Citat:
Ursprungligen postat av
Kommer-vara-anon
Med tanke på hur medviktarna och Axel har låtit käften glappa under flera månader hur värdelös Jockes advokat är, så kommer domen bli väldigt spännande att få läsa.
Nu är det ju förvisso tingsrätten som bestämmer hur målet avgörs, inte advokaten.
Han kanske är jättebra, för övrigt, men att det tog så många försök att få stämningsansökan godkänd av tingsrätten till att börja med och sedan ändå behöva komplettera och förtydliga flera av huvudpunkterna inför förhandlingen känns väl lite sisådär.
Däremot vet jag inte om det är olika höga krav beroende på vad det är för typ av mål? Ålänningens verkade ju gått igenom på första försöket, men jag är inte tillräckligt juridiskt bevandrad för att jämföra stämningsansökningarna och begripa varför den ena behövde så många vändor men inte den andra.
Citat:
Ursprungligen postat av
larssa69
Efter att ha läst alla aktbilagor så tror jag verkligen inte att hon kommer bli dömd för förtal. Joakim Lundell är en makthavare och skall tålas att kritiseras och granskas för hur han beter sig eller har betett sig. Om man tror att detta räknas som förtal av en makthavare där dessa uttalandena av henne baseras på faktiska saker han har gjort och i de flesta fall postat själv så tror jag att man tror fel.
Det enda detta kommer bidra till är att folk/media och andra som hittills inte brytt sig kommer att titta på sakfrågan och om han faktiskt gjort dessa saker. Bara jag som inte följt Joakim och inte brytt mig om honom har i och med detta börjat titta på vem han egentligen är.
Så han exponerar sig nu mot oss som inte är hans målgrupp och egentligen är helt ointresserade av honom. Så jag tror att stämningar mot folk som granskar honom bara kommer att skada honom, men vem vet än. Vi kan bara spekulera.
Delar din uppfattning.
Även om tingsrätten skulle döma till hans fördel är det knappast en vinst på det stora hela. I allmänhetens ögon kommer se ut som den rika Mr Scrooge som förstör julen för någon knegare med ett barn som går på kryckor. Men det kommer nog inga julandar till Jockiboi så att han hinner rödda sitt varumärke från den smällen.
Vet att han försöker göra sig så liten och hjälplös som möjligt, men det är ingen annan än hans mest inbitna fans som ser honom som den lilla, trasiga, utsatta själ han vill framstå som. Folk ser kristallenvinsterna, flashiga bilar, plastikoperationer, helikopterentréer och 3,2 miljoner följare. Det är ju inte direkt attribut som skriker "Stackars mig"