2026-09-08, 22:43
Avstängd
https://poddtoppen.se/podcast/1564904281/jocke-jonna-sanningen-maste-fram/252-drev-mot-jocke-vad-har-hant-egentligen

Det finns ett poddavsnitt av Sanningen måste fram, "Drev mot Jocke", tillgängligt icke-betalande allmänheten sen en vecka tillbaka. klipp med Medvikt och Skilleras dyker upp osv.
Citera
2026-09-08, 22:45
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Skuggvind
För att slippa förvirring och samla allt rörande stämningen mellan Joakim och Anneli (Nyköpings TR, mål T 2848-26):

Stämningsansökan (Aktbilaga 1):
https://gofile.io/d/xEtWcs3F
(Cred till 2026-08-29)

Samtliga bevisbilagor (Aktbilaga 2–7):
https://pixeldrain.com/l/gCV6Qh29
(Cred till Banal)

Dagboksblad 2026-09-08
https://pixeldrain.com/u/3zcZmvyA

Ah!

Stämningen har godkänts av Nyköpings tingsrätt och har utfärdats. Anneli är stämd.

Hon kommer bli delgiven om några dagar, och kommer ha ett par veckor på sig att skriva ett svaromål efter att hon bekräftat delgivningen.
Citera
2026-09-08, 22:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Toppeninlägg som jag kanske inte förtjänade för att jag är trött och skjuter från höften.

ok jag ska inte gå och vara säker på något om varumärkesintrånget. Men i min värld där jag tänker, ja, det är ett varumärkesintrång, men det är ju bara trams och ekonomisk skada är i princip försumbar.

Då blir ju begärd summa till ett jätteproblem. Han får 5000 kr, liksom?

Med det sagt ska sägas att man inte heller får använda andras ensamrätt till varumärken i vilka syften som helst. Det är inte säkert att man har rätt att parodisera hur mycket som helst, även fast vi har en långtgående yttrandefrihet. I synnerhet inte när det görs i kommersiella syften. Jag är däremot långt ifrån någon expert. Men varumärkesintrång är så mycket mer än att någon bara använder någons varumärke, men det ska typiskt sett finnas risk för förväxling. Den som ser produkterna ska få uppfattningen att det är den som äger varumärket som också använder sig av det för sina produkter.

Den begärda summan är helt klart ett problem, eftersom det inte finns någon som helst chans att dessa belopp kommer att utgå. Kränkningsersättning är generellt sett väldigt låg i Sverige. Den där summan liknar mer något som utgår till någon som utsatts för en våldtäkt. Det enda rätta hade varit att kräva typ 5000, för där finns det en chans att han får det. Det är kanske ingen slump att det är en åländsk advokat som företräder Jocke i det här målet, för han kanske inte har så bra koll på rättsläget i Sverige.
Citera
2026-09-08, 23:00
Medlem
Citat:
Exempelvis: VÅLDTÄKT

Men det fanns väl inte?! Eller tror du att övergrepp och våldtäkt är samma sak?

Det är det inte. Nu när det är valår kan man till exempel läsa artiklar som "Industrins framfart innebär ett övergrepp mot Samernas traditioner". . . Förstår du?

Ett övergrepp är bara att någon använder sin makt för att köra över någon, vare sig mer eller mindre. Det behöver inte vara olagligt och absolut inte en våldtäkt.
Citera
2026-09-08, 23:05
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Men det fanns väl inte?! Eller tror du att övergrepp och våldtäkt är samma sak?

Det är det inte. Nu när det är valår kan man till exempel läsa artiklar som "Industrins framfart innebär ett övergrepp mot Samernas traditioner". . . Förstår du?

Ett övergrepp är bara att någon använder sin makt för att köra över någon, vare sig mer eller mindre. Det behöver inte vara olagligt och absolut inte en våldtäkt.

Våldtäktsanklagelsen tas upp i Hanna Widerstedt-inlägget som delas, läs inlägget snälla.

Det där slingrandet kring betydelsen av övergrepp är ett annat inlägg, vi får väl se hur rätten bedömer det. Tycker det framgår rätt bra att det inte handlar om fjälljudar av sammanhanget.
Citera
2026-09-08, 23:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kommer-vara-anon
Med tanke på hur medviktarna och Axel har låtit käften glappa under flera månader hur värdelös Jockes advokat är, så kommer domen bli väldigt spännande att få läsa.

Nu är det ju förvisso tingsrätten som bestämmer hur målet avgörs, inte advokaten.
Han kanske är jättebra, för övrigt, men att det tog så många försök att få stämningsansökan godkänd av tingsrätten till att börja med och sedan ändå behöva komplettera och förtydliga flera av huvudpunkterna inför förhandlingen känns väl lite sisådär.

Däremot vet jag inte om det är olika höga krav beroende på vad det är för typ av mål? Ålänningens verkade ju gått igenom på första försöket, men jag är inte tillräckligt juridiskt bevandrad för att jämföra stämningsansökningarna och begripa varför den ena behövde så många vändor men inte den andra.

Citat:
Ursprungligen postat av larssa69
Efter att ha läst alla aktbilagor så tror jag verkligen inte att hon kommer bli dömd för förtal. Joakim Lundell är en makthavare och skall tålas att kritiseras och granskas för hur han beter sig eller har betett sig. Om man tror att detta räknas som förtal av en makthavare där dessa uttalandena av henne baseras på faktiska saker han har gjort och i de flesta fall postat själv så tror jag att man tror fel.

Det enda detta kommer bidra till är att folk/media och andra som hittills inte brytt sig kommer att titta på sakfrågan och om han faktiskt gjort dessa saker. Bara jag som inte följt Joakim och inte brytt mig om honom har i och med detta börjat titta på vem han egentligen är.

Så han exponerar sig nu mot oss som inte är hans målgrupp och egentligen är helt ointresserade av honom. Så jag tror att stämningar mot folk som granskar honom bara kommer att skada honom, men vem vet än. Vi kan bara spekulera.

Delar din uppfattning.
Även om tingsrätten skulle döma till hans fördel är det knappast en vinst på det stora hela. I allmänhetens ögon kommer se ut som den rika Mr Scrooge som förstör julen för någon knegare med ett barn som går på kryckor. Men det kommer nog inga julandar till Jockiboi så att han hinner rödda sitt varumärke från den smällen.

Vet att han försöker göra sig så liten och hjälplös som möjligt, men det är ingen annan än hans mest inbitna fans som ser honom som den lilla, trasiga, utsatta själ han vill framstå som. Folk ser kristallenvinsterna, flashiga bilar, plastikoperationer, helikopterentréer och 3,2 miljoner följare. Det är ju inte direkt attribut som skriker "Stackars mig"
Citera
2026-09-08, 23:08
Medlem
lupacs avatar
Jag har nu via Googles AI-tjänst tagit reda på namnen på Jockibois sponsorer. Här är en lista på de företag vi bör bojkotta:

TV4
HelloFresh
Coca Cola Sverige
Coin Master
Rökarn (!)
Techton of Sweden
Warner Bros/Discovery
Revolut

Fyll gärna på listan och sprid den på sociala medier, så att fler människor får kännedom om vilka företag som sponsrar en vedervärdig slusk som Jockiboi.

Sluta klicka på länkar till medias artiklar som lyfter fram, favoriserar Jockiboi och ger honom obefogat stort utrymme både text- och bildmässigt.
Citera
2026-09-08, 23:09
Medlem
Citat:
Våldtäktsanklagelsen tas upp i Hanna Widerstedt-inlägget som delas, läs inlägget snälla.

Det där slingrandet kring betydelsen av övergrepp är ett annat inlägg, vi får väl se hur rätten bedömer det. Tycker det framgår rätt bra att det inte handlar om fjälljudar av sammanhanget.

Okej, men det fanns inte med i inlägget du skrev från början. .. som jag bad dig fetmarkera i? Om det gjorde det så var du lite otydlig med vad du menade var viktigt.

Du gör dig bara efterbliven när du låtsas tro att mitt inlägg handlade om samer och inte om ordet "övergrepp". . .
Citera
2026-09-08, 23:12
Avstängd
Citat:
Okej, men det fanns inte med i inlägget du skrev från början. .. som jag bad dig fetmarkera i? Om det gjorde det så var du lite otydlig med vad du menade var viktigt.

Du gör dig bara efterbliven när du låtsas tro att mitt inlägg handlade om samer och inte om ordet "övergrepp". . .

Det var retorik, och det är du som är efterbliven. Tänker inte fetmarkera mer än så, det är jävligt korta bitar. Fattar du inte genom att läsa igenom dem ordentligt är det för att du inte vill eller kan förstå.
Citera
2026-09-08, 23:15
Medlem
Citat:
Det var retorik, och det är du som är efterbliven. Tänker inte fetmarkera mer än så, det är jävligt korta bitar. Fattar du inte genom att läsa igenom dem ordentligt är det för att du inte vill eller kan förstå.

Åh, du har nog en poäng, min efterblivne vän. . .Jag KAN verklgien inte förstå vad fan det är du yrar om. Du tjatar om att A pratat om en våldtäkt i sina inlägg, detta trots att ingen sådan kan spåras i det material hon lämnat efter sig.

Du har rätt. Jag KAN inte förstå hur fan du tänker.
Citera
2026-09-08, 23:17
Avstängd
Citat:
Åh, du har nog en poäng, min efterblivne vän. . .Jag KAN verklgien inte förstå vad fan det är du yrar om. Du tjatar om att A pratat om en våldtäkt i sina inlägg, detta trots att ingen sådan kan spåras i det material hon lämnat efter sig.

Du har rätt. Jag KAN inte förstå hur fan du tänker.

Alltså, tryck fram inlägget jag gjorde som var så långt att du bad mig fetmarkera, tryck ctrl-f och skriv våldtäkt, så dyker det inlägget upp. Det är en av inläggen i stämningsansökan.

Här är inlägget jag gjorde baserat på bevisbilagorna:
(FB) Skvaller om Joakim "Jockiboi" Lundell (f.d. Berg)

Haha.

Här är en fetmarkering åt dig:
Dumma jävla hora.
Citera
2026-09-08, 23:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av banal
Om det rörde sig om ett hot så hade vi förstås haft ett målnr?

Eller menar du att denna oerhört rakryggade kärring, som kämpat mot predatorn jockiboi i nåt decennium, skulle låta bli att polisanmäla ett "olaga hot" - ett hot ämnat att påverka en "rättsprocess" där hon är ett "brottsoffer"...?
Det behöver inte finnas ett målnummer för att se att detta är ett hot. Eller försök till utpressning.

Vet inte ens om detta anmälts och det skiter jag i då det saknar betydelse.

Ps! Hade du stämningen mot Daniel Karlsson?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in