2026-09-06, 06:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
" att de kom tillbaka I smutsiga, slitna eller trasiga kläder."skrev AN.
Ingenstans står det att barnen kom tillbaka med en väska trasig smutstvätt.
Utan att de kom klädda I.
Även om du väljer att vränga till det så.

Var CJ för stolt för att ringa till deras barnflicka och be om ombyten till barnen om detta saknades?
Eller trodde MZ att CJ hade ombyten till dem hos sig?
Det måste hon ju haft, eftersom de hade delad vårdnad varannan vecka.
Om barnen kom med smutsiga kläder som de haft på sig under dagen ute så är det inget konstigt iallafall.
Små barn smutsar ner sig varje dag, i skolan med.
MånsPetter visste exakt vilka barnkläder som Ciara hade hos sig. Inga alls, eftersom han tillsammans med sin pappa bytte kod på låset för att låsa ut henne sedan hon lämnat in sin skilsmässoansökan. Sen gömde han så klart även barnens pass, inte att förglömma.
Citera
2026-09-06, 07:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Som lesbisk i Amsterdam är väl inte jag en typisk Svensson 🙂, men min bild av Svenssons är ändå inte att de är notoriskt otrogna från 18-40 års ålder, alkoholister och kokainister som kastar in frun i väggen för att de vägrar kommunicera efter att ha gaslightat henne.

Efter 35 år till sjøss så ær inte jag heller en Svensson men problemet ligger i att allt blir øver-dramatiserat. Du næmner några av hans "kanske-det-var-så", du har inga bevis, det vet jag redan. Låt folk leva deras liv. Hon førtjænade sækert en knuff. Vad faan skulle du gøra om hon højde armen med en stekpanna i handen? Jo, knuffa undan henne. Allt hænder pga en anledning.

Good bye Måns.
Citera
2026-09-06, 09:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum
Efter 35 år till sjøss så ær inte jag heller en Svensson men problemet ligger i att allt blir øver-dramatiserat. Du næmner några av hans "kanske-det-var-så", du har inga bevis, det vet jag redan. Låt folk leva deras liv. Hon førtjænade sækert en knuff. Vad faan skulle du gøra om hon højde armen med en stekpanna i handen? Jo, knuffa undan henne. Allt hænder pga en anledning.

Good bye Måns.

Ja, det är lätt att negligera stora problem. O små.
Citera
2026-09-06, 10:37
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
MånsPetter visste exakt vilka barnkläder som Ciara hade hos sig. Inga alls, eftersom han tillsammans med sin pappa bytte kod på låset för att låsa ut henne sedan hon lämnat in sin skilsmässoansökan. Sen gömde han så klart även barnens pass, inte att förglömma.

BBIC, barnens behov i centrum, styr socialtjänstens arbete vid omhändertagande av barn. Det är fullständigt uppenbart för alla att här uppvisar MånsPettetAlbert (med hjälp av sin far!) att han är fullständigt olämplig som vårdnadshavare. Det är ett fortsatt, eskalerande, psykiskt våld som direkt drabbar barnen.

Har mycket svårt att se att MånsPetterAlbert stå på en bokmässa med en bok full av lögner. Minst sagt osmakligt.
Citera
2026-09-06, 13:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
BBIC, barnens behov i centrum, styr socialtjänstens arbete vid omhändertagande av barn. Det är fullständigt uppenbart för alla att här uppvisar MånsPettetAlbert (med hjälp av sin far!) att han är fullständigt olämplig som vårdnadshavare. Det är ett fortsatt, eskalerande, psykiskt våld som direkt drabbar barnen.

Har mycket svårt att se att MånsPetterAlbert stå på en bokmässa med en bok full av lögner. Minst sagt osmakligt.

Det du beskriver gäller en tidigare situation. Att döma av det som visas offentligt så har MZ numera barnen återkommande, så dagens situation kan knappast beskrivas lika kategoriskt. Du skrev tidigare mycket om orosanmälningarna. Finns det någon offentlig uppgift om vad de faktiskt ledde till?
Citera
2026-09-06, 14:46
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Det du beskriver gäller en tidigare situation. Att döma av det som visas offentligt så har MZ numera barnen återkommande, så dagens situation kan knappast beskrivas lika kategoriskt. Du skrev tidigare mycket om orosanmälningarna. Finns det någon offentlig uppgift om vad de faktiskt ledde till?

Hur många dagar i månaden har MånsPetter barnen?
Citera
2026-09-06, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark

Det där stämmer inte med tidslinjen. Ciara lämnade in sin engelska skilsmässoansökan den 11 mars, men hade fortfarande tillgång till och vistades i huset därefter. Det finns bland annat material från huset den 22 mars. Den 24 mars befann hon sig där tillsammans med Camilla Läckberg och Adelina Nikolic samt, enligt uppgift, även sin mamma.

Kodbytet skedde alltså inte i samband med att skilsmässoansökan lämnades in, utan först efter händelserna den 24 mars. Det kan därför inte användas som belägg för att hon varit utelåst sedan den 11 mars.

Adelina har uppgett att barnen kom tillbaka i smutsiga, slitna eller trasiga kläder och att nya kläder köptes. Det visar möjligen att de behövde ordna kläder vid det tillfället. Det visar däremot inte att Ciara aldrig haft några barnkläder hos sig eller att detta berodde på att hon låstes ute direkt efter skilsmässoansökan. Det är en slutsats du själv lägger till.

Det bör också vägas in att Ciara efter hotellhändelsen den 6 mars inte tycks ha sett något hinder mot att lämna barnen hos MZ medan hon reste till England. Det var samma hotellhändelse som hon senare polisanmälde.

Det motbevisar inte att en händelse inträffade, men det ger inget stöd för framställningen att MZ redan då betraktades som en så omedelbar fara för barnen att de behövde skyddas från honom.
Citera
2026-09-06, 14:54
Medlem
Citat:
Hur många dagar i månaden har MånsPetter barnen?

Det vet jag inte, eftersom deras exakta umgängesschema inte är offentligt. Jag har inte heller påstått att det är ett visst antal dagar eller att de har barnen exakt lika mycket.

Det jag skrev var att MZ, av det som visas offentligt, numera har barnen återkommande. Det är därför missvisande att använda en situation från våren 2025 som om den utan vidare beskrev dagens förhållanden.

Men min fråga kvarstår: finns det någon offentlig uppgift om vad orosanmälningarna som du tidigare skrev så mycket om faktiskt ledde till?
Citera
2026-09-06, 15:36
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Det vet jag inte, eftersom deras exakta umgängesschema inte är offentligt. Jag har inte heller påstått att det är ett visst antal dagar eller att de har barnen exakt lika mycket.

Det jag skrev var att MZ, av det som visas offentligt, numera har barnen återkommande. Det är därför missvisande att använda en situation från våren 2025 som om den utan vidare beskrev dagens förhållanden.

Men min fråga kvarstår: finns det någon offentlig uppgift om vad orosanmälningarna som du tidigare skrev så mycket om faktiskt ledde till?

Socialtjänsten arbetar med sekretess. De griper in när det är uppenbart att barn far illa. MånsPetter struntade i barnens behov när han knarkade som mest. Huruvida han är drogfri, alla dagar nu, vet väl ingen. Sannolikt är det nu mycket begränsat umgänge.
Senast redigerad av Rikskrim08 2026-09-06 kl. 16:00.
Citera
2026-09-06, 15:58
Medlem
Citat:
Socialtjänsten arbetar med sekretess. Men det är uppenbart att barnen for illa när MånsPetter knarkade som mest. Huruvida han är drogfri, alla dagar nu, vet väl ingen

Sekretess är ju inget belägg för att orosanmälningarna faktiskt ledde till någon åtgärd. Då är svaret alltså att du inte känner till något offentligt resultat av dem.

Och på vilket sätt är det ”uppenbart” att barnen for illa? MZ har erkänt droganvändning men säger att det skedde i samband med fest och inte hemma eller tillsammans med barnen. Man behöver inte tro på allt han säger, men erkännandet bevisar inte att han varit påverkad när han haft hand om barnen eller att de tagit skada.

Att ingen utomstående kan garantera att han är drogfri varenda dag bevisar knappast motsatsen. Har du någon konkret uppgift som visar att barnen faktiskt for illa, eller är det “uppenbart” bara din egen slutsats?
Citera
2026-09-06, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CRANK-Gollum

Good bye Måns.

Nej jag tror livet till sjöss har sin egen kultur.
Vad har jag inte bevis för?
Har du sett hur mycket han erkänt själv?

Höja handen med en stekpanna?! Nu gjorde hon inte det. Hon höll inte i något vapen alls. Han gaslightade henne med The silent treatment och vägrade sen ens prata med henne samtidigt som massvis med otrohet samt knarkande kommit fram, kokain utspritt så barn kunnat få i sig.
Det är kanske normalt bland sjömän internationellt men inte bland gemene man i Sverige idag.
Citera
2026-09-06, 16:34
Medlem
Citat:

Flera fäder som mördat sina barn i Sverige senaste åren har haft flera orosanmälningar på sig som inte lett till att de blivit av med umgänge.
Om jag vore Ciara hade jag stridit för det dock, han borde bara få träffa dem i England med övervakare.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in