2026-09-08, 16:16
Medlem
Hur mycket har du tänkt på denna frågan? Vad har varit viktigt i livet och har detta förändrats upplever du genom åren?

Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Jag har under hela mitt snart 40-åriga liv haft en brist på närhet. Haft sex någon enstaka gång och har aldrig haft en flickvän och inte många gånger i mitt liv fått en kram på grund av detta.

Detta tär på mig psykiskt och har gjort under många år. Under perioder i mitt liv lyckas jag förtränga dessa tankar men de kommer alltid tillbaka till mig till slut och då blir depressionen total. Nu är jag inne i en sån där riktig formsvacka där jag tänker att jag bara ska strunta i allt. Sjukanmäla mig till jobbet, äta godis från jag vaknar tills jag går och lägger mig. Varför ska jag ens ta hand om mig eller bry mig om något? I slutet av dagen är man ensam hemma i lägenheten.

Förut tyckte jag om att promenera, se serier och gå på andra event men nu har jag inte lust med något. Allt känns tråkigt och meningslöst. Alla verkar kunna träffa någon utom jag och såhär under sommaren har det känts som värst.

Jag blir inte förvånad över att vi har skolattacker och andra liknande när människor lever som vi gör. Vad spelar det för roll om jag sitter i fängelse egentligen?
Citera
2026-09-08, 16:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av jjujju
Du ska absolut inte ragga på kvinnan i kassan på ICA. Det är taskigt. Hon är på sitt jobb och måste vara trevlig. Tänk hur många som håller på så hela dagarna mot henne? Det är synd.

Klart han ska.
Du borde uppmuntra ts till att våga saker istället för att hindra honom.
Nu har en tjej skrivit att det är fel, så nu är hans världsbild bekräftad att det är helt fel.

Samtidigt så är tjejen i kassan oxå en vanlig människa som alla andra, hon vill oxå gå på dejter emellanåt.

Jag känner några som börjat sitt förhållande på precis det sättet.

Men om han börjar med ”Hej, kan jag få ditt nummer?” så har han ju tydligt visat att han inte förstår vad det här handlar om. Poängen är att få henne att trivas, inte att pressa henne till något som hon inte vill.
Citera
2026-09-08, 17:02
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Klart han ska.
Du borde uppmuntra ts till att våga saker istället för att hindra honom.
Nu har en tjej skrivit att det är fel, så nu är hans världsbild bekräftad att det är helt fel.

Samtidigt så är tjejen i kassan oxå en vanlig människa som alla andra, hon vill oxå gå på dejter emellanåt.

Jag känner några som börjat sitt förhållande på precis det sättet.

Men om han börjar med ”Hej, kan jag få ditt nummer?” så har han ju tydligt visat att han inte förstår vad det här handlar om. Poängen är att få henne att trivas, inte att pressa henne till något som hon inte vill.
Men sluta nu, är du ens själv en brud för att fatta hur hemskt det är?

Att tro att det är okej avslöjar att du är en typisk incel. Det finns ingen normal människa som tycker att det är okej att trakassera kvinnor på jobbet, för jo det blir trakasserier om man inte vill bli raggad på men måste vara trevlig för att man är på jobbet. Det är HEMSKT

Fattar du hur många som håller på såhär varje dag? Jag tror inte ens du reflekterat över det och det säger väldigt mycket om dig. Äckligt som fan!
Citera
2026-09-08, 17:14
Medlem
Citat:
Men sluta nu, är du ens själv en brud för att fatta hur hemskt det är?

Att tro att det är okej avslöjar att du är en typisk incel. Det finns ingen normal människa som tycker att det är okej att trakassera kvinnor på jobbet, för jo det blir trakasserier om man inte vill bli raggad på men måste vara trevlig för att man är på jobbet. Det är HEMSKT

Fattar du hur många som håller på såhär varje dag? Jag tror inte ens du reflekterat över det och det säger väldigt mycket om dig. Äckligt som fan!

Vad är det som får dig att tro att tjejen i kassan är annorlunda än någon annan tjej?
Citera
2026-09-08, 17:18
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Vad är det som får dig att tro att tjejen i kassan är annorlunda än någon annan tjej?
Jag har inte sagt att tjejen i kassan är en annorlunda tjej. Jag säger att hon blir raggad på flera gånger om dagen. Av olika typer av män, tjocka fula, snygga, gamla, äckliga. Allt

Så därför bör man (om man har något som helst förstånd) visa respekt och inte utsätta henne för det och ”chansa”.
Citera
2026-09-08, 17:23
Medlem
Citat:
Jag har inte sagt att tjejen i kassan är en annorlunda tjej. Jag säger att hon blir raggad på flera gånger om dagen. Av olika typer av män, tjocka fula, snygga, gamla, äckliga. Allt

Så därför bör man (om man har någon som helst förstånd) visa respekt och inte utsätta henne för det och ”chansa”.

Vad jag har läst hittills så är det bara Polska, fattiga tjejer under 160cm som kommer uppskatta ts, enligt dig?

Tänkte att jag inte behövde kommentera när folk skriver uppenbart skit i tråden men du är ju helt ute och cyklar här.
Citera
2026-09-08, 17:27
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Vad jag har läst hittills så är det bara Polska, fattiga tjejer under 160cm som kommer uppskatta ts, enligt dig?

Tänkte att jag inte behövde kommentera när folk skriver uppenbart skit i tråden men du är ju helt ute och cyklar här.
Jag tror att jag och TS har bättre kommunikation än du och jag. Du förvränger saker och ting. Tror det är slutdiskuterat med dig så får du fortsätta trakassera kvinnor på deras arbetsplatser men jag vill meddela dig om att vi hatar typer som håller på så.

Mvh
Citera
2026-09-08, 17:30
Medlem
Ulf-Knulldell-2.0s avatar
Knulla kan du göra i Helsingör.
Men närhet och genuin omtanke, ja den är svårare..
Citera
2026-09-08, 17:32
Medlem
Citat:
Jag tror att jag och TS har bättre kommunikation än du och jag. Du förvränger saker och ting. Tror det är slutdiskuterat med dig så får du fortsätta trakassera kvinnor på deras arbetsplatser men jag vill meddela dig om att vi hatar typer som håller på så.

Mvh

Jag är för det första inte singel, och du vet lika väl som jag att när ”rätt” kille dyker upp, så skiter du fullständigt i vilken situation du befinner dig i.
Är han trevlig så är han trevlig.

Det betyder ju inte att ni skaffar barn och gifter er, eller ens går på dejt, men det är inte heller poängen.

Det är lika fånigt som att påstå att man aldrig ska va trevlig mot nån i kassan, ifall tjejen skulle misstolka det för (trakasserier tror jag du skrev). Wtf?
Tagga ner lite människa.
Citera
2026-09-08, 17:37
Medlem
jjujjus avatar
Citat:
Jag är för det första inte singel, och du vet lika väl som jag att när ”rätt” kille dyker upp, så skiter du fullständigt i vilken situation du befinner dig i.
Är han trevlig så är han trevlig.

Det betyder ju inte att ni skaffar barn och gifter er, eller ens går på dejt, men det är inte heller poängen.

Det är lika fånigt som att påstå att man aldrig ska va trevlig mot nån i kassan, ifall tjejen skulle misstolka det för (trakasserier tror jag du skrev). Wtf?
Tagga ner lite människa.
Stämmer.

Men tycker du att du är schysst när du uppmanar TS som är 163 cm att ragga på kassörskan som knappt kommer se hans näsa när hon sitter ner och han är så kort? Han kommer ju garanterat få dissen så varför tycker du att han ska göra sig själv till åtlöje i onödan? Nej, rätt sak på sin plats.

Jag tycker jag har gett honom riktiga tips. Du ger honom fejktips eftersom att han inte är en lång Brad Pitt när du vet att det krävs en 10:a för det där.

Be for real man!
Citera
2026-09-08, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Om du tycker svenska kvinnor är så hemska får du väl söka dig till Asien då. Men det är ganska märkligt att skylla alla problem på kvinnor – vare sig det handlar om kriminella eller ensamhet.

Att beskylla ensamstående mammor för att barn blir kriminella håller inte. Om en pappa drar eller inte tar sitt ansvar är det hans eget val, inte mammans fel för att hon stannar kvar och drar det tunga lass som krävs. Kriminalitet handlar om individuella val och sociodemografiska faktorer, inte om att mamman var ensamstående. Och vad gäller ensamhet och pengar: vill man ha en relation som bygger på respekt får man nog börja med att se folk som individer istället för att lägga allt ansvar på kvinnor. Inte konstiga att män idag är incels när ni beteer er såhär.

Det var ju du som sa kvinnor borde bli ensamföderskor? Ett barn växer upp utan fader oavsett.

Frågar man en svensk man hans åsikter kring familjeliv/barnuppfostran och könsroller har han fort rätt traditionella/konservativa åsikter kring det.

Frågar man en svensk kvinna så blir man kölhalad för man föddes med en pung. Det är svenska kvinnor som drivit långt åt vänster medans männen bara vill det ska vara på sättet som satt 12 miljarder människor på jorden och en hanfull på månen. Ni är extremisterna, inte vi.

Blanda inte ihop mig med en av alla dom här jävla vekpittade simpsens på fb, jag behöver ingen kvinna för att berättiga min existens och jag behöver absolut ingen sneögd hottentott från andra sidan jorden.
Citera
2026-09-08, 18:25
Medlem
Citat:
Stämmer.

Men tycker du att du är schysst när du uppmanar TS som är 163 cm att ragga på kassörskan som knappt kommer se hans näsa när hon sitter ner och han är så kort? Han kommer ju garanterat få dissen så varför tycker du att han ska göra sig själv till åtlöje i onödan? Nej, rätt sak på sin plats.

Jag tycker jag har gett honom riktiga tips. Du ger honom fejktips eftersom att han inte är en lång Brad Pitt när du vet att det krävs en 10:a för det där.

Be for real man!

Har du läst mina inlägg?
Allt som du skrivit har oxå flertalet andra oxå skrivit.

Jag har redan upprepat mig så många ggr i tråden att jag snart skiter i det.

Om man är usel på det här (ts har ändå gjort en tråd om det) och faktiskt vill ha ett förhållande, så behöver man bli bättre på det.
Och ”bättre på det” blir man genom att träna på det, samtidigt som man tar hand om sig själv (bygger upp sitt självförtroende och sin självkänsla, man tar hand om sig själv så att man är sina bästa möjliga 163cm)

Man behöver inte bli världsbäst men man behöver bli tillräckligt bekväm med det, så att när man en solig höstmorgon kliver in på sitt nyöppnade lokala Café, och man vänder upp blicken och ser henne (i kassan, eller i kön, eller vid ett bord), någon som potentiellt skulle kunna passa som ens blivande fru, då ska man inte frysa till is, vända i dörren och gå hem och gråtrunka, utan man ska va såpass grundad i sig själv, trevlig och pratsam, att när man sen frågar om hennes nr så ska det inte vara en stor grej för henne heller, oavsett om hon redan är upptagen, eller inte vill, eller om hon faktiskt kan tänk sig att gå ut på en dejt så småningom.

Förstår du?

Man behöver inte vara en 180cm lång Brad Pitt (det hade hjälpt till iofs), utan man får gräva där man står.
Om du bor i en storstad så ser du dagligen människor som inte alls är några 10poängare, eller ens 4poängare. De är för korta, feta, fula men de har ändå löst ekvationen.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-08 kl. 18:31.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in