Citat:
Ursprungligen postat av
honn
Märkligt hur han verkar tänka det du beskriver: "Om ingen frågar så vill ingen veta, han avgör vad alla vill och ska få veta".
Det kan ju även handla om starka försvarsmekanismer som förnekande och bortträngning. Kanske är han den snälle killen egentligen. Så svårt att veta, så lätt att sätta sig till doms... Men jag tror som du, att en person som lägger locket på och har svårt att prata om känslor och håller det inom sig, är konflikträdd, kan få svårt att hantera sin ilska när bägaren rinner över. Han kanske inte är empatilös, utan känner djup skam över det.
Ja alltså jag kan inte ens minnas någon gång han berätta något bara sådär...frågar man kunde man få svar, annars exakt som i förhöret där korta ord kommer, flyktiga svar eller där "det är möjligt " kommer.
Alltså nog är han den snälla killen, jag hade aldrig kunnat gissa att han skulle begått något sånt här om man fått frågan.
Men med tanke på hand inlåsta ilska och känslor är man mer övertygad att det rann över, slog slint av någon anledning.
Mycket möjligt en försvarsmekanism eller en väl inbyggd funktion att kunna stänga ute känslor.
Men tror att det är en blandning, lite skam men mest att han inte känner "som vi andra" .
Efter att ha lyssnat på förhör, läst förhören är han precis så som man minns han..