2026-09-08, 06:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RedX
Jag tror att en stor del av irritationen baserar sig på ett missförstånd.

Jag tror inte att den typen av vänskap som åsyftas av ”grabbarna” är av typen du och din arbetskamrat. De syftar mer troligt på den typen av vänskap som innebär att du och vännen åker iväg på en weekendresa på tu man hand.

Har läst igenom tråden av era diskussioner om detta och är ändå själv osäker. Är då vän med flera män, och även x. Från min sida är det noll att jag vill eller kommer vilja vara mer än vän än jag är med kvinnliga vänner. Känner noll vilja eller attraktion. Så det kommer aldrig hända något, oavsett som singel eller i relation. Men särskilt inte i relation, då är det bara den mannen jag vill ha. Har även varit in och ut i relationer och vissa av männen har varit med under det. Inget har någonsin hänt. Jag vet inte vad de tänker eller känner, det ända jag tänker är vad jag tänker och känner så det andra kvittar liksom. Så jag vill vara med en man som vet att han kan och gör, litar på mig. För andra kan man aldrig styra och det behöver man inte och det kvittar.
Sen skriver jag aldrig gulliga sms, på kvällen osv eller skulle träffa manliga vänner i smyg. Man kan aldrig lita på andra , den man ska lita på är sin partner. Tänker jag? Tycker Max och Urban är sååå fel ute.

( Sen upplevde jag, jag kan ha fel, att Belinda, var pilot från flygvapnet, har själv varit där, och vi var fyra tjejer och resten killar som sov och duschade ihop, fanns inget val. Hur ska Max hantera det då? Tycker jag ser ett smirk leende på Belinda när Max pratar om sin syn vid bordet?)
Senast redigerad av Celestin 2026-09-08 kl. 06:23.
Citera
2026-09-08, 06:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Metvix
Äntligen fick vi se första avsnittet av säsong 14! Underhållande.
Kom ihåg vem som skrev det först:

Anna & John. Dömt att misslyckas.
Anna: Säsongens obligatoriska blonda älva är enbart med för att bli känd, det är ju uppenbart. En sådan 12-poängare kan ju få exakt den man hon vill IRL. Hon kommer såklart inte nöja sig med omega-hannen John, men kommer kämpa på & hålla fasaden uppe för att få så mycket TV-tid som möjligt (och en ny karriär inom IT).
John kommer såklart bli störtkär i sin fru. Kommer även få hjärtat krossat hyfsat snabbt.

Henrik & Singel-Jasmin
Henrik: Säsongens obligatoriska Ginger kommer inte klara pressen i en seriös tvåsamhet med filmkameror runt nosen. Han verkar redan nu osäker & oerfaren. Han gömmer sig bakom sin hårdrockslook men spelar samtidigt i ett dansband och har nog säsongens mest groteska tatueringar. Hur många normalfungerande män har ni träffat med en gigantisk fjäril på nacken & uttöjda örsnibbar?

Jasmin : En av säsongens tre brunetter som är förvånansvärt lika varandra i fysiska attribut. (Hur tänkte ni här när ni castade....? Ju fler klonade identiska brunetter desto bättre? Vi kan skilja henne från de övriga för att hon har gotländsk dialekt)
Jasmin verkar ha en hel del issues och kommer inte klara att leva upp till Gingerns förväntningar. Hon kanske blir kär men inte han.
Tror faktiskt att Anna & Henrik hade varit en bättre match. De hade nog gillat varandra direkt.

Det första lesbiska paret i GVFÖ-s historia:
Ser lovande ut på papperet. En butch & en femme. Ekvationen kan funka, men kommer de gilla varandra på riktigt?
Sofie: verkar stabil & redo för experimentens utmaningar, hon blir säkert kär i sin fru.
Emilia: verkar psykiskt instabil, har nog extremt höga krav på en livskamrat. Oklart om hon kommer bli nöjd. Kommer tvåa i säsongens fulaste tatueringar. Hur många stabila, normalbegåvade tjejer karvar sönder all yta på sina underarmar?

Sebastian & Amanda kommer inte funka. (Hur i helvete tänkte ni experter här?)
Sebastian är för körd pga sin uppväxt, dvs saknar "stabil anknytning" pga hans mamma svek honom redan när han var 5 år. Sådant kan verkligen ställa till det.
(Satan vilket jäkla svek! Citat: "Mamma flyttade ifrån mig när jag var 5".) Han har en otrygghet & dålig självkänsla som blir svårt för en framtida partner att hantera.
Amanda är också en osäker personlighet, verkar ha låg självkänsla osv.
Två "svagisar" har aldrig funkat tillsammans i tidigare säsonger, vad jag kan minnas. Det krävs att den ena personen är lite mer dominant och håller i kompassen.

Sorry Svt, ni har åter igen hittat fyra misslyckade matchningar. Men självklart kommer det bli bra TV-underhållning. Ganska uppenbart att ni "miss-matchar" för att det ska bli bra TV.
Eventuellt kommer flatorna att överraska, där är det lite svårt att förutse, men de andra tre paren är redan dödsdömda. Vad jag kan se, efter första avsnittet.

Experterna:
Hur i helvete fick Suzanne vara kvar? För att hon är excentrisk & sticker ut? Och för att Svt-produktionen får mental orgasm av alla som är woke? Hennes arbetsinsats är under all kritik i tidigare säsonger.
Hur i helvete kan de behålla en engelsktalande indier? Är det verkligen så svårt att hitta en terapeut som kan prata svenska i TV?
Ser ändå fram emot att följa denna säsong!

Och du var bakom kameran också.
Citera
2026-09-08, 06:34
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Celestin
Tänker jag?

Jag vill vända på frågan, till yttermera visso. Ett ad hoc-argument vore att alla tummar på sanningen, kanske medvetet eller meta. Överjaget har en djävulsk förmåga att inte bara ställa till det, utan även avfärda obehagliga detaljer i det mörka skrymsle som på ett obehagligt sätt manifesteras framför TV-kameror. Och när det kommer till Helena, en pangbrud i lyxförpackning.
Citera
2026-09-08, 06:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Jag vill vända på frågan, till yttermera visso. Ett ad hoc-argument vore att alla tummar på sanningen, kanske medvetet eller meta. Överjaget har en djävulsk förmåga att inte bara ställa till det, utan även avfärda obehagliga detaljer i det mörka skrymsle som på ett obehagligt sätt manifesteras framför TV-kameror. Och när det kommer till Helena, en pangbrud i lyxförpackning.

Kanske inte alla. Vilket var, vad jag skrev. Jag vet bara vad jag tänker och känner. Jag kan omöjligt veta vad andra tänker och känner. Jag Tror jag vet att jag enbart är en vän för dem. Men jag vet inte.
Men det enda som betyder något för min partner är vad jag tänker och känner och att otrohet inte finns på kartan för mig. Människor runt kan man inte styra, varken den ena eller andra i relationen. För försök utifrån kommer hända. Och det är nog mer ofta nya okända personer än vänner sen länge.

(Och ja, som väldigt hetro kvinna kan jag säga att Helena är skitsnygg, att hennes kille ska sluta ha en geleburk i håret och sluta kamma det fram för det ser förjävligt ut)
Senast redigerad av Celestin 2026-09-08 kl. 06:54.
Citera
2026-09-08, 07:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av mendokse
Uppenbarligen är folk otrogna och folk ljuger hela tiden så att lita på någon är jättedumt.
Även om du tror dig lita till 100% på någon så kan du ju ha fel.

Bättre att sätta tydliga gränser så att partnern aldrig gör något man inte är okej med och sen behöver man aldrig tänka på det igen.

Det är när folk inte sätter gränser som förhållanden går åt helvete och folk är otrogna.

Vilka gränser tänker du, att du ska sätta specifikt?
Citera
2026-09-08, 07:10
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Är det bara covid vaccin de menar? På bilder såg det ut som att hon var i försvaret? Fick man skippa covid vaccin där? Blir lite undrande eftersom vi i vården var tvingade till två vaccin. Det var inte ett val där i början. ( det handlade ju om att skydda svaga mycket, mer än en själv)

Man fick skippa vaccinet överallt. Det var bara en teater de spelade för att få folk att vaccinera sig. Inte ens inom sjukvården vaccinerade sig alla. Har en vän som är sjuksköterska och tog det aldrig. Flera stycken inom min familj arbetar inom äldreomsorg och på boenden för handikappade. Ingen av de tog vaccinet. Logiken är ju fortfarande noll dessutom varför vaccinera sig själv för att skydda andra vaccinerade? Tar man ett vaccin ska man inte kunna bli sjuk men folk dog som flugor ändå då vaxxet inte fungerade. Och flera år efter dör folk som flugor ALS har exploderat bland yngre allt fler får ovanliga cancersorter, folk blir sterila mm mm mm. Det är bra att vara skeptisk mot vaccin.

Är säker på att Max och Belinda är de enda ovaccinerade i skaran. Tror inte de vill umgås för mycket med de andra mer än nödvändigt. Alla som tagit sprutorna har ju blivit dummare och mer hjärntvättade än innan. Folk har ju blivit radiostyrda efter pandemin med total oförmåga att tänka själva.
Senast redigerad av Tervull 2026-09-08 kl. 07:15.
Citera
2026-09-08, 07:29
Medlem
MisterLaPages avatar
Citat:
Vilka gränser tänker du, att du ska sätta specifikt?

Jag har kommit fram till att en tydlig gränssättning är bra för att skapa trygga och säkra människor, speciellt när det gäller kvinnor. Kvinnor är i mångt och mycket barn, och ska behandlas som sådana. I forna tider när riddarna red ut på äventyr och kanske var borta i dagar, ja kanske veckor, så installerade dom kyskhetsbälte på sina respektive. Snipan bakom lås och bom alltså. Nyckeln tog ägaren med sig.

Nu är jag inte för en sådan lösning, men kanske kan en temporär kemisk kastrering lösa problemet när mannen åker på affärsresa?

Vad vet jag.

(Frågan är retorisk, behöver ej svar.)
Citera
2026-09-08, 07:40
Medlem
Alright mina fem cent, någon får gärna säga emot om jag är fel ute.

Urban och hans tjej - känns som att han inte alltid haft så mycket självförtroende, är inte så snygg och lyckad som han tror. Men han har i alla fall självförtroende, och i det här fallet passar det med sin naiva tjej. Hans kommentar om att tjejen står över honom var rätt cringe.

Han utlänningen med tjej - fattar att hon är besviken, han känns rätt pojkaktig, har inte samma självförtroende som ovanstående, och mycket faller på det. Gjorde bort sig totalt när han pratade vänskap mellan killar och tjejer, stod inte på sig. Med det sagt, är hon så jävla kul? Känns lite bitter på nåt sätt, ser bra ut och kanske inte fått den utväxling hon trodde i livet.

Max med tjej - de är som handen i handsken för varandra. Mest träffsäkra kommentar hittills i denna tråd var den som undra om inte Kasselstrand rekryterat in dem. Inte nödvändigtvis något fel på dem men känns lite smått osympatiska.

Han transan med tjej - verkar väl bra för varandra.

Han balkankillen med tjej - känns som någon som ständigt hamnar i kompisfacket.

Han långhåriga killen med tjej - han verkar riktigt sympatisk, och hon likaså. Hejar på dessa!
Citera
2026-09-08, 07:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tervull
Man fick skippa vaccinet överallt. Det var bara en teater de spelade för att få folk att vaccinera sig. Inte ens inom sjukvården vaccinerade sig alla. Har en vän som är sjuksköterska och tog det aldrig. Flera stycken inom min familj arbetar inom äldreomsorg och på boenden för handikappade. Ingen av de tog vaccinet. Logiken är ju fortfarande noll dessutom varför vaccinera sig själv för att skydda andra vaccinerade? Tar man ett vaccin ska man inte kunna bli sjuk men folk dog som flugor ändå då vaxxet inte fungerade. Och flera år efter dör folk som flugor ALS har exploderat bland yngre allt fler får ovanliga cancersorter, folk blir sterila mm mm mm. Det är bra att vara skeptisk mot vaccin.

Är säker på att Max och Belinda är de enda ovaccinerade i skaran. Tror inte de vill umgås för mycket med de andra mer än nödvändigt. Alla som tagit sprutorna har ju blivit dummare och mer hjärntvättade än innan. Folk har ju blivit radiostyrda efter pandemin med total oförmåga att tänka själva.

Oookej nej der är lögn från dig. Total lögn. här i regionen jag jobbar var det ett val mellan ta vaccinet eller bli avstängd. Det gällde de två första, sen var det frivilligt. Vi blev bokade hela avdelningen samma dag och tid och vid den tiden vaccinerades enbart vård personal. Då fick inte allmänheten vaccinet ännu.
Det handlade om att skydda svaga och personer som pga av nedsatt immunförsvar, dvs noll
, de klarar inte vaccin.
Varför? Ett vaccinet skapar ett immunrespons och genom detta låg frekventa ofarliga injecering skapar kroppen försvar som gör att när kroppen utsätts för detta specifika virus finns försvaret sparat och aktiveras.
Jag tror inte ett skit på vad du skriver för jag vet hur hårt det var med oss personal i vården till en början. Jag var tyvärr, som många i vården, som fick AstraZeneca innan det stoppades. Sen fick de flesta Moderna, många fick enbart Moderna. Men vi som jobbade på OP hann få Astra. Och jag är en av dem som fick blodpropp. Så jag romantiserar inte, men sanningen är att dessa vaccin som allmänheten tog , det gjorde skillnad för människor, som alla vaccin gör.
Citera
2026-09-08, 07:55
Medlem
Flugpappas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MisterLaPage
Jag har kommit fram till att en tydlig gränssättning är bra för att skapa trygga och säkra människor, speciellt när det gäller kvinnor. Kvinnor är i mångt och mycket barn, och ska behandlas som sådana. I forna tider när riddarna red ut på äventyr och kanske var borta i dagar, ja kanske veckor, så installerade dom kyskhetsbälte på sina respektive. Snipan bakom lås och bom alltså. Nyckeln tog ägaren med sig.

Nu är jag inte för en sådan lösning, men kanske kan en temporär kemisk kastrering lösa problemet när mannen åker på affärsresa?

Vad vet jag.

(Frågan är retorisk, behöver ej svar.)

Dina tankar rimmar rätt lika med hur talibanerna resonerar i frågan step by step..
Citera
2026-09-08, 07:57
Medlem
Tervulls avatar
Citat:
Oookej nej der är lögn från dig. Total lögn. här i regionen jag jobbar var det ett val mellan ta vaccinet eller bli avstängd. Det gällde de två första, sen var det frivilligt. Vi blev bokade hela avdelningen samma dag och tid och vid den tiden vaccinerades enbart vård personal. Då fick inte allmänheten vaccinet ännu.
Det handlade om att skydda svaga och personer som pga av nedsatt immunförsvar, dvs noll
, de klarar inte vaccin.
Varför? Ett vaccinet skapar ett immunrespons och genom detta låg frekventa ofarliga injecering skapar kroppen försvar som gör att när kroppen utsätts för detta specifika virus finns försvaret sparat och aktiveras.
Jag tror inte ett skit på vad du skriver för jag vet hur hårt det var med oss personal i vården till en början. Jag var tyvärr, som många i vården, som fick AstraZeneca innan det stoppades. Sen fick de flesta Moderna, många fick enbart Moderna. Men vi som jobbade på OP hann få Astra. Och jag är en av dem som fick blodpropp. Så jag romantiserar inte, men sanningen är att dessa vaccin som allmänheten tog , det gjorde skillnad för människor, som alla vaccin gör.

Du hade inte blivit avstängd om du hade stridit för att slippa ta vaccinet. Omplacerad möjligtvis. Hur kan ett jobb vara viktigare än hälsan?
Citera
2026-09-08, 07:59
Medlem
Citat:
Och du är helt dum i huvudet? Patriarkatet kallas det.

Oj förlåt att min autocorrect inte höll med dig. Buhu.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in