2026-09-09, 13:01
Medlem
JeffDaviss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kallopsen
https://feber.se/samhalle/klarna-ska-borja-ta-betalt-for-kreditkort/495800/

Kommer ni som använder kortet betala månadsavgiften eller se er om efter andra alternativ?

Någon som vet om det virtuella/digitala kortet kommer fortsätta vara gratis?

Har endast räntekonto hos Klarna. Kommer det börja kosta pengar kommer jag flytta mina stålar.
Citera
2026-09-09, 13:36
Medlem
Citat:
https://www.klarna.com/se/alla-kort/#valj-kort

Under "Standard" står det att det är ett digitalt kort, "Endast tillgängligt med Klarnakortet", och jag kan inte hitta något gratis Klarnakort.

Ja det kortet man har i sin mobil..den man scannar med när man handlar..

Isåfall är det väl som typ vanligt ?
Citera
2026-09-09, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Du-Hast
Ja det kortet man har i sin mobil..den man scannar med när man handlar..

Isåfall är det väl som typ vanligt ?

Men då kostar det ju minst 49 kr/mån om det "endast är tillgängligt med Klarnakortet".
Citera
2026-09-09, 14:04
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MrSvensson
Nej, klarnas kreditkort är kopplat till ditt "credit score" du kan ha 20.000 att spendera, eller 100.000kr att spendera.
Detta syns inte på kreditupplysning - då klarna sätter gränsen beroende på vad de anser är rimligt för dig.

Ett vanligt kreditkort som du sätter 100.000 kredit på, visar på alla kreditupplysningar att du har en kredit/blancolån på 100.000 = inte bra!
Med klarna kan man gå förbi det.

Så klarna 40 k kredit jag har syns inte på uc?
Citera
2026-09-09, 14:05
Medlem
.NateHiggers.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KetaminKajsa
Det här säger lite hur dåligt det egentligen går för Klarna.
Dom har precis vunnit i rätten mot Google. Utfall: skadestånd 18 miljarder.
Citera
2026-09-09, 14:07
Medlem
Citat:
Men då kostar det ju minst 49 kr/mån om det "endast är tillgängligt med Klarnakortet".

Men det digitala kortet är det man har i sin telefon, vad det inte det du menade att det digitala kortet var gratis ?
Citera
2026-09-09, 14:10
Medlem
R5As avatar
Jag undviker all social nätverk med folk som har klarnakort, det är för lågbegåvade människor.
Det är folk vars vardag går ut på vem som vann melodifestivalen och paradise hotel.
Citera
2026-09-09, 14:16
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
gratis istället för bankens kort?

Skulle ju kosta 49 kronor?

Dessutom koster ett vanligt betalkort ungefär ingenting.
Citera
2026-09-09, 14:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av needAlife
Amex är en förkortning av American express.

Kreditkort är ganska intressant. I USA exempelvis är det ett måste då du HÖJER din kreditvärdighet på något sjukt sätt ju mer du använder kreditkort. I Sverige är det snarare tvärt om. Visst det är smidigt med gratis kredit men de flesta har ingen större användning av det. Jag får samma reseföräkring med mitt debet-revolut som jag hade fått med amex för samma kostnad.

I USA är ju inte deklarationen offentlig, det enda kreditbolagen har att gå på är ju hur du har skött räkningarna, så man får börja med elräkning sköta den, fixa ett kreditkort med 5000 kredit sköta det o.s.v
Lite så är det i Sverige med UC, då kan kreditgivarna se hur du skött tidigare krediter(uppdateras månatligen)..du får bättre UC score med ett kreditkort som är välskött under 1 år t.ex än om du inte haft ett. Deklarationen släpar ju efter en hel del.
Citera
2026-09-09, 14:36
Medlem
DenverAirports avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Alla storbanker tar betalt för betalkort.
Citera
2026-09-09, 15:06
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Månsan
Kan nån smart jävel förklara varför man ska ha ett Klarna-kort. Jag har inget, har aldrig haft. Jag beställer ibland kläder från Gant, betalar från mitt vanliga bankkontokort via Klarna när prylarna dyker upp. Kan ju inte bli smidigare eller enklare.
Vad menar du är skillnaden mellan "vanliga bankkontokort" och ett Klarna-kort? Båda är ju ett kort utgivet av en bank, och fungerar på samma sätt. Ett Klarna-kort kan alltså vara det "vanliga bankkontokortet".

Själv använder jag det som en backup när "mitt vanliga kort" inte fungerar, bra att ha ett alternativ när man står i kassan på Coop... Det har hänt några gånger, men nu var det dock länge sedan.

Klarna har hitintills varit helt utan kostnad, så varför inte ha det som backup i Google Wallet?

Men 49 kr. per månad vill jag inte betala, så förmodligen byter jag till Klarna debetkort istället.
Citera
2026-09-09, 15:13
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av AndersPersson99

Ja, men rimligtvis svarar jag på varför man har Klarna kort nu innan det börjar ta betalt för det, ELLER HUR?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in