2026-09-07, 16:49
Medlem
george.sthlms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ThaliaElise
Nä, det kanske är så. TS har dock beskrivit att han har ett bra jobb och fungerande liv i övrigt. Dessutom brukade han resa mycket tidigare har han skrivit i massa trådar. Men det är möjligt att det är ett för stort mentalt hinder för just detta. Sorgligt för han skulle kunna få en fin och snäll asiatisk kvinna, och hon kan få en snäll man och ett bättre liv i Sverige. Det är ju winwin tänker jag.

Visst är det så.
Han behöver en flygbiljett 3-4 veckors semester och en dating app för landet han vill satsa på.
Citera
2026-09-07, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EN123
Jag är ingen psykolog eller dylikt så jag har inga konkreta förslag som du förmodligen inte redan har fått. Jag känner verkligen desperationen i din text, hur du hamnat i något slags moment 22 läge där faktumet att du aldrig haft ett förhållande säkert ses som en röd flagga hos många potentiella partners, vilket leder till att du fortsätter vara singel. Sen att vara väldigt kort som man är också något som höjer svårighetsgraden rejält.

Jag var absolut en late bloomer också, tappade oskulden vid 21 och hade mitt första förhållande vid 26. Minns att det var förjävligt att sitta som 20-åring och lyssna på alla sina polare snacka om nya tjejer de träffat eller hade på tråden på tinder osv när man själv vid det laget enbart hade hånglat en gång vid 17. Kan inte ens föreställa mig hur det måste kännas vid 40.

Det känns säkert mörkt men tycker verkligen du ska kämpa på. Fortsätt exponera dig till nya miljöer och nytt folk och fortsätt absolut med dejtingappar, plötsligt händer det och du träffar någon och då kommer du vara oändligt glad att du inte kastade in handduken och gick ner dig själv på godis och skärmade av dig från världen.

Sen tror jag det är otroligt jobbigare idag att vara s.k. "kroniskt singel" än det var för några årtionden sen. Man matas konstant från alla håll och vinklar av hur andra lever sina liv, och hur lyckliga de verkar osv osv.
Ja det är där problemet är. Mitt självförtroende är så LÅNGT ner det bara går. Mitt hopp är också NOLL om framtiden. Jag är precis så där på gränsen till att vilja hänga mig i taket. Ja jag har tittat upp i taket och fantiserat om att hänga upp ett rep flera gånger.

Tjejer märker på mig att jag är oerfaren såklart (tjejer märker sånt) och ibland har jag varit så rädd för att visa det att jag undvikit situationer. När jag var mycket yngre idag låg jag faktiskt med en tjej i sängen men gick inte vidare. Så dum hade jag ju inte varit idag men ändå.

Att jag jämt och ständigt får frågan från släkt och allt när man träffas när man ska hitta någon gör att jag får lust att byta nummer, byta efternamn och isolera mig från allt och alla. Jag har blivit en bitter gubbe som blir irriterad över allt.

Citat:
Ursprungligen postat av Tekkenisthegame10
Börja chatta på dejtingsajter och se hur det känns, måste ju börja någonstans. Finns tinder, happy pancake, bodycontact, badoo, darkside mer mera.
Been there done that. Jag fick inte ett enda svar. Inte en enda matchning. Folk sa: Försök med Match.com och Mötesplatsen, folk där är seriösa. Hände inget där heller även fast jag betalade i ett halvår.

Citat:
Ursprungligen postat av Cooltrayne
Poängen (tar mig själv som exempel) är ju att jag har varit i ts skor. Förstår du?
Jag tror inte du har varit 166 cm lång. Se ut som ett barn i kroppen som att du saknar en massa hormoner. Ha en röst som gör låter som du är 14. Du hade nog bättre förutsättningar?

Nu har det förvisso blivit lite bättre med åren (hoppas jag andra tycker också).
Citera
2026-09-07, 17:29
Medlem
Citat:
Och jag gjorde precis som ts under mina första 35år.
Försökte, men vågade aldrig göra det fullt ut 100%, vilket gjorde att jag misslyckades. Försökte igen (under flera års tid) och misslyckades. Ibland bangande jag för att jag var för blyg, ibland för full och dryg, ibland spelade jag tuff och spelade alltid över. Olika scenarion men med samma slutresultat.

Nu hade jag byggt upp min mentala bild av att JAG inte duger som jag är (skitsnack, obviously) och där befinner sig ts just nu.

Alla former av interaktioner går ut på att bekräfta min egen världsbild av att vara en loser, så även när jag HAR chansen, så skjuter jag ut mig själv utan att ens förstå det. För det är den jag är, mentalt, efter alla misslyckanden.

Det är här man måste börja för att ta sig framåt, och man måste ta ett steg i taget framåt, och varje gång som man har gått 5steg, så åker man på en mina och blir knuffad 3steg bakåt.

Sen fortsätter man så, jobbar igenom den mentala spärren, jobbar igenom sin egen självbild av att inte duga, trots att man får den kastad i ansiktet dagligen (du är ju inte klar på långa vägar här).

Sen måste man fortsätta så, tills man kommer ut i andra änden, samma människa, men med ny självkänsla och nytt självförtroende, och först nu inser man hur jävla många år man har slösat bort på att sitta i sin confortzone och tycka synd om sig själv, den där snuttefilten.

Han måste ju tyvärr inse det själv, det är inget jag kan hjälpa honom med tyvärr.

Alla som skriver ”skaffa en hobby” eller ”åk utomlands” förstår uppenbart inte vad de pratar om när nån i tråden skriver att de är 30+ och oskuld.

Nä, visst. Du har säkert rätt i att det är svårare för TS än att bara rycka upp sig. Men om han åkte till Thailand och laddade ned tinder skulle han ju ha en massa kvinnor att välja på direkt. Jag tänker att det skulle ge honom den självförtroendeboost som han behöver. Men det kanske inte räcker.

Vad fick dig att ta tag i din situation då? Var det någon särskild händelse eller person som gjorde att du fick en insikt?
Citera
2026-09-07, 17:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av george.sthlm
Visst är det så.
Han behöver en flygbiljett 3-4 veckors semester och en dating app för landet han vill satsa på.

Exakt, det behöver inte vara svårare än så.
Citera
2026-09-07, 18:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Grodde
Ja det är där problemet är. Mitt självförtroende är så LÅNGT ner det bara går. Mitt hopp är också NOLL om framtiden. Jag är precis så där på gränsen till att vilja hänga mig i taket. Ja jag har tittat upp i taket och fantiserat om att hänga upp ett rep flera gånger.

Tjejer märker på mig att jag är oerfaren såklart (tjejer märker sånt) och ibland har jag varit så rädd för att visa det att jag undvikit situationer. När jag var mycket yngre idag låg jag faktiskt med en tjej i sängen men gick inte vidare. Så dum hade jag ju inte varit idag men ändå.

Att jag jämt och ständigt får frågan från släkt och allt när man träffas när man ska hitta någon gör att jag får lust att byta nummer, byta efternamn och isolera mig från allt och alla. Jag har blivit en bitter gubbe som blir irriterad över allt.

Been there done that. Jag fick inte ett enda svar. Inte en enda matchning. Folk sa: Försök med Match.com och Mötesplatsen, folk där är seriösa. Hände inget där heller även fast jag betalade i ett halvår.

Jag tror inte du har varit 166 cm lång. Se ut som ett barn i kroppen som att du saknar en massa hormoner. Ha en röst som gör låter som du är 14. Du hade nog bättre förutsättningar?

Nu har det förvisso blivit lite bättre med åren (hoppas jag andra tycker också).

Även om jag hade bättre förutsättningar än dig, (var iofs stor och tjock istället) så var det inget som märktes av när det kom till tjejer. Det var helt obefintligt på den fronten. Så det kvittar ju fullständigt.
Citera
2026-09-07, 18:38
Medlem
Citat:
Nä, visst. Du har säkert rätt i att det är svårare för TS än att bara rycka upp sig. Men om han åkte till Thailand och laddade ned tinder skulle han ju ha en massa kvinnor att välja på direkt. Jag tänker att det skulle ge honom den självförtroendeboost som han behöver. Men det kanske inte räcker.

Vad fick dig att ta tag i din situation då? Var det någon särskild händelse eller person som gjorde att du fick en insikt?

Läser man mina inlägg så kan man nästan klura ut vad jag gjorde.

Hur jag tog mig ur skiten?
Jag var helt enkelt så långt nere på botten att jag fick lov att ta tag i det eller låta det äta upp mig inifrån, det var ju ingen annan som kunde göra det än jag själv.
Så jag bokade en kurs över en helg för ganska mkt pengar. På två utekvällar (ingen alkohol) så pratade jag med fler tjejer än vad jag hade gjort under hela mitt liv fram tills dess. De visade sig att det var en mental spärr och att problemet satt i huvudet. (det gäller oavsett om du är dvärg, rullstolsburen, CP-skadad, eller något annat).
Visst, jag byggde inte ett förhållande över en helg på det men hela min världsbild ändrades radikalt, samtidigt som jag sen läste alla böcker jag kom över som handlar om hur man pratar med människor, hur man lär sig att ragga, hur man utvecklas som människa, hur kroppsspråk fungerar, lära sig att vara i nuet, hur man skaffar vänner, jag kan fortsätta den här listan hur långt som helst.

Sen fick jag börja därifrån, att utvecklas som människa till att faktiskt bli nån som andra människor kan tycka om, och sen stegvis där andra börjar när de är 15, prata på krogen eller över nätet, dejta, misslyckas, dejta igen, misslyckas, det var trial and error hela tiden precis som de flesta tonåringar upplever, men jag var 35+ istället.

Det är få människor som ens är villiga att erkänna att man är helt kass på tjejer OCH som fattar att man kan träna sig igenom varenda steg, lära sig, ta sig vidare, för att till slut få det man vill ha.

Sen är ju inte det slut bara för att jag råkar vara i ett långvarigt förhållande. Det är numera viktigt att inte sätta sig ner och tro man är störst bäst och vackrast, utan man får fan fortsätta att jobba för det. Inget kommer gratis i det här livet.
Senast redigerad av Cooltrayne 2026-09-07 kl. 18:41.
Citera
2026-09-07, 19:56
Medlem
Citat:
Men om han åkte till Thailand och laddade ned tinder skulle han ju ha en massa kvinnor att välja på direkt. Jag tänker att det skulle ge honom den självförtroendeboost som han behöver. Men det kanske inte räcker.
Och såhär: Jag var varit i Thailand och jag hade faktiskt Tinder senast jag var där och jag fick bara en matchning. Men jag antar att det beror på någon alghoritm på min mejladress eller något då jag kanske använt appen för mycket tidigare? För det var inte alls så enkelt som du skriver eller tror. Jag ville bara se vad som hände.

Citat:
Även om jag hade bättre förutsättningar än dig, (var iofs stor och tjock istället) så var det inget som märktes av när det kom till tjejer. Det var helt obefintligt på den fronten. Så det kvittar ju fullständigt.
Kvinnor gillar ju stora män. Betydligt bättre än att vara liten som mig: https://sanjacintocountyoutlaw.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/11/skinny_man1.jpg (Ja denna bild är en liten överdrift).

Citat:
Sen fick jag börja därifrån, att utvecklas som människa till att faktiskt bli nån som andra människor kan tycka om, och sen stegvis där andra börjar när de är 15, prata på krogen eller över nätet, dejta, misslyckas, dejta igen, misslyckas, det var trial and error hela tiden precis som de flesta tonåringar upplever, men jag var 35+ istället.

Det är få människor som ens är villiga att erkänna att man är helt kass på tjejer OCH som fattar att man kan träna sig igenom varenda steg, lära sig, ta sig vidare, för att till slut få det man vill ha.

Sen är ju inte det slut bara för att jag råkar vara i ett långvarigt förhållande. Det är numera viktigt att inte sätta sig ner och tro man är störst bäst och vackrast, utan man får fan fortsätta att jobba för det. Inget kommer gratis i det här livet.
Har egentligen bara en fråga till dig. Vart började du träffa tjejer plötsligt? Gick du ut med andra? Ensam? Vilka typer av platser pratade du med tjejer?
Citera
2026-09-07, 20:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Ni har ersatt en man med staten, en stat som likväl upprätthålls av svenska män. Inbilla dig inte att kvinnor står på egna ben. Ni har kvar kakan och äter den. Systemet fallerar dock nu när inga barn föds, inga barn föds för ni inbillat er ni ej behöver män vilket ni gör men via skattesedeln och alla onödiga kontorsjobb.
Männen drar till thailand medans ni är kvar här barnlösa med en massa afrikanska och arabiska män. GL

Du behöver nog inte oroa dig... mer oroad isf borde du nog vara för AI tar över jobben och annat. Att kvinnor lever självständigt eller skaffar barn på egen hand kommer fortsatt att ske.
Citera
2026-09-07, 20:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Du behöver nog inte oroa dig... mer oroad isf borde du nog vara för AI tar över jobben och annat. Att kvinnor lever självständigt eller skaffar barn på egen hand kommer fortsatt att ske.

Oändligt med verifierad forskning som visat på att barn som växer upp i en stabil kärnfamilj blir mkt mer framgångsrika i livet än dem med ensamstående morsor.

Ni föder seriemördare, kåkfarare och allmänna weirdos och gnäller på "Män" när dom växer upp och skadar andra sen. En man var det som fattades från början.
Citera
2026-09-07, 20:38
Medlem
Citat:
Och såhär: Jag var varit i Thailand och jag hade faktiskt Tinder senast jag var där och jag fick bara en matchning. Men jag antar att det beror på någon alghoritm på min mejladress eller något då jag kanske använt appen för mycket tidigare? För det var inte alls så enkelt som du skriver eller tror. Jag ville bara se vad som hände.

Kvinnor gillar ju stora män. Betydligt bättre än att vara liten som mig: https://sanjacintocountyoutlaw.wordpress.com/wp-content/uploads/2012/11/skinny_man1.jpg (Ja denna bild är en liten överdrift).

Har egentligen bara en fråga till dig. Vart började du träffa tjejer plötsligt? Gick du ut med andra? Ensam? Vilka typer av platser pratade du med tjejer?

Överallt där tjejer håller till. Krogen, internet (det här va före tinder så några appar fanns inte), kassan på ICA och alla andra sorters personal som du träffar ute, exempelvis butikspersonal, Random tjej på stan som du möter på gatan, ja du fattar nog egentligen att varje möte du har under en dag är en potentiell dejt.
Citera
2026-09-07, 20:40
Medlem
Citat:

Det hjälpte ju inte mig ett dugg på den tiden.
Citera
2026-09-08, 11:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Llardrose
Oändligt med verifierad forskning som visat på att barn som växer upp i en stabil kärnfamilj blir mkt mer framgångsrika i livet än dem med ensamstående morsor.

Ni föder seriemördare, kåkfarare och allmänna weirdos och gnäller på "Män" när dom växer upp och skadar andra sen. En man var det som fattades från början.

Om du tycker svenska kvinnor är så hemska får du väl söka dig till Asien då. Men det är ganska märkligt att skylla alla problem på kvinnor – vare sig det handlar om kriminella eller ensamhet.

Att beskylla ensamstående mammor för att barn blir kriminella håller inte. Om en pappa drar eller inte tar sitt ansvar är det hans eget val, inte mammans fel för att hon stannar kvar och drar det tunga lass som krävs. Kriminalitet handlar om individuella val och sociodemografiska faktorer, inte om att mamman var ensamstående. Och vad gäller ensamhet och pengar: vill man ha en relation som bygger på respekt får man nog börja med att se folk som individer istället för att lägga allt ansvar på kvinnor. Inte konstiga att män idag är incels när ni beteer er såhär.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in