2026-09-09, 08:16
Medlem
Är det någon som tagit sig tid att lyssna på Samirs podd ”Vill du veta en hemlis?” Samir pratar med getbocken Urban där och det är ju mycket värre än att Urbans kvinnor inte får ha killkompisar:

https://poddtoppen.se/podcast/1893927431/vill-du-veta-en-hemlis/24-min-kvinna-far-inte-jobba-eller-ha-killkompisar-urban-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-gastar

Jag har inte inte lyssnat än, bara sett klippen från Samirs instagram och där säger Urban att hans kvinnor inte får vara äldre än han, inte ha karriär, inte jobba, inte gå på krogen. De ska leva på det han tjänar. Med tanke på att han konkar sina byggföretag och lurar kunder och döms för detta, så vet jag inte hur han tänkt att det ska gå ihop. Läste att Olivia tjänar 40 000 kr i månaden och Urban 18 000.
Citera
2026-09-09, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MoaMaria
Jag är en 55-årig kvinna och jag håller inte med. Har genom åren haft många killkompisar. Några av dem har absolut stött på mig. Men de har gjort det en gång och när jag inte nappat har vi fortsatt vara vänner och är fortfarande. Har också haft sex med två av mina killkompisar när jag var 25-30 men som.Män (och ibland kvinnor) kan absolut vara nyfikna på att ha sex med vänner av motsatta könet men det är inte det viktigaste.

Tack för bekräftelsen.

Det som är mest förbryllande i allt hela detta är nog kvinnors totala ovilja att förstå männens perspektiv. Att man gjort sitt perspektiv till universal-sanning även fast 90%+ av killarna säger rakt ut att de inte alls håller med.
Citera
2026-09-09, 09:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Det stämmer helt enkelt inte.

Att lyssna på musik, snacka, dansa och dricka drinkar skulle man kunna göra hemma hos någon.
Att det finns okända män på en nattklubb och att det finns en chans att någon skulle fatta tycke för en är hela poängen med att man går dit.
Man vill känna sig fin och få bekräftelse för att man är attraktiv och man vill browsa utbudet av män.

Många kvinnor går säkert ut för att känna att de fortfarande duger, för att få bekräftelse. Men det räcker att få se att det finns killar som tycker att de är attraktiva, de kommer inte att vilja gå längre med det. Så vad är det för fel om de får känna sig attraktiva när allt stannar med blickar och komplimanger. Deras män kan väl tycka att det är fint att även andra män tycker att de är attraktiva, att andra vill ha dom men de vill ha bara honom.
Citera
2026-09-09, 10:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Fast det spelar ju ingen roll. Så länge kvinnan inte vill ligga med sina killkompisar blir det ingen otrohet hur mycket de än vill ligga med henne.
Precis.Det är ju inte så att alla män vill ligga med alla kvinnor,och alla kvinnor vill ligga med alla män!

Sorgligt att män inte kan se kvinnor som personer man kan ha en bra och givande VÄNskap med,utan att genast tänka med kuken...! Det är inte sunt eller attraktivt på något sätt.
Män med tjejkompisar är på en annan nivå,de är trygga med sin partner och ser kvinnor som egna personer värda att lära känna utan baktankar. Skrämmande att så många män är så osäkra,svartsjuka,kontrollerande...de borde söka psyiatrisk hjälp för något är väldigt skevt!
Citera
2026-09-09, 10:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Nu umgås du i grupp, inte att träffas ensam under dejtliknande förhållanden. Det är inte vad frågan handlar om.

Men en vän av motsatt kön, jo. Men flera i grupp, nej.
Nej. Att umgås med en kompis är inte att dejta,oavsett kön.Dejt förutsätter hopp om en kommande relation,och attraktion,som det ju inte alls är frågan om när man träffar en vän! Vill du ligga med alla dina kompisa av samma kön? Troligtvis inte,det är samma sak med vänskap m motsatt kön.Att det ska vara så svårt att förstå?
Citera
2026-09-09, 10:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bimbodeluxe
Alltså jag säger egentligen inte emot dig när du påstår att de flesta män är viljelösa kukstyrda idioter. Även om du förbjuder "din kvinna" att umgås med män kommer hon stora delar av dagen vara omgiven av viljelösa kukstyrda idioter. Det jag säger är att det inte spelar någon roll för att kvinnor har en egen vilja. Vill hon inte vara otrogen kommer hon inte att vara otrogen. Vill hon vara otrogen kommer hon att ha alla möjligheter att vara det med eller utan dina regler pga ovanstående.
Exakt så.
Citera
2026-09-09, 10:45
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Yasmin kändes lite mer tveksam till Felix direkt efter vigseln, t,ex när de skulle sitta och prata över ett glas bubbel. Men sedan verkar han växa mer och mer i hennes ögon. Det verkar finnas någon slags groende kemi mellan dem och att han stod upp mot grabbgänget under middagen var starkt gjort. Blir spännande att se hur det fortsätter utvecklas där.

Sara och Gabriel känns allt mer självklara. Till en början var jag tveksam, men det har börjat avta med den känslan.

Max och Belinda känns fortfarande svåra att placera. Är inte helt säker på om Belinda verkligen är på samma nivå som Max eller om hon lägger sig där frivilligt och låter honom leda relationen framåt? Jag tror det är därför relationen känns så avslagen, för att hon inte tar något riktigt utrymme i den. Någonstans borde det ju komma något skav, för Max är en knepig person och alla hans idéer och hittepå kan ju inte rimligtvis gå hem till 100% hela tiden? Bara en sådan sak som att han är öppen med att han saknar ödmjukhet och har en överlag negativ inställning till mycket tycker jag borde bli något som Belinda reagerar på förr eller senare.

Edit: Är det förresten någon som vet vad det är för lägenhetskomplex som paren bor tillsammans i?

Med tanke på att hon är i den mansdominerade pilotbranschen håller jag med om att det är oklart att Belinda håller med Max!

Jag kände exakt likadant som du, att Yasmin verkade tveksam till Felix vid altaret, och hon har ju senare sagt i synk att han inte alls var den typ hon bett om. Men något har vuxit fram 😍

Är också nyfiken på lägenhetskomplexet!
Citera
2026-09-09, 10:45
Medlem
cosmic_dancers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03

Max och Belinda känns fortfarande svåra att placera. Är inte helt säker på om Belinda verkligen är på samma nivå som Max eller om hon lägger sig där frivilligt och låter honom leda relationen framåt? Jag tror det är därför relationen känns så avslagen, för att hon inte tar något riktigt utrymme i den. Någonstans borde det ju komma något skav, för Max är en knepig person och alla hans idéer och hittepå kan ju inte rimligtvis gå hem till 100% hela tiden? Bara en sådan sak som att han är öppen med att han saknar ödmjukhet och har en överlag negativ inställning till mycket tycker jag borde bli något som Belinda reagerar på förr eller senare.

Får hålla med lite om dessa två, som när han pratade om adhd och socker var vara "jag håller med" helt utan känsla och ingen vilja till att förra diskussionen vidare.

Sen är hon kanske lite osäker fortfarande och känner sig mer trygg att han tar komandot. Fast som du skriver är han otroligt negativ och det lär för eller senare skava. Hon kan som sagt omöjligen hålla med honom om allt.

Oliva känns extremt osäker och har sagt själv att hon gärna ger vika för att behaga andra. Vilket vi såg då han deklarerade att hon inte fick ha manliga vänner. Syntes att hon blev väldigt obekväm, för att sen säga att hon inte behöver umgås med honom och om det passar Urban bättre kan de ses alla tre. Hon bör rimligtvis haft förhållanden innan Urban där vänskapen inte varit ett problem och nu ska hon helt plötsligt ge vika för hans "krav". Hon känns som en människa som behöver bli sedd och få nycket bekräftelse, som inför parmiddagen "Alla kommer bli så avundsjuka på oss." Vad hade hon tänkt de andra skulle bli avubdsjuka på?
Citera
2026-09-09, 12:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
För mig personligen så vill jag t.ex. inte att min partner har manliga vänner hon umgås med på tu man hand.
Jag vill inte att hon går ut på nattklubbar.
Jag vill inte att hon klär sig för utmanande.
Jag vill inte att hon åker på "tjejresor"(vilket i princip är en ursäkt för att fläka ut sig för män i något annat land).

Jag tar bort alla moment där det kan uppstå dåliga situationer och då behöver jag aldrig tänka på det.

Att hålla på och oroa sig över sitt förhållande är ett sådant extremt slöseri på tid.

Så att gå ut och dansa för att det är kul eller så har aldrig slagit dig? Jag vet att de flesta killar ger sig ut på dansgolv för att ragga men vi tjejer gör det ofta för att det är roligt att släppa loss. Utan baktanke att man vill ligga.

Att begränsa sin tjej utifrån vad du tror är syftet med dessa aktiviteter är ju bara kontrollerande. Men sålänge din tjej är nöjd och inte avstår från roliga saker för att hon känner sig tvingad så…
Citera
2026-09-09, 13:23
Medlem
Jag tycker att Max och Belinda är en exakt kopia på Sheldon och Amy i Big Bang Theory. Skulle inte vara förvånad om Max föreslagit "coitus" till helgen

Belinda har som sagt ett jobb som basically går ut på att sitta instängd flera timmar i en skrubb med en svettig man, för att sedan gå ut och äta middag och checka in på hotell med samma man. Det blir nog lite besvärligt om hon ska följa Urbans regler. Fast det har det ju inte varit tal om heller.
(En elak tolkning är att Belinda redan knullat sig igenom hela SAS och halva försvarsmakten, och därför håller med Urban, men dit ska vi väl inte gå riktigt än...)

Max verkar annars vara en extremt smart person som har noll koll på hur människor fungerar. Antagligen har han därmed extremt skruvade uppfattningar om hur världen borde vara organiserad. Vi får väl se hur det landar (!) hos fröken flygkapten.
Citera
2026-09-09, 14:50
Avslutad
Jag hade sprungit om jag hade parats ihop med han i linnet på parmiddagen.
Han ser ut som en nyutskiten bajsklutt, med den frisyren.
Så jäkla oskön kille.
Att han bär linne är för att han vill visa att han är tatuerad.

Stackars tjejen som är vacker och förstår sig på klädkoder.
Han framstår som en mes med bajskluttsutseende med mindervärdighetskomplex.
Citera
2026-09-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Är det någon som tagit sig tid att lyssna på Samirs podd ”Vill du veta en hemlis?” Samir pratar med getbocken Urban där och det är ju mycket värre än att Urbans kvinnor inte får ha killkompisar:

https://poddtoppen.se/podcast/1893927431/vill-du-veta-en-hemlis/24-min-kvinna-far-inte-jobba-eller-ha-killkompisar-urban-fran-gift-vid-forsta-ogonkastet-gastar

Jag har inte inte lyssnat än, bara sett klippen från Samirs instagram och där säger Urban att hans kvinnor inte får vara äldre än han, inte ha karriär, inte jobba, inte gå på krogen. De ska leva på det han tjänar. Med tanke på att han konkar sina byggföretag och lurar kunder och döms för detta, så vet jag inte hur han tänkt att det ska gå ihop. Läste att Olivia tjänar 40 000 kr i månaden och Urban 18 000.

Det är klart han tänker så, har du sett hur han ser ut? Hade jag haft 2 km mellan ögonen hade jag inte heller att min fru skulle ut bland andra snygga killar
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in