Citat:
Ursprungligen postat av
ThaliaElise
Nä, visst. Du har säkert rätt i att det är svårare för TS än att bara rycka upp sig. Men om han åkte till Thailand och laddade ned tinder skulle han ju ha en massa kvinnor att välja på direkt. Jag tänker att det skulle ge honom den självförtroendeboost som han behöver. Men det kanske inte räcker.
Vad fick dig att ta tag i din situation då? Var det någon särskild händelse eller person som gjorde att du fick en insikt?
Läser man mina inlägg så kan man nästan klura ut vad jag gjorde.
Hur jag tog mig ur skiten?
Jag var helt enkelt så långt nere på botten att jag fick lov att ta tag i det eller låta det äta upp mig inifrån, det var ju ingen annan som kunde göra det än jag själv.
Så jag bokade en kurs över en helg för ganska mkt pengar. På två utekvällar (ingen alkohol) så pratade jag med fler tjejer än vad jag hade gjort under hela mitt liv fram tills dess. De visade sig att det var en mental spärr och att problemet satt i huvudet. (det gäller oavsett om du är dvärg, rullstolsburen, CP-skadad, eller något annat).
Visst, jag byggde inte ett förhållande över en helg på det men hela min världsbild ändrades radikalt, samtidigt som jag sen läste alla böcker jag kom över som handlar om hur man pratar med människor, hur man lär sig att ragga, hur man utvecklas som människa, hur kroppsspråk fungerar, lära sig att vara i nuet, hur man skaffar vänner, jag kan fortsätta den här listan hur långt som helst.
Sen fick jag börja därifrån, att utvecklas som människa till att faktiskt bli nån som andra människor kan tycka om, och sen stegvis där andra börjar när de är 15, prata på krogen eller över nätet, dejta, misslyckas, dejta igen, misslyckas, det var trial and error hela tiden precis som de flesta tonåringar upplever, men jag var 35+ istället.
Det är få människor som ens är villiga att erkänna att man är helt kass på tjejer OCH som fattar att man kan träna sig igenom varenda steg, lära sig, ta sig vidare, för att till slut få det man vill ha.
Sen är ju inte det slut bara för att jag råkar vara i ett långvarigt förhållande. Det är numera viktigt att inte sätta sig ner och tro man är störst bäst och vackrast, utan man får fan fortsätta att jobba för det. Inget kommer gratis i det här livet.