2026-09-08, 15:52
Medlem
https://feber.se/samhalle/klarna-ska-borja-ta-betalt-for-kreditkort/495800/

Kommer ni som använder kortet betala månadsavgiften eller se er om efter andra alternativ?

Någon som vet om det virtuella/digitala kortet kommer fortsätta vara gratis?
Senast redigerad av Kallopsen 2026-09-08 kl. 15:54.
Citera
2026-09-08, 15:55
Medlem
DenverAirports avatar
Jag kommer inte att pröjsa. Använder det bara en eller två gånger i månaden så jag är förmodligen en förlustkund för Klarna så jag klandrar dom inte.
Citera
2026-09-08, 16:01
Medlem
BombaySaphires avatar
Det är så de jobbar. Äckligt.
Citera
2026-09-08, 16:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen

Kommer ni som använder kortet betala månadsavgiften eller se er om efter andra alternativ?

Jag har ett virtuellt kort och går man in i appen står det att "åtgärd" behövs , vilket är att godkänna månadsbetalning 49 kr, skulle aldrig falla mig in att betala för ett kreditkort.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-09-08 kl. 16:24.
Citera
2026-09-08, 16:27
Medlem
kommer börja använda något gratis betalkort, 49 kr för klarnas kreditkort gå fetbort. nästan 600 kr/år haha
Citera
2026-09-08, 16:31
Medlem
Din-gamla-mammas avatar
Klarna ägs av FLERA giriga miljardärer.

Självklart vill ni väl betala varje månad, så de tjänar ännu fler miljarder när ni istället förlorar 600 kr per år? Kom igen, sluta va mesiga, miljardärer behöver era pengar mer än ni själva gör!

Själv har jag haft noll att göra med klarna, och alltså bidragit med noll kronor till dessa svin, och samtidigt har jag fått en mycket god privatekonomi.
Citera
2026-09-08, 16:34
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen

Alltså, det går ju faktiskt att betala hela summan med en gång (utan klarnakortet) ska man köpa på kredit så har man inga pengar. Det lärde di vise äldre ut en gång i tia.

Skrota kreditkortet och börja använda debetkortet istället , så slipper ni gnälla över "giriga miljadärer"
Citera
2026-09-08, 16:39
Medlem
Kör Northmill jag
Citera
2026-09-08, 16:47
Medlem
NyaHenriksss avatar
Som jag ser det kommer ett fysiskt kort kosta från 49kr per månad.
Ett virtuellt verkar vara gratis.
Citera
2026-09-08, 16:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften
Alltså, det går ju faktiskt att betala hela summan med en gång (utan klarnakortet) ska man köpa på kredit så har man inga pengar. Det lärde di vise äldre ut en gång i tia.

Skrota kreditkortet och börja använda debetkortet istället , så slipper ni gnälla över "giriga miljadärer"
Alla tycker det är najsigare att betala när man får det man bestält
Citera
2026-09-08, 16:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NyaHenrikss
Som jag ser det kommer ett fysiskt kort kosta från 49kr per månad.
Ett virtuellt verkar vara gratis.
Ta på dig dina glasögon för du ser helt fel!
Citera
2026-09-08, 17:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Upplyften

Debetkort har oftast årsavgift ,flera kreditkort är gratis och betalar man faktura varje månad så betalar du inga räntekostnader eller andra avgifter och får oftast 0.5-1% bonus på dina köp. Är du du en slarver så är inte ett kreditkort för dig, men är du vuxen och klarar av att betala en faktura så är kreditkort faktiskt att föredra.
Senast redigerad av Sjelvklart 2026-09-08 kl. 18:03.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in