göra än att tramsa bort helgen här på forumet.

Du diskuterar oärligt och oschysst och verkar feltolka med flit.
i lagens mening är en anmäld våldtäkt som inte ägt rum en falskangivelse, oavsett om hennes psykiska status förstår du läs lagboken lortpelle.
Citera
2026-09-12, 17:27
Medlem
NYZ367s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det är inte situationen som våldtar kvinnor. Det är män.

Bor du här på Flashback du har skrivit 14 inlägg varje dag sedan du blev medlem.
Är du med i en påverkans kampanj?

Eller skaffa dig ett liv.
Citera
2026-09-12, 17:36
Avslutad
Citat:
i lagens mening är en anmäld våldtäkt som inte ägt rum en falskangivelse, oavsett om hennes psykiska status förstår du läs lagboken lortpelle.

Du har grava lässvårigheter. En anmälan om våldtäkt där det har bedömts att våldtäkten sannolikt inte har ägt rum betyder inte per automatik att det är fråga om falsk angivelse men tappert försök.

Du har inga belägg för det du säger.

Men fortsätt du lev i din egen lilla värld.
Citera
2026-09-12, 17:40
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Du har grava lässvårigheter. En anmälan om våldtäkt där det har bedömts att våldtäkten sannolikt inte har ägt rum betyder inte per automatik att det är fråga om falsk angivelse men tappert försök.

Du har inga belägg för det du säger.

Men fortsätt du lev i din egen lilla värld.
jo det gör det, eller trodde du man får hitta på och anmäla saker som inte hänt?

läs på om fALSKTILLVITELSE.

Nivån på dig är inte direkt hög måste jag säga men du kan ju prova ringa 11414 och fråga om det är ok anmäla något som ej hänt.
Citera
2026-09-12, 17:59
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
När du falskanmäler så är det något du gör med uppsåt.
Citera
2026-09-12, 18:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Pingubengt
Gäller samtyckeslagen tvärt om också eller är kvinnor fredade där med? När jag var mycket ung, under 15, var jag sjuk ensam hemma och min mor hade frågat grannen om hon kunde titta till mig. Det gjorde hon på alla möjliga sätt och jag hatade den äckliga kärringen intensivt tills den dag jag flyttade. Hade det varit idag hade jag givetvis anmält henne men hade det hjälpt?

Ledsen att höra att du råkade ut för ett sånt jävla svin
Citera
2026-09-12, 18:24
Avslutad
Citat:

Nivån på dig är inte direkt hög måste jag säga men du kan ju prova ringa 11414 och fråga om det är ok anmäla något som ej hänt.

Trollar du eller vad är det du håller på med? Det är klart de kommer säga att det inte är okej att anmäla något som inte har hänt. Även om de säger detta, motbevisar detta det jag säger? Nej, så varför tar du upp det för? Antingen är det för att du trollar eller inte begriper bättre.

Ifall du accepterar åklagarmyndighetens definition av vad falsk angivelse är så följer det logiskt det som jag tidigare har skrivit.

Problemet är att du likställer våldtäktsanmälningar där en bedömning har gjorts att en våldtäkt troligen inte har skett med falsk angivelse. Då är det du som blandar ihop korten ifall du accepterar åklagarmyndighetens definition.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-09-12 kl. 18:27.
Citera
2026-09-12, 18:26
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
När du falskanmäler så är det något du gör med uppsåt.
alla anmälningar har ett uppsåt snälla du
Citera
2026-09-12, 18:27
Avslutad
Citat:
alla anmälningar har ett uppsåt snälla du

Har du inget bättre för dig än att bara sitta och tramsa här på forumet?
Citera
2026-09-12, 18:29
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Har du inget bättre för dig än att bara sitta och tramsa här på forumet?
likaledes, eller påstår du med man anmäler brott utan ha ett uppsåt med det?

När man diskuterar med barn måste man lägga sig på deras nivå och med spela barnslig.

Jag har rätt jag ska ha sista ordet
Citera
2026-09-12, 19:10
Avslutad
Citat:
likaledes, eller påstår du med man anmäler brott utan ha ett uppsåt med det?

När man diskuterar med barn måste man lägga sig på deras nivå och med spela barnslig.

Jag har rätt jag ska ha sista ordet

Du slingrar dig bara som någon annan tidigare har skrivit. Jag har inget behov av att ha sista ordet när jag väl inser att någon tramsar. Då lägger jag hellre ner.

Du larvar dig bara och verkar medvetet fultolka och missförstå det som skrivs. Det är bara löjligt.

Men det är väl så när man är ensam och lever ett tråkigt liv. All uppmärksamhet blir rolig, även negativ sådan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in