2026-09-08, 18:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Nej, det gör det inte, sitt inte och ljug din idiot!
Jag har tagit bort det inlägget eftersom jag såg att det gällde deras debetkort, men tråden handlar om deras kreditkort så varför ens nämna det i tråden ,din ärthjärna !
Citera
2026-09-08, 18:19
Medlem
Diamondgrits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenverAirport
Jag kommer inte att pröjsa. Använder det bara en eller två gånger i månaden så jag är förmodligen en förlustkund för Klarna så jag klandrar dom inte.
Näe. De tjänar pengar på dig.
Citera
2026-09-08, 18:20
Medlem
Ulrik.Agrens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sjelvklart
Jag har tagit bort det inlägget eftersom jag såg att det gällde deras debetkort, men tråden handlar om deras kreditkort så varför ens nämna det i tråden ,din ärthjärna !
Därför att det är ett alternativ för oss som använt Klarna kreditkort som ett debetkort, precis så som Norwegians nämns som ett alternativ i tråden... dumjävel!
Citera
2026-09-08, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ulrik.Agren
Därför att det är ett alternativ för oss som använt Klarna kreditkort som ett debetkort, precis så som Norwegians nämns som ett alternativ i tråden... dumjävel!
Alla kort är ett alternativ din aphjärna!
Citera
2026-09-08, 18:42
Medlem
Månsans avatar
Kan nån smart jävel förklara varför man ska ha ett Klarna-kort. Jag har inget, har aldrig haft. Jag beställer ibland kläder från Gant, betalar från mitt vanliga bankkontokort via Klarna när prylarna dyker upp. Kan ju inte bli smidigare eller enklare.
Citera
2026-09-08, 18:42
Medlem
Nej men för helvete. Jag har använt det kortet två-tre gånger under de 5+ år jag haft det så det är icke värt det isåfall.
Citera
2026-09-08, 18:54
Medlem
Loikkaris avatar
Vad jag förstår så är Klarna standard gratis, man får inga förmåner eller nästan inga. Sen är det olika nivåer med Everywhere för 49 SEK/mån, Plus nivå 99 SEK/mån, Premium 139 SEK/mån och Max för 379 SEK/mån. Ju högre nivå, desto bättre förmåner som reseskydd, avbokning o lounge tillträde.
Citera
2026-09-08, 19:10
Medlem
TheHmms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Loikkari
Vad jag förstår så är Klarna standard gratis, man får inga förmåner eller nästan inga. Sen är det olika nivåer med Everywhere för 49 SEK/mån, Plus nivå 99 SEK/mån, Premium 139 SEK/mån och Max för 379 SEK/mån. Ju högre nivå, desto bättre förmåner som reseskydd, avbokning o lounge tillträde.

Klarna standard är ingen kredit, de ligger inte ute med pengar.
Citera
2026-09-08, 19:31
Medlem
Loikkaris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHmm
Klarna standard är ingen kredit, de ligger inte ute med pengar.
Du bevlijas en "köpkraft" antingen betalar du på en gång, efter 30 dagar eller väljer månadsbetalning 3- xx månader. 30 dagars kredit har ingen ränta, månadsbetalning runt 30%. 30 dagars kredit är ungefär samma som ICA, COOP eller andra Master/Visa kort. Väljer man betala på avbetalning blir det dyrt.

Själv använder Klarna enbart om jag beställer på nätet från butik som jag inte litar på, få först, betala sedan. Du väljer själv hur dyr ditt köp blir, utan ränta eller med ränta om du väljer avbetalning.
Citera
2026-09-08, 19:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Din-gamla-mamma
Klarna ägs av FLERA giriga miljardärer.

Självklart vill ni väl betala varje månad, så de tjänar ännu fler miljarder när ni istället förlorar 600 kr per år? Kom igen, sluta va mesiga, miljardärer behöver era pengar mer än ni själva gör!

Själv har jag haft noll att göra med klarna, och alltså bidragit med noll kronor till dessa svin, och samtidigt har jag fått en mycket god privatekonomi.

Gud va bitter du är på alla med mycket pengar.
Citera
2026-09-08, 20:07
Medlem
Skippa Klarna. Kombinera Bank Norwegian-kortet (eller undantagsvis Morrow Bank-kortet då de har slutat med cashback) med Curve-kortet så slipper man valutaväxlingsavgiften. Kan numera vara leveransavgift på Curve-kortet, men i övrigt är det gratis att använda upp till ett visst belopp för utlandsköp. För lokal valuta är det ingen avgift.

Curve-kortet funkar som så att man lägger in i sina kort i deras app, sen betalar man med deras kort så växlar de istället för korten man lagt in. Man kan även flytta köp mellan korten i efterhand.
Citera
2026-09-08, 20:32
Medlem
sk33s avatar
Sade upp direkt. Har flera andra kort som inte kostar. Visst kan man tänka sig att kort med cashback och andra förmåner ska få kosta, men någon måtta får det vara.

Ser det som viktig princip att svara på sådana här försämringar omgående. Märker man om några månader att, tja...helvete...då får man väl krypa till korset. Men den initiala responsen ska alltid vara att säga upp och leta annat. Sade upp Amazon också när de försämrade Prime. Lade pengarna på bättre VPN istället.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in