2026-09-09, 15:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Men det digitala kortet är det man har i sin telefon, vad det inte det du menade att det digitala kortet var gratis ?

Så som jag tolkar det på länken så står det att du måste betala minst 49 kr/mån för att kunna ha ett digitalt kort.

Som sagt, det står ju "endast tillgängligt med Klarnakortet".
Senast redigerad av Kallopsen 2026-09-09 kl. 15:26.
Citera
2026-09-09, 15:25
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Men 49 kr. per månad vill jag inte betala, så förmodligen byter jag till Klarna debetkort istället.

De har inget gratisalternativ längre.
Citera
2026-09-09, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av .NateHiggers.
Så klarna 40 k kredit jag har syns inte på uc?

Om du handlar, ja.
Ett kreditkort med 40k kredit = syns på UC även om du inte använder dem.
Klarna med 40k "kredit" = syns inte på UC, eftersom det inte är använt.
Citera
2026-09-09, 17:38
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kan nån smart jävel förklara varför man ska ha ett Klarna-kort. Jag har inget, har aldrig haft. Jag beställer ibland kläder från Gant, betalar från mitt vanliga bankkontokort via Klarna när prylarna dyker upp. Kan ju inte bli smidigare eller enklare.
Jag har det enbart av det skälet att det inte är något valutapåslag när man handlar med det utomlands.
Citera
2026-09-09, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99
Skulle ju kosta 49 kronor?

Dessutom koster ett vanligt betalkort ungefär ingenting.

Det brukar kosta några tior i månaden, men det är ju i princip ingenting och folk borde lägga tiden på annat som lägsta fondavgifter mm, det ger större avkastning

Men vad jag kan se skulle Klarnas debetkort vara gratis, det är först om man använder "betala senare" som man behöver något av Klarnas medlemskap.
Citera
2026-09-09, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
Jag har det enbart av det skälet att det inte är något valutapåslag när man handlar med det utomlands.

Är det verkligen inget påslag alls (inte ens Visas spread)?
Citera
2026-09-09, 18:07
Medlem
Klarnas aktieägare är förbannade o klarna vill därför lyfta aktiekursen.

Klarna tror att detta är enklast snabbast minst förödande o bästa goodwill
Citera
2026-09-09, 18:22
Medlem
MagisterBisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Engineer
Är det verkligen inget påslag alls (inte ens Visas spread)?
De har gömt påslaget väl, om det är något.

Men det är klart, valutan växlas efter någon kurs. Men med Klarnas kort betalar jag bara efter Visas växelkurs, med ett annat Visa-kort betalar jag efter växelkursen plus 1,5%
Citera
2026-09-09, 18:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MagisterBister
De har gömt påslaget väl, om det är något.

Men det är klart, valutan växlas efter någon kurs. Men med Klarnas kort betalar jag bara efter Visas växelkurs, med ett annat Visa-kort betalar jag efter växelkursen plus 1,5%

Tror det är lagkrav på att redovisa skillnaden mot ECBs referenskurs. För Northmill som marknadsför sig som utan påslag (utöver visas) så brukar det ligga på 0,4-0,8% påslag jämfört med ECBs referenskurs.
Citera
2026-09-09, 18:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartkluster
Mitt Amex kostar 5 500 kr/år. Med det kan jag flyga gratis vart jag vill i världen 2 gånger per år i Business och ta med mig en valfri person.

Det är bara "puckon" som inte förstår hur man använder kreditkort som hatar på dem.

Du betalar dyrt för de resorna.

Handlar du för 10tusen i månaden i butiker och online så är kortköpsavgiften nästan 500kr i månaden utöver årsavgiften.

Handlar du för 20tusen i månaden i genomsnitt online och i butiker/resor osv blir kortköpsavgiften närmare 1000kr i månaden.

Handlar du för 30tusen i månaden i genomsnitt blir det närmare 1500kr i månaden i kortköpsavgifter.

Slutar du handla och endast tar emot gratisresan du betalar 7500kr för så kommer de dra in kortet efter ett tag.

Resebolag som tar emot amex och betalar kortköpsavgift på 4-5% (även utländska kort(turista) och businesskort har inga regleringar alls på kortköpsavgiften) som brukar höja grundpriset på biljetter med runt 10% för de vet att folk med amex tjänar pengar och är lättlurade och betalar mycket mer för resebiljetten businessclass,first class när de kan använda sitt skräpkort.

Du betalar dyrt för gratisresorna fast du inte fattar det.
Citera
2026-09-09, 18:41
Medlem
0A0As avatar
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
gratis istället för bankens kort?
Bankerna brukar ta betalt för att man har konto hos dem och betalkortet ingår i priset.
Citera
2026-09-09, 18:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kan nån smart jävel förklara varför man ska ha ett Klarna-kort. Jag har inget, har aldrig haft. Jag beställer ibland kläder från Gant, betalar från mitt vanliga bankkontokort via Klarna när prylarna dyker upp. Kan ju inte bli smidigare eller enklare.
Det var gratis och ganska förmånligt vad gäller cashback vid köp, så nu finns det inte mycket anledning längre.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in