Citat:
Ursprungligen postat av
JoaquinGuzman
Tänk att du lyckas skriva så pass mycket utan att svara på mina frågor. Du är sämst på att svara på frågor. Här får du dem igen så får du en ny chans.
1.Varför tycker du att det blir en rättvisande statistik om saker som inte är våldtäkt tas med i statistiken för våldtäkt?
2.Tycker du att det var en stor andel (25%) som skulle tas bort från den svenska statistiken om man tog bort sådana fall där det som påstås ska ha hänt inte har hänt eller där det som hänt inte ingår i våldtäktsbegreppet?
Återigen skriver du saker som inte är sant för att försöka sprida ett sken över oss som inte är korrekt. Antingen har du lässvårigheter eller så är du den där cyniska elaka personen som jag får uppfattningen av att du är.
Visa mig var jag har skrivit att om en förövare har utfört flera brott mot samma person så vill jag att den förövaren bara ska få ett straff???!!!!!
Jag kanske har blivit smittad av dig? Du har ju svart bälte i slinger och frågeduckande.
Statistik för över anmälda brott. Och som du såg i mitt svar så för vissa länder in upprepade våldtäkter i relationer som endast en våldtäkt. Oavsett om det anmälts 1 våldtäkt eller 100 våldtäkter.
Statistiken du hänvisar till från BRÅ är över 10 år gammal. Det vill säga innan samtyckeslagen. Sedan dess har många länder ändrat lagstiftningen kring sexualbrott.
Tyskland som man jämförde med har sedan dess infört en samtyckeslag liknande den Sverige införde 2018. Därför är djupare analyser av gammal data överflödig.
Vad har jag skrivit som inte är sant?
Du skriver "Om du skriver att i Alebäcken (2900 invånare säger vi) begicks det 30 våldtäkter förra året eller så skriver du att i Alebäcken blev 1 person våldtagen under förra året så ser du ingen skillnad?"
Om du anser (som du skriver) att 30 våldtäkter skall anges som som endast 1 är det antagligt att du även anser att dessa 30 våldtäkter skall staffas som 1.