2026-09-12, 15:09
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Du har redan fått ett svar. Att du inte gillar svaret kan inte jag hjälpa. Nej, precis som tidigare nämnt, räknas det inte som falsk angivelse per automatik bara för att en våldtäktsanmälan har lagts ner för att man har bedömt att det är sannolikt att våldtäkten inte har ägt rum. Vad är det du inte förstår? Är du oförmögen att förstå det du läser?

Falsk angivelse definieras tydligt av åklarmyndigheten som att man anger någon som man VET är oskyldig. Ifall man gör en anmälan för att man tror att man har blivit utsatt för en våldtäkt, så är det alltså något annat.

Har du problem med det jag säger? Ta diskussionen med BRÅ och åklagarmyndigheten. Jag upprepar vad de säger.

Jag jobbar inte inom polisen eller rättsväsendet, hur ska jag ens veta exakt vilken terminologi som är lämplig i alla lägen? Och det har ingen relevans vad jag tycker är ett lämpligt ord i det här sammanhanget. Du tar strid med fel person. Du för ett meningslöst, semantiskt krig.

Du har ingen monopolrätt på hur man använder begrepp dock.

Men jag känner inte personen och jag vet inte exakt vad han menar när han säger ''falsk'' anmälan. Ska jag bara lita blint på det du säger om din polare? Det vore rätt så naivt. Det är ett oseriöst sätt att föra diskussion på.

Det är inte jag som definierar och slingrar mig med begreppen, ditt pucko. Det är BRÅ som beskriver det hela på ett visst sätt. Jag upprepar det som står i dokumentet.

Du är så efterbliven så du förstår dig inte på klassificering. Du tolkar det som att: ''MEEH! MAN KAN INTE SÄGA ATT DET INTE RÖR SIG OM EN FALSK ANMÄLAN'' .

Det handlar om att de förtydligar att en specifik kategori av nedlagda anmälningar inte UPPFYLLER ribban som krävs för att det ska kallas för ''falska'' anmälningar, enligt den definition som de kör med.

Är du så korkad så du inte förstår att vissa saker inte ryms i alla begrepp? Ett hus faller inte inom kategorin ''hund'', för det uppfyller inte kraven för det. Precis på samma sätt, pappskalle, så beskriver de inte bortfallskategorin har sannolikt inte hänt som en kollektion av ''falska'' anmälningar, för att det helt enkelt inte passar med den definition som finns upprättad av dem. Vad de exakt menar med ''falsk'' och hur man avgör det? Kontakta dem.

Du blir irriterad på någon som enbart upprepar det som står i en BRÅ rapport haha. Du tar strid med fel person.
Du skriver långa noveller med påhitt man orkar ju inte ens läsa den för det är bara trams och ot, en anmäld våldtäkt som inte ägt rum är en falsangivelse i lagens mening det förstår alla som inte är funktionshindrade då
Citera
2026-09-12, 15:15
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Det kan tex röra sig om ett annat sexualbrott.

Kvinnan upplever att hon blivit våldtagen men det anses istället att hon utsatts för ett sexuellt övergrepp som ett exempel.

Då är anmälan inte falsk.

Det är polisens sak att sätta brottsrubriceringar.
Då blir inte förundersökningen nedlagd utan då ändras bara rubriceringen det är skillnaden där
Citera
2026-09-12, 15:19
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Skärp dig.

Du påstår att Pellefant slingrar sig men det är du som är ett ormbo.

Den minsta gemensamma nämnaren för våldtäkt är kön och inte ursprung.
någon procent av alla sexbrott begås ju av kvinnor så den gemensamma nämnaren är att det är kolvätebaserade livsformer som begår dem.

https://www.expressen.se/nyheter/sverige/nya-gruppen-kvinnor-som-domts-for-sexbrott/

här har du lite underlag för det
Citera
2026-09-12, 15:20
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Den där polisen du känner existerar inte.

Det är du som försöker ge eld åt ditt påstående.
skitsnack jag känner han personligen träffade han första gången då han föreläste om kriminalitet i våran skola

Men det är ju bra du vet det
Citera
2026-09-12, 15:22
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Inspirit81
Du skriver långa noveller med påhitt man orkar ju inte ens läsa den för det är bara trams och ot, en anmäld våldtäkt som inte ägt rum är en falsangivelse i lagens mening det förstår alla som inte är funktionshindrade då

Nej, det är det inte. Ditt pucko. Om man gör bedömningen att en psykiskt sjuk person har gjort en våldtäktsanmälan för att den har trott att en våldtäkt har ägt rum fast man har gjort bedömningen att en våldtäkt troligen inte har ägt rum, hur är detta falsk angivelse?

Falsk angivelse handlar om att peka ut någon som man vet är oskyldig för brott.

Du förstör forumet med ditt tramsande.

Du kan ignorera beskrivningen av vad falsk angivelse är på åklagarmyndighetens sida om du så vill.
Senast redigerad av Pellefant775 2026-09-12 kl. 15:24.
Citera
2026-09-12, 15:23
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
skitsnack jag känner han personligen träffade han första gången då han föreläste om kriminalitet i våran skola

Men det är ju bra du vet det
Även poliser kan vara misogyna svin.

Prata med någon som arbetar med sexualbrott.
Citera
2026-09-12, 16:12
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Även poliser kan vara misogyna svin.

Prata med någon som arbetar med sexualbrott.
Det gör han han tar emot anmälningar där i det distriktet så det där håller inte har fö varit polis i över 30år, men nog om honom nu, eller vill du avfärda mer saker du inte vet ett skit om?
Citera
2026-09-12, 16:13
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pellefant775
Nej, det är det inte. Ditt pucko. Om man gör bedömningen att en psykiskt sjuk person har gjort en våldtäktsanmälan för att den har trott att en våldtäkt har ägt rum fast man har gjort bedömningen att en våldtäkt troligen inte har ägt rum, hur är detta falsk angivelse?

Falsk angivelse handlar om att peka ut någon som man vet är oskyldig för brott.

Du förstör forumet med ditt tramsande.

Du kan ignorera beskrivningen av vad falsk angivelse är på åklagarmyndighetens sida om du så vill.
vad menar du att alla som anmält en våldtäkt som inte ägt rum är psyksjuka är det det du säger?
Citera
2026-09-12, 16:15
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Det gör han han tar emot anmälningar där i det distriktet så det där håller inte har fö varit polis i över 30år, men nog om honom nu, eller vill du avfärda mer saker du inte vet ett skit om?
Då tar han emot anmälningar för alla brottskategorier.

Ring upp växeln och be att få prata med en utredare av sexualbrott.
Citera
2026-09-12, 16:17
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Då tar han emot anmälningar för alla brottskategorier.

Ring upp växeln och be att få prata med en utredare av sexualbrott.
och du tror polismyndigheten tar emot intervjuver över telefon på 11414 eller?

du hade fel om kvinnor aldrig döms för sexbrott men det undvek du lite snyggt svara på med ser jag
Citera
2026-09-12, 16:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
och du tror polismyndigheten tar emot intervjuver över telefon på 11414 eller?

du hade fel om kvinnor aldrig döms för sexbrott men det undvek du lite snyggt svara på med ser jag
Jag har aldrig förnekat att kvinnor döms för sexualbrott.

För det gör de.

Men det är mest män som våldtar kvinnor, män och barn.
Citera
2026-09-12, 16:49
Medlem
Inspirit81s avatar
Citat:
Jag har aldrig förnekat att kvinnor döms för sexualbrott.

För det gör de.

Men det är mest män som våldtar kvinnor, män och barn.
Skärp dig.

Du påstår att Pellefant slingrar sig men det är du som är ett ormbo.

Den minsta gemensamma nämnaren för våldtäkt är kön och inte ursprung.

nu citerar jag dig, vad menar du här då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in