2026-09-07, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Loraael-Beautyy
Vi tycker uppenbart olika.
Jag tycker inte det är fredligaste männen när Sverige har massa män som sympatiserar med AFS, SD och Örebropartiet. En politiker ska komma för att vilja förändring till det positiva och inte för att skapa splittring och hat i samhället.

Sen om ett barn/kvinna är förtryckt så ska män hjälpa henne och inte försöka kasta henne utför för elcyklar.

Spanien har högre invandring än Sverige av utomeuropeiska kvinnor för att kvinnor känner trygghet och säkerhet i Spanien. Det är bara att titta på videos där kvinnor som postar sina liv ifrån Spanien.

Hur hjälper man en individ som förtryckt i religion genom att slå/hata eller spotta på personen? Har människor så låg IQ?

Det är som när man stenade kvinnor för att en man antog hon var otrogen.

Alla Abrahams religioner är förtyckande mot kvinnor.

Att man dessutom påstår sig kristen och Sverigevänlig och slänger folk ifrån cykeln. Hur är det med Jesus värderingar? Det är väl Jesus som tog upp stenen och påpekade att den utan synd kan lyfta första stenen.

Men som sagt, hur definieras hatbrott gentemot psykiskt sjukdom? Det verkar vara som vi har många män med psykiska sjukdomar olikt andra länder trots att många av brotten visat ha inblandning i vitmakt rörelsee
Att svenska män väljer att rösta på partier istället för att spöa invandrar män och förtrycka kvinnor och barn är just ett tecken på att svenska män är fredliga.
Vi svenskar är ockuperade, koloniserade.

Vi trodde att kvinnor som kom hit skulle kasta kvinnoförtycket i sina kulturer.
Isället har de bejakat sina egna förtryckande kulturer.
Och ja, svenska män tar för givet att kvinnor står upp för sig själva för det har deras morsor, syrror, döttrar och kvinnor gjort.
Det den här flickan vet är att hon får mycket uppmärksamhet av sin mamma om hon påstår sig blivit utsatt för ett hatbrott, och det kan vara hela skälet till att hon påstår det.

Det är ju bättre för alla om de flyttar till Spanien,
utom kanske för just denna mamma som ställer sig på barrikad för att sprida sin kvinno-ofrid i Sverige.

Jag var ju inne på det;
att spanska män gillar kvinnan i sjal för att hon personifierar Horan-Madonnan.
Svenska män ser troende/påstått troende kvinnor som lika kufiska som om vi på allvar skulle påstå att vi tror på Tomten.

Du skrev att de spanska kvinnorna är otrevliga, aggressiva, nåt sånt.
Som svensk kvinna säger jag ingenting om en svensk man väljer en icke-svensk kvinna, för det är hans förlust.
Och det är ju så att han som gör det inte har kunnat välja.
Senast redigerad av eva89 2026-09-07 kl. 21:36.
Citera
2026-09-07, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eva89
Att svenska män väljer att rösta på partier istället för att spöa invandrar män och förtrycka kvinnor och barn är just ett tecken på att svenska män är fredliga.
Vi svenskar är ockuperade, koloniserade.

Vi trodde att kvinnor som kom hit skulle kasta kvinnoförtycket i sina kulturer.
Isället har de bejakat sina egna förtryckande kulturer.
Och ja, svenska män tar för givet att kvinnor står upp för sig själva för det har deras morsor, syrror, döttrar och kvinnor gjort.
Det den här flickan vet är att hon får mycket uppmärksamhet av sin mamma om hon påstår sig blivit utsatt för ett hatbrott, och det kan vara hela skälet till att hon påstår det.

Det är ju bättre för alla om de flyttar till Spanien,
utom kanske för just denna mamma som ställer sig på barrikad för att sprida sin kvinno-ofrid i Sverige.

Jag var ju inne på det;
att spanska män gillar kvinnan i sjal för att hon personifierar Horan-Madonnan.
Svenska män ser troende/påstått troende kvinnor som lika kufiska som om vi på allvar skulle påstå att vi tror på Tomten.

Du skrev att de spanska kvinnorna är otrevliga, aggressiva, nåt sånt.
Som svensk kvinna säger jag ingenting om en svensk man väljer en icke-svensk kvinna, för det är hans förlust.
Och det är ju så att han som gör det inte har kunnat välja.

Personligen får du vurma hur mycket du vill för den svenska mannen. Jag förstår och respekterar din ståndpunkt och kanske vill du säga mig något med att det är vanligt eller vanligt förekommande att människor ifrån en annan kultur/religion eller bakgrund ska behöva utstå hatbrott. Jag tycker inte det.

Jag tycker inte Yasmine eller någon kvinna som kommit eller födda här ska se något hatbrott. Det är politikerna som misslyckats med integrationen och du löser inte förtryck genom att ännu mer förtrycka en annan person.

Jag tror inte just nu att den svenska mannen ligger så högt hos den utländska kvinnan med tanke på alla incidenter som har skett i Sverige och som rubriceras som icke hatbrott så tror inte att du som svensk kvinna behöver direkt oroa dig.

Jag tror ju mer man lutar mot kristendomen desto fredligare man är vilket den spanska mannen är. Varför ska man ärligt talat misshandla eller behandla folk illa för ett klädesplagg?

Jag anser inte och kommer inte anse att det är korrekt. Jag är tillsammans med en spanjor som är emot alla krig som USA skapar mot Mellanöstern. Den spanska mannen är inte lika indoktrinerad att förlita sig på amerikanska lagar.

Men det är ju många kvinnor som påstått speciellt med invandrarbakgrund som gått igenom hatbrott? Mörkertalet är stort dessutom. Du kan alltid anmäla ett hatbrott men sällan som den går igenom hela vägen vilket är anledningen till att många män forsätter begå dessa brott.

Vad vill man åstadkomma dessutom?
Menar du på allvar att du tycker att folk ska utsättas för hatbrott för att man har slöja eller en annan bakgrund?
Jag anser att den spanska mannen är mycket mer fredlig än någon man i hela EU. Jag kan gå naken på stranden utan att oroa mig för våldtäkt eller hatbrott och andra kvinnor kan gå i burkini. Hur berör det honom vad folk har eller inte har på huvudet i hans land?

Har man skadat någon? Har Yasmine skadat någon genom att ha en slöja?

Du skiljer inte heller mellan kriminella och vanliga hederliga människor utan klumpar ihop alla till en sort.

Tycker det är konstigt att man rättfärdigar hatbrott i sitt egna land. Nu är inte Yasmine på besök men hade det varit någon turist från Saudiarabien, Dubai eller Turkiet som har massa miljoner och är på besök i ditt land så hade det varit pinsamt om man visar turister hur Sverige fungerar.
Senast redigerad av Loraael-Beautyy 2026-09-07 kl. 22:35.
Citera
2026-09-08, 02:28
Medlem
Skattebrotts avatar
Så lämpligt att detta hände precis innan valet.

Vad har vänsterextrema ETC för bevis, utöver hennes vittnesmål, på att händelsen faktiskt ägt rum?

Mer sannolikt är att någon av aktivisterna på ETC via någon bekant ger muslimen typ 2000 kr och ber henne berätta en falsk historia. Precis som Jussie Smollett, bögparet i Kinna, imamen som klottrade på sin egen moske, och en massa andra personer gjort.

Men jag hoppas hursomhelst att hon flyttar hem igen nu då så att hon slipper det hemska Sverige och alla "hat och hot".
Citera
2026-09-08, 18:07
Moderator
Maviels avatar
Mängder av OT raderat. Fortsätter det så här blir det varning. Det är det aktuella fallet som är i fokus. Skärp er!

/Moderator
Citera
2026-09-09, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EttTillKonto2
Det är möjligt om än inte särskilt troligt att Yasmine körde på en trimmad elsparkcykel. Jag anser inte att det ursäktar gubbens knuff.
1. Mycket troligt att hennes elspark är trimmad eller förbjuden redan vid inköp. Om det inte är så att hon är äldsta dottern i en familj utan söner.
2. Gubben knuffade inte. Hon körde in i gubben på grund av att hon inte kunde kontrollera elsparkcykeln.
Citera
2026-09-09, 20:20
Medlem
Citat:
Mamman gick inte till tidningen. Hon postade en varning i en lokal Facebookgrupp. Sedan ringde tidningen. Men det är väl skumt det också, eller hur?
Bra. Då har du inga problem att länka till denna varning i Facebookgruppen.
Citera
2026-09-09, 20:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av busy-signal
Våldtäkt är inte ett hatbrott dock.
Det är ett hatbrott om anledningen till våldtäkten är offrets etnicitet.
Citera
2026-09-09, 20:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dazzy
Bra. Då har du inga problem att länka till denna varning i Facebookgruppen.

Jag är inte med i gruppen. Meddelandet hon postade har du här: (FB) "jävla muslimjävel" Yasmine 13 knuffades av elsparkcykeln, Helsingborg (2026-09-03)
Citera
2026-09-09, 22:07
Medlem
Citat:
Inga uppgifter gör gällande att Yasmine skulle brutit mot några trafikregler. Föreslår att du förhåller dig till sakuppgifterna som framkommit istället för att hitta på.
klart hon körde på trottoaren - alternativet är ju att mannen gick mitt i gatan och det står det inget om i texten. Så då är det mest sannolika att hon vansinneskörde på trottoaren. Det går fan 13 på dussinet av mongo som kör elspark på trottoaren.
Citera
2026-09-09, 22:23
Medlem
Citat:
Jag är inte med i gruppen. Meddelandet hon postade har du här: (FB) "jävla muslimjävel" Yasmine 13 knuffades av elsparkcykeln, Helsingborg (2026-09-03)
Nej nej.
Länka till originalposten.
Citera
2026-09-09, 23:10
Medlem
tramsebyxans avatar
Fy fan vad Sverige har blivit omysigt sedan gnälliga och våldsamma muslimer tilläts massinvandra hit.

Skicka hem lilla hucklet till hennes hemviste där hennes huckle uppskattas. Där hon varken lär få spela fotboll eller köra på svenska äldre män med sin elsparkcykel med hucklet stolt fladdrande efter sig. Alla rättigheter - inga skyldigheter.
Citera
2026-09-09, 23:19
Medlem
Minst två brott har begåtts men detta frågar inte SVT om. Flickan har kört elspark på trottoaren och hon har inte använt hjälm. Varför hon trillade har vi bara hennes variant om. Kanske körde hon på den påstådda mannen eller körde hon på något annat eller bara trillade ändå. SVT ställer inga konkreta frågor om det hela utan köper hela historien som den presenteras.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in