2026-09-10, 17:22
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Gabriel är en han.
Jag kan gå med på att kalla Gabriel för ”han” om vi ses i sociala sammanhang som en tjänst mellan vänner, däremot är det inte objektivt sant eftersom man inte kan byta kön. Gabriel är född med vagina och livmoder och XX-kromosomer. Gabriel är alltså per definition en hon.

Men det finns ingen anledning att vara elak, och Gabriel verkar vara en sympatisk person, så jag kan säga ”han” om Gabriel så önskar. Gabriel och Sara känns som om de skulle vara chill att hänga med.
Citera
2026-09-10, 17:37
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av roadwornandweary
Hot take - men är inte Max rätt mycket mer attraktiv än Belinda objektivt sätt? Hon ser lite ut som en man med sin kantiga käke. Personlighetsmässigt verkar dom ju förtjäna varandra.
Jag tycker att Max är helt intetsägande. Nästan genomskinlig så han försvinner i bilder och smälter samman med bakgrunden.

Det är därför jag funderar på om han har någon bristsjukdom.
Citera
2026-09-10, 18:05
Medlem
Citat:
Hot take - men är inte Max rätt mycket mer attraktiv än Belinda objektivt sätt? Hon ser lite ut som en man med sin kantiga käke. Personlighetsmässigt verkar dom ju förtjäna varandra.
Tycker egentligen att den objektiva diskrepansen i utseende är ganska överflödig. Max är knappast någon perfekt människa... blek i sitt personporträtt, saknar magrutor, bär en billig parfymklocka, alldeles för mycket vax i Hitlerfrisyren, socialt inkompetent, verbalt obegåvad och ser stundtals skelögd ut. I övrigt är han dryg, högfärdig, stel, dömande, negativ, osäker, kontrollerande och med ett visst behov av att framstå som överlägsen. Han verkar dessutom ha en märkligt tråkig kommunikation, dålig social fingertoppskänsla och en tendens att hitta fel på det mesta. Kort sagt finns det en hel del att anmärka på som får utseendebiten att framstå som irrelevant. Och tur är väl det, då utseende avtar med åren ändå, medan personligheten förhoppningsvis har lite längre hållbarhet.
Citera
2026-09-10, 18:44
Medlem
Jag har sett Felix band och han KAN faktiskt sjunga och föra sig på scen. Jag satt ändå med en enorm kudde framför ansiktet när han sjöng för Yasmine för det var FÖR pinsamt för att se utan en kudde att gömma sig bakom.
Citera
2026-09-10, 19:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Det finns svar på det i tråden, i spoilers, det är inte tillåtet här att skriva det rakt ut.

Kan någon spoila igen?
Orkar inte scrolla 200 sidor..
Citera
2026-09-10, 20:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
I den där videon blir 20åringar intervjuade. Jag kan hålla med om att Urbans resonemang stämmer bättre för 12-25 åringar, dvs i den gruppen där relationer börjar och tar slut snabbt och det är mkt kåthet överlag.

Men för trötta 40åringar med småbarn, som är i långvariga relationer, så är man långt förbi det där, och man uppskattar andra människor mer för deras personlighet.

Sen tror jag väl att ja, mina manliga kompisar skulle nog kunna säga ja till att ligga. Men det är för att män generellt ligger med vad som helst när som helst. Ingen av dem skulle vilja ha något seriöst långsiktigt med mig. Jag tror nog också, eftersom dom alla känner min partner och träffat honom många gånger, förmodligen ändå skulle hålla tillbaka sina djuriska drifter pga respekt. Och framförallt har jag själv 0 intresse att ligga med någon av dem.

Det där tror jag inte är sant av den enkla anledningen att snygga män med utstrålning som är kända för att ligga runt (tar vem som helst) också får napp hela tiden.
Sen är det möjligt att de slår i varenda brud att just hon är speciell, men alla vet hans track record. Det är samma bland lesbiska.
Det finns de av oss som är kräsna och har beundrare och de av oss som ligger runt som skållade råttor, är kända för det, och ändå får nya tjejer jämt - trots rykte om att vara ett Svin.
Sorry men Urban är bara inte Brad Pitt, oavsett vad han gör.
Men om han inte vore ytlig och kunde tänka sig en liknande tjej hade han absolut hittat någon.
Har fortfarande inte sett programmet men han är ju på nyheterna konstant... Jag vet ingenting om årets säsong förutom att en taliban light vid namn Urban har mer plats i media än Riksdagsvalet.
Citera
2026-09-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spider-Girl
Med tanke på att hon är i den mansdominerade pilotbranschen håller jag med om att det är oklart att Belinda håller med Max!

Jag kände exakt likadant som du, att Yasmin verkade tveksam till Felix vid altaret, och hon har ju senare sagt i synk att han inte alls var den typ hon bett om. Men något har vuxit fram 😍

Är också nyfiken på lägenhetskomplexet!

Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Yasmin kändes lite mer tveksam till Felix direkt efter vigseln, t,ex när de skulle sitta och prata över ett glas bubbel. Men sedan verkar han växa mer och mer i hennes ögon. Det verkar finnas någon slags groende kemi mellan dem och att han stod upp mot grabbgänget under middagen var starkt gjort. Blir spännande att se hur det fortsätter utvecklas där.

Sara och Gabriel känns allt mer självklara. Till en början var jag tveksam, men det har börjat avta med den känslan.

Max och Belinda känns fortfarande svåra att placera. Är inte helt säker på om Belinda verkligen är på samma nivå som Max eller om hon lägger sig där frivilligt och låter honom leda relationen framåt? Jag tror det är därför relationen känns så avslagen, för att hon inte tar något riktigt utrymme i den. Någonstans borde det ju komma något skav, för Max är en knepig person och alla hans idéer och hittepå kan ju inte rimligtvis gå hem till 100% hela tiden? Bara en sådan sak som att han är öppen med att han saknar ödmjukhet och har en överlag negativ inställning till mycket tycker jag borde bli något som Belinda reagerar på förr eller senare.

Edit: Är det förresten någon som vet vad det är för lägenhetskomplex som paren bor tillsammans i?

Unity i Hammarby sjöstad, i Stockholm
Citera
2026-09-10, 21:03
Medlem
Citat:

Nej. Han ser ut som en blek nazist.
Citera
2026-09-10, 21:25
Medlem
Getbocken som vi inte nämner vid namn längre, är med i en ny podd den 16 september: vad fan hände podden med Alice Stenlöf och Klara Elvgren.
https://poddtoppen.se/podcast/1679913346/vad-fan-hande

Tror att motivationen att vara med i GFVÖ helt klart är för att promota sig själv och sina manskurser och tjäna pengar tack vare våra skattemedel.

Tillbaka till de andra deltagarna nu! Helena berättar sin livshistoria på sin instagram, @helenavanhanen , hur förra skilsmässan och otroheten skakade om hennes liv ordentligt, men att hon också upptäckte hur den förra mannen styrt henne till att vara och bete sig som någon hon egentligen inte ville vara, och att skilsmässan gjorde henne fri. Hon har trivts med att vara singel och leva sitt nya liv, fram till det blev dags att söka programmet.
Det tycker jag förklarar hennes sunda starka reaktion på middagen, hon går inte med på något sånt trams längre, vill inte ställa upp på att bli förtryckt av en man igen. Starkt gjort, och bra att hon fick stöd av de andra deltagarna (ja inte alla men de som tyckte som hon).
Citera
2026-09-10, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gscoIkljyikdvkhfdI
Hade gärna haft Urban som lärare i manlighet.

Det kan du säkert få. Du kan säkert också få en timanställning i hans bolag och ha utvecklingssamtal med honom, om du inte har råd med en manskurs

Citat:
Ursprungligen postat av Tavastehus
Klarade av en kvart. Den feta ”pansexuella” kvinnan var olustig. Det gjorde mig illa till mods att tänka på att någon skulle få henne till svärdotter. Jag hade nog inte klarat av det utan sagt upp bekantskapen med min son/dotter.

Alla deltagare var ganska fula. Tatuerade, korta, krumma, dumma. Och så dessa fejkjobb som grädde på moset.

Ett typiskt TV4-program som av någon anledning går i public service. Varför?

Stackars dina barn, om du har sådana 😞

Hur ser du ut själv då? Du kan skicka nytaget kort så kan jag bedöma dig. Se till att längd, iq och sociala färdigheter framgår. Ett cv kanske? 🤣

Citat:
Ursprungligen postat av picapican
Helt regelvidrigt att ha med en transa i programmet.

Regelvidrigt? 🤣 Vet du vad det betyder ens? Det är fullt normalt, uppfriskande och tidsenligt. Vi. Älskar. Gabriel. 🥰
Citera
2026-09-10, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Ja, av samma kön. Eller med motsatt kön, om man dejtar. Med motsatt kön när man är gift, absolut inte normalt. Sen om du har psykos så får det stå för dig.

Vad exakt är problemet? Två vänner går på bio, skit sak samma om de är av olika kön, av samma kön, har olika läggning, eller samma läggning, är gifta eller är singlar. De är vänner. Vänner. Och vänner går på bio, tar en öl utan partner, med partner, umgås i grupp eller umgås för sig själva. Den som har problem med att ens partner umgås med vänner av olika kön eller läggning har problem med sig själv, inte med partnern.
Citera
2026-09-10, 23:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jojojoo01
Kan någon spoila igen?
Orkar inte scrolla 200 sidor..
Tråden handlar om båda säsongerna som sänds 2026, så första halvan av tråden är vårens säsong. Så det är inte riktigt så många sidor som det verkar. Gå bakåt tills du hittar när XL börjar, har för mig att spoilers kom ganska omgående.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in