Idag, 00:21
Medlem
cinmiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Marsvinsbaronessan
Håller med. Ibland kan det vara värt att tända eld på sig själv för att ge någon annan en stor kram samtidigt. <3

Exakt.

Nu får den här informationen som Jocke inte vill ska komma fram vingar. Det får alltså en motsatt effekt.

Det unnar jag/vi Joakim Jockiboi Lundell.
Citera
Idag, 01:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Astarte4ever
Nope! Om Annlie för vidare informationen om att Hanna anklagar Mytomanen för våldtäkt begår hon inte förtal. Det är nämligen sant. Meningen "Mytomenen har begått våldtäkt" må kanske inte vara sann (det vet vi inte), men meningen "Hanna W ankagar Mytomanen för våldtäkt" är sann! Det är inte förtal att vidarebefordra informaiton av det slaget.

/ Medlem av Svenska Journalistförbundet

Det spelar ingen roll om uppgiften är sann eller inte, det är ändå förtal att sprida vidare Widerstedts anklagelse.

/ Medlem av Sjöbo Frimärksklubb
Citera
Idag, 01:19
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cinmik
Exakt.

Nu får den här informationen som Jocke inte vill ska komma fram vingar. Det får alltså en motsatt effekt.

Det unnar jag/vi Joakim Jockiboi Lundell.
Ännu en gång har iq badboll visat oss hur korkad han är.

Tack Jockeboy Streisand Lundell för att du fortsätter gräva din egen grav.
Citera
Idag, 01:27
Medlem
pickalulus avatar
2027 kommer INTE att bli Joakim Jockiboi Lundells år, sanna mina ord. Han ska bort.
Citera
Idag, 07:06
Medlem
Nejellervas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pallal
Jag är inte vresig, jag förespråkar tydlig kommunikation gör det tydligt för dig (som fokusförflyttar och inte svarar på frågor), att jag vill ha svar på frågor jag ställde och inte nöjer mig med utsvävningar om andra saker. Du förklarade ingenting i ditt inlägg, då ditt inlägg bygger på en teori utan grund om att Jocke har autism.

Jag tar det igen:
1. När har Joakim haft social ångest?
2. Tror du att kristallendebaclet var en extremform av exponeringsterapi för sin fobi att hålla tal?
3. Jag frågade dig när han har haft social ångest och det är den frågan jag vill ha svar på.

Bildningen hos Jockes kritiker är det sista du behöver jobba på.

Här är vår konversation från början till slut för kontext:

Du efterfrågar ett exakt ”när” för en diagnos jag aldrig påstått att han har utan att mycket talar för det. Det är svårt att svara tydligare än så.
Citera
Idag, 07:30
Medlem
Hans sjukdomar måste vara en fasad
Citat:
Ursprungligen postat av Nejellerva
Du efterfrågar ett exakt ”när” för en diagnos jag aldrig påstått att han har utan att mycket talar för det. Det är svårt att svara tydligare än så.
Citera
Idag, 08:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bonde420
Hans sjukdomar måste vara en fasad

Hans diagnoser skiftar, och han har aldrig visat upp något som skulle bevisa på vilken diagnos han har. För en sak är vi nog överens om, att han har en, eller flera, bokstavsdiagnoser. Sen att han är en älskare av Google-skolan, vet vi. Numera kanske han har skaffat sig ett närmare förhållande med Chatgpt, som alltid svarar så som frågeställaren vill, inte vad som egentligen är det riktiga.
Citera
Idag, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av frukostpizza
Det spelar ingen roll om uppgiften är sann eller inte, det är ändå förtal att sprida vidare Widerstedts anklagelse.

/ Medlem av Sjöbo Frimärksklubb

Det är inte förtal att sprida uppgifter som redan är spridda och offentliga. Det hon har skrivit är inga nya uppgifter.

Du får gärna redan ha dömt henne här på Flashback, men i den verkliga världen där vi andra bor och där domstolarna verkar så kommer det troligtvis bli en annan utgång.

Om man bara sitter med skygglappar och bara tittar på den här stämningen och vad som står så kan säkert några foliehattar tro att Joakim har en chans. Men när det sen kommer upp rätten och det kommer fram att dessa uppgifter redan var vida spridda och man kommer titta på vad Joakim gjort och sagt i sina gamla videos så tror jag i alla fall att det kommer bita tillbaka på honom.

Det kommer visa sig att en makthavare som betett sig som honom måste tåla att få kritik för det som han har gjort och att det kommer granskas. Domstolen kommer inte ta hänsyn till att Joakim har blivit en "ny" människa och ändrat sitt beteende offentligt.
Citera
Idag, 10:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssa69
Det är inte förtal att sprida uppgifter som redan är spridda och offentliga. Det hon har skrivit är inga nya uppgifter.

Du får gärna redan ha dömt henne här på Flashback, men i den verkliga världen där vi andra bor och där domstolarna verkar så kommer det troligtvis bli en annan utgång.

Om man bara sitter med skygglappar och bara tittar på den här stämningen och vad som står så kan säkert några foliehattar tro att Joakim har en chans. Men när det sen kommer upp rätten och det kommer fram att dessa uppgifter redan var vida spridda och man kommer titta på vad Joakim gjort och sagt i sina gamla videos så tror jag i alla fall att det kommer bita tillbaka på honom.

Det kommer visa sig att en makthavare som betett sig som honom måste tåla att få kritik för det som han har gjort och att det kommer granskas. Domstolen kommer inte ta hänsyn till att Joakim har blivit en "ny" människa och ändrat sitt beteende offentligt.

Det kommer rätten att avgöra, att rökrunkarens advokat skickat in detta tyder ju på att han tror dessa kan ge positivt utslag i stämningen.

Vad du/vi sitter och skriver här inne saknar helt värde i realiteten samt aktuellt mål.
Citera
Idag, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av larssa69

Du tror det ja, men folk har blivit dömda för att ha spritt Samhällsnytts artikel om Näthatsgranskaren Tomas Åberg, som ett exempel.

Din definition på "offentliga" uppgifter lär inte heller delas av domstolen.

Men vi får se sen nästa år någon gång.
Citera
Idag, 12:50
Medlem
När kommer del två av operation kobra? Är dom så kassa att dom inte var klara med allt? Två veckor har gått nu sen första.
Citera
Idag, 13:00
Medlem
EnAnnanManniskas avatar
Om man får sia om framtiden så misstänker jag att den hemliga gästen som Skilleras pratade om är Cissi Wallin. Och anledningen till det är då hon ska lansera https://www.honmedia.se/ den 11/9. Möjligen att premiär-uppslaget kan bli ett uppslag om Jockiboi. Kanske göra det rikskänt att han köpt sex eller chattat med minderåriga om rökrunk (tillochmed säger sig betalat för det).
Cissi vill säkert ställa några frågor innan publicering.

Nå, Jockiboi! Kommer du bli hemma "sjuk" imorn?

Källor:
https://joakimbordell.com/
https://www.youtube.com/watch?v=H4-gjNgx-eo

Eller någon som vågat träda fram nu när Cissi Wallin skaffat sig den där kanalen.
Senast redigerad av EnAnnanManniska Idag kl. 13:44.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in