Citat:
Ursprungligen postat av
svartkluster
Mitt Amex kostar 5 500 kr/år. Med det kan jag flyga gratis vart jag vill i världen 2 gånger per år i Business och ta med mig en valfri person.
Det är bara "puckon" som inte förstår hur man använder kreditkort som hatar på dem.
Du betalar dyrt för de resorna.
Handlar du för 10tusen i månaden i butiker och online så är kortköpsavgiften nästan 500kr i månaden utöver årsavgiften.
Handlar du för 20tusen i månaden i genomsnitt online och i butiker/resor osv blir kortköpsavgiften närmare 1000kr i månaden.
Handlar du för 30tusen i månaden i genomsnitt blir det närmare 1500kr i månaden i kortköpsavgifter.
Slutar du handla och endast tar emot gratisresan du betalar 7500kr för så kommer de dra in kortet efter ett tag.
Resebolag som tar emot amex och betalar kortköpsavgift på 4-5% (även utländska kort(turista) och businesskort har inga regleringar alls på kortköpsavgiften) som brukar höja grundpriset på biljetter med runt 10% för de vet att folk med amex tjänar pengar och är lättlurade och betalar mycket mer för resebiljetten businessclass,first class när de kan använda sitt skräpkort.
Du betalar dyrt för gratisresorna fast du inte fattar det.