Citat:
Ursprungligen postat av
Humbug69
Jo, jag förstår hur statistik förs. Dock missar du flera viktiga stycken i BRÅs rapport. Se citaten ur rapporten nedan.
"Även hur anmälda våldtäkter registreras och räknas varierar kraftigt mellan olika länder. Till exempel kan det skilja sig åt om upprepade våldtäkter inom ett förhållande räknas en eller flera gånger."
"Sverige ligger mycket högre när det gäller jämställdhet, förtroende för rättsväsendet än länder i Sydeuropa och fler har en syn på våldtäkt, som ger ett brett stöd för utsatta kvinnor. Det talar för att den lägre anmälningsnivån i Sydeuropa beror på att kvinnor i mindre utsträckning vänder sig till polisen när de blivit utsatta, säger Stina Holmberg, FoU-råd på Brå."
Jag förstår att konceptet konsekutiva straff är svårt för dig. Det skulle ju innebära att om 30 våldtäkter skett i ett förhållande skulle 30 straff delas ut som skall avtjänas efter varandra.
Fast om det är samma förövare och offer vill du ju enbart räkna det som ett brott. Och om det räknas som ett brott blir det endast ett straff.
Tänk att du lyckas skriva så pass mycket utan att svara på mina frågor. Du är sämst på att svara på frågor. Här får du dem igen så får du en ny chans.
1.Varför tycker du att det blir en rättvisande statistik om saker som inte är våldtäkt tas med i statistiken för våldtäkt?
2.Tycker du att det var en stor andel (25%) som skulle tas bort från den svenska statistiken om man tog bort sådana fall där det som påstås ska ha hänt inte har hänt eller där det som hänt inte ingår i våldtäktsbegreppet?
Återigen skriver du saker som inte är sant för att försöka sprida ett sken över oss som inte är korrekt. Antingen har du lässvårigheter eller så är du den där cyniska elaka personen som jag får uppfattningen av att du är.
Visa mig var jag har skrivit att om en förövare har utfört flera brott mot samma person så vill jag att den förövaren bara ska få ett straff???!!!!!