Citat:
Ursprungligen postat av
Loraael-Beautyy
...
Jag tycker inte Yasmine eller någon kvinna som kommit eller födda här ska se något hatbrott. Det är politikerna som misslyckats med integrationen och du löser inte förtryck genom att ännu mer förtrycka en annan person.
...
Men det är ju många kvinnor som påstått speciellt med invandrarbakgrund som gått igenom hatbrott? Mörkertalet är stort dessutom. Du kan alltid anmäla ett hatbrott men sällan som den går igenom hela vägen vilket är anledningen till att många män forsätter begå dessa brott.
Jag anser att den spanska mannen är mycket mer fredlig än någon man i hela EU. Jag kan gå naken på stranden utan att oroa mig för våldtäkt eller hatbrott och andra kvinnor kan gå i burkini. Hur berör det honom vad folk har eller inte har på huvudet i hans land?
Har man skadat någon? Har Yasmine skadat någon genom att ha en slöja?
Du skiljer inte heller mellan kriminella och vanliga hederliga människor utan klumpar ihop alla till en sort.
Tycker det är konstigt att man rättfärdigar hatbrott i sitt egna land. Nu är inte Yasmine på besök men hade det varit någon turist från Saudiarabien, Dubai eller Turkiet som har massa miljoner och är på besök i ditt land så hade det varit pinsamt om man visar turister hur Sverige fungerar.
Hur menar du att politikerna misslyckats med integrationen.
I retrospektiv så ser man ju att slöja borde ha förbjudits från allra första början (1980-90-talet).
Att bära muslimsk sjal i Sverige är stämpling, uppmaning, till våldtäkt på oss som inte gör det.
Istället infördes hatbrott som gjorde att vi inte ens fick belysa förtrycket svenska flickor och kvinnor utsattes/utsätts för från sjal-bärarnas pojkar och män.
Diskursen att svenska män skulle ge sig på sjal-bärande kvinnor är en omhuldad dröm.
Så bra för dig att du kan gå naken på godtycklig strand i Spanien. Den friheten har tagits ifrån oss kvinnor i Sverige,
och var nu inte så ohederlig att du påstår att det beror på svenska män.
Självklart är det okej om en turistande kvinna bär sjal.
Att mamman först vänder sig till Facebook handlar om att hon vill stärka sin position i sin egen grupp. Därifrån slussas hon fram till etc och Helsingborgs-blaskan.
Tänker denna mamma på att hon "splittrar samhället"?