Citat:
Ursprungligen postat av
Rottilia123
Men det är ju nånting där med att han tidigare i sitt liv varit omgiven av kvinnor och kallat sig feminist, men sen kommit på andra tankar. Det måste ha hänt något avgörande.
Ja jag lyssnade på poddavsnittet med Samir&Urban och reagerade också på att han sa att han haft mängder med tjejkompisar och varit feminist.
Jag tänker att det betyder att han själv varit en "beta-orbiter". Dvs när han som ung man, utan några attraktiva kvaliteter (han är kort, han är ful, han var förmodligen spinkig som 20åring, han verkar inte vara särskilt smart/driven eftersom han inte har någon högre utbildning), så blev han friendzonad av kvinnor. Han var förmodligen på en massa kvinnor och blev deras kompis med avsikt att ligga med dem, men blev avvisad. Och det satte djupa psykologiska sår i honom. Det är av den här anledningen han inte vill ha vänskap mellan könen.
För alla betaorbiters därute kan jag berätta varför kvinnor äcklas av er. Kvinnor äcklas av känslan att en man vill ha henne, för att han kan ta vad som helst. Det får kvinnan att känna sig billig. Och det är så det är med beta orbiters. Dom ser inte personen, dom är bara helt desperata. Kvinnor vill istället ha ett känslomässigt band två personer emellan, känna sig speciella och utvalda. Kvinnor vill känna att "den här mannen kunde fått pia, lisa eller fia, men det var MEJ han ville ha!".