2026-09-10, 09:16
Medlem
Spider-Girls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SnutteFia03
Har funderat lite mer kring Felix och Yasmin och får en känsla av att Yasmin nog är lite mer förtjust i Felix än tvärtom, åtminstone där de är just nu i relation till varandra. Men samtidigt så har Felix berättat att det kan ta lite tid för honom att bli helt bekväm med någon ny, så det är kanske därför han känns lite avvaktande men åtminstone på väg åt rätt håll så att säga.

Jag tycker det verkar som att han är mer förälskad än hon, men att hon är lite mer fysisk och att den biten behöver "läras in" hos honom. Förhoppningsvis är de ömsesidigt kära!
Citera
2026-09-10, 10:37
Medlem
Det känns i alla fast just nu som att Felix och Yasmin är parade med varandra utan någon illvillig baktanke från produktionen. Såna par som jag vill följa och hoppas på.

Men Felix när han sjunger…har han tänkt att han ska få publicitet och slå igenom som musiker efter sitt deltagande? Kollade hans intagram där han sitter och spelar hela tiden
Citera
2026-09-10, 11:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaChiara
Det känns i alla fast just nu som att Felix och Yasmin är parade med varandra utan någon illvillig baktanke från produktionen. Såna par som jag vill följa och hoppas på.

Men Felix när han sjunger…har han tänkt att han ska få publicitet och slå igenom som musiker efter sitt deltagande? Kollade hans intagram där han sitter och spelar hela tiden

Ja det var ju ganska uppenbart att Felix sjöng på bröllopet för att han såg det som sin privata Idol-audition.
Vi får hoppas att han sökte till GVFÖ för att hitta kärleken också och inte bara för att bli artist.
Citera
2026-09-10, 12:01
Medlem
Katciu88s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rottilia123
Men det är ju nånting där med att han tidigare i sitt liv varit omgiven av kvinnor och kallat sig feminist, men sen kommit på andra tankar. Det måste ha hänt något avgörande.

Ja jag lyssnade på poddavsnittet med Samir&Urban och reagerade också på att han sa att han haft mängder med tjejkompisar och varit feminist.

Jag tänker att det betyder att han själv varit en "beta-orbiter". Dvs när han som ung man, utan några attraktiva kvaliteter (han är kort, han är ful, han var förmodligen spinkig som 20åring, han verkar inte vara särskilt smart/driven eftersom han inte har någon högre utbildning), så blev han friendzonad av kvinnor. Han var förmodligen på en massa kvinnor och blev deras kompis med avsikt att ligga med dem, men blev avvisad. Och det satte djupa psykologiska sår i honom. Det är av den här anledningen han inte vill ha vänskap mellan könen.

För alla betaorbiters därute kan jag berätta varför kvinnor äcklas av er. Kvinnor äcklas av känslan att en man vill ha henne, för att han kan ta vad som helst. Det får kvinnan att känna sig billig. Och det är så det är med beta orbiters. Dom ser inte personen, dom är bara helt desperata. Kvinnor vill istället ha ett känslomässigt band två personer emellan, känna sig speciella och utvalda. Kvinnor vill känna att "den här mannen kunde fått pia, lisa eller fia, men det var MEJ han ville ha!".
Citera
2026-09-10, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ekenfirst
Man dejtar såna av motsatta könet tills man hittat rätt, sen slutar man. Det är definitivt inget man fortsätter med. Som gjort för otrohetsaffär.
Att sitta ensam med nån man inte är gift med på restaurang eller gå på bio ihop (dejt) är bara konstigt. Om man har hög/normal moral dvs.
Det är helt normalt att gå på bio med en vän.Om du inte klara av det så sök hjälp.
Citera
2026-09-10, 14:52
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88
Ja jag lyssnade på poddavsnittet med Samir&Urban och reagerade också på att han sa att han haft mängder med tjejkompisar och varit feminist.

Jag tänker att det betyder att han själv varit en "beta-orbiter". Dvs när han som ung man, utan några attraktiva kvaliteter (han är kort, han är ful, han var förmodligen spinkig som 20åring, han verkar inte vara särskilt smart/driven eftersom han inte har någon högre utbildning), så blev han friendzonad av kvinnor. Han var förmodligen på en massa kvinnor och blev deras kompis med avsikt att ligga med dem, men blev avvisad. Och det satte djupa psykologiska sår i honom. Det är av den här anledningen han inte vill ha vänskap mellan könen.

För alla betaorbiters därute kan jag berätta varför kvinnor äcklas av er. Kvinnor äcklas av känslan att en man vill ha henne, för att han kan ta vad som helst. Det får kvinnan att känna sig billig. Och det är så det är med beta orbiters. Dom ser inte personen, dom är bara helt desperata. Kvinnor vill istället ha ett känslomässigt band två personer emellan, känna sig speciella och utvalda. Kvinnor vill känna att "den här mannen kunde fått pia, lisa eller fia, men det var MEJ han ville ha!".
Bra analys. Jag gissar att hans påstådda feminism nog var väldigt ytlig och mest en medveten strategi för att simpa för kvinnor, och att det ändå inte ledde till att han fick ligga. Sen hittade han Andrew Tate och bytte strategi.

Undrar om personer som Urban förstår hur nära de ligger random islamist rörande kvinnosynen?
Citera
2026-09-10, 14:52
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Fy fan vilken pisstråkig tråd. Typ 209 sidor om Urban och huruvida kvinnor och män kan vara vänner eller ej. Vart är alla gamla goda medlemmar som vill diskutera roliga saker så som att Felix inte kan sjunga eller transans eviga blundande eller varför inte, transans match med den horribla Sara. Helvete vad alla är besatta av att hata en man som står för sina åsikter. Sjukt ointressant att sida upp och ner läsa att man ”visst kan vara kompis med det motsatta könet” Ja ja för fan vi har hört det nu tusen gånger. Kom igen!
Gabriel är inte en transa utan en transperson/transman.
Citera
2026-09-10, 15:53
Medlem
Slaskmedias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Gabriel är inte en transa utan en transperson/transman.
Gabriel är en kvinna som opererat bort brösten och ätit manliga hormoner. Med det sagt så har hon mer storkukslugn än Urban, Sasan och Max.
Citera
2026-09-10, 15:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av petroliumxx
Det är helt normalt att gå på bio med en vän.Om du inte klara av det så sök hjälp.

Ja, av samma kön. Eller med motsatt kön, om man dejtar. Med motsatt kön när man är gift, absolut inte normalt. Sen om du har psykos så får det stå för dig.
Citera
2026-09-10, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Slaskmedia
Gabriel är en kvinna som opererat bort brösten och ätit manliga hormoner. Med det sagt så har hon mer storkukslugn än Urban, Sasan och Max.

Gabriel är en han.
Citera
2026-09-10, 16:43
Medlem
Hot take - men är inte Max rätt mycket mer attraktiv än Belinda objektivt sätt? Hon ser lite ut som en man med sin kantiga käke. Personlighetsmässigt verkar dom ju förtjäna varandra.
Citera
2026-09-10, 17:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Katciu88

Klockren analys. Hans nya macho-personlighet verkar ju dock funka på en del. Undrar om människan någonsin varit i en längre relation tidigare.

Jag tror på Gabriel och Sara, de verkar fina och genuina bägge två. Tror att det bara blir vänskap mellan hippiesarna och Edin och .. hans tjej. Max och Belinda är som skapta för varandras knäppheter men blir de kära så negativa som de är?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in