Citat:
Ursprungligen postat av
RedX
Jag tror att en stor del av irritationen baserar sig på ett missförstånd.
Jag tror inte att den typen av vänskap som åsyftas av ”grabbarna” är av typen du och din arbetskamrat. De syftar mer troligt på den typen av vänskap som innebär att du och vännen åker iväg på en weekendresa på tu man hand.
Har läst igenom tråden av era diskussioner om detta och är ändå själv osäker. Är då vän med flera män, och även x. Från min sida är det noll att jag vill eller kommer vilja vara mer än vän än jag är med kvinnliga vänner. Känner noll vilja eller attraktion. Så det kommer aldrig hända något, oavsett som singel eller i relation. Men särskilt inte i relation, då är det bara den mannen jag vill ha. Har även varit in och ut i relationer och vissa av männen har varit med under det. Inget har någonsin hänt. Jag vet inte vad de tänker eller känner, det ända jag tänker är vad jag tänker och känner så det andra kvittar liksom. Så jag vill vara med en man som vet att han kan och gör, litar på mig. För andra kan man aldrig styra och det behöver man inte och det kvittar.
Sen skriver jag aldrig gulliga sms, på kvällen osv eller skulle träffa manliga vänner i smyg. Man kan aldrig lita på andra , den man ska lita på är sin partner. Tänker jag? Tycker Max och Urban är sååå fel ute.
( Sen upplevde jag, jag kan ha fel, att Belinda, var pilot från flygvapnet, har själv varit där, och vi var fyra tjejer och resten killar som sov och duschade ihop, fanns inget val. Hur ska Max hantera det då? Tycker jag ser ett smirk leende på Belinda när Max pratar om sin syn vid bordet?)