Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Oj, någon är lite extra vresig idag. Jag förklarade hur det kommer sig att människor kan både klara av att vara bland folk och samtidigt inte kunna det då allmänbildningen i denna tråden verkar låg. Eftersom det verkar väldigt svårt för genierna att förstå.
Fridens ✌️
Jag är inte vresig, jag förespråkar tydlig kommunikation gör det tydligt för dig (som fokusförflyttar och inte svarar på frågor), att jag vill ha svar på frågor jag ställde och inte nöjer mig med utsvävningar om andra saker. Du förklarade ingenting i ditt inlägg, då ditt inlägg bygger på en teori utan grund om att Jocke har autism.
Jag tar det igen:
1.
När har Joakim haft social ångest?
2. Tror du att kristallendebaclet var en extremform av exponeringsterapi för sin fobi att hålla tal?
3. Jag frågade dig
när han har haft social ångest och det är den frågan jag vill ha svar på.
Bildningen hos Jockes kritiker är det sista du behöver jobba på.
Här är vår konversation från början till slut för kontext:
Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Säg att du inte har en aning om hur social ångest och fobi kan uttrycka sig utan att säga det rakt ut 😅
Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
När har Joakim haft social ångest?
Han har fobi för att hålla tal, men utsatte sig för att hålla ett slafsigt, aggressivt tal som fick alla i salen att vrida på sig av sekundärskam.
Tror du att kristallendebaclet var en extremform av exponeringsterapi för sin fobi att hålla tal? Make it make sense.
Citat:
Ursprungligen postat av
Nejellerva
Personer med autism har ofta social ångest för det blir överväldigande med folkmassor. Sen är det mycket som talar för att han har det också. Vad talar emot att han har det tänker du?
Citat:
Ursprungligen postat av
Pallal
Jag frågade dig när han har haft social ångest och det är den frågan jag vill ha svar på.
Jag har inte sett något som talar för att han blir överväldigad av folkmassor. Upphetsad, men inte överväldigad. Varför drar du in autism när det är oklart vilken eller ens att han har fått en diagnos?
Han har aldrig visat bevis för att han har autism, ADHD, ADD, asperger, social fobi, PTSD, komplex PTSD eller dyslexi. Det är bara en mytomans ord.
Det som talar emot att han inte tycker om stora folkmassor är att han alltid med vilje placerar sig i centrum av stora folkmassor visar att han njuter av det.