Citat:
Ursprungligen postat av
cinmik
Jag tänker inte låta mig dras in i dina sexuella fantasier.
Det är inga fantasier utan jag slås väldigt ofta av hur lätt tjejer verkar låta sig våldtas.
Ta Humbugs favoritfall Visbyfallet som ett exempel. Kan du förklara hur den tjejen kunde låta sig våldtas? (Hennes egna ord i förhör att hon lät det hända).
Provar igen:
Tänk dig att två personer befinner sig i en intim situation, inget våld, inget hot eller utsatt situation föreligger, och den ena personen för att gå vidare i den intima akten tar ett initiativ till en sexuell handling (personen uppfattar att den andre deltar frivilligt och att även den vill gå vidare i den intima situationen baserat på hur denne har betett sig hittills och hur de hamnat i den intima situationen).
Är det enligt dig då rimligt för den personen som tar initiativet att tänka att om den andre parten inte vill och är på väg att utsättas för en våldtäkt (som enligt dig bekräftats vara det näst värsta som kan drabba en person efter mord) borde säga ifrån eller tydligt fysiskt visa att den inte vill? (För att inte bli våldtagen vilket är det näst värsta personen kan drabbas av)?