2026-09-13, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Du vet att du börjar med att det bara finns en enda person som tycker synd om Måns (han själv) för att sedan avsluta med att konstatera att det är synd om Måns, va?

Däremellan ger du honom en diagnos, talar om för oss vad han förstår och inte, för att sedan föra talan för den stora massan ("vi" tycker att han är en skitstövel men håller god min). Och så är det tydligen bra att hans musiker lämnade honom och ex-frun fick ta barnen ifrån Sverige.
Skicket lågvattenmärke till inlägg.

Vilken jävla chans är det du tycker han ska ta???
Försök diskutera trådämnet i stället för andra skribenter. Inlägget är bra och korrekt, att det inte hyllar MånsPetter och förtalar Ciara betyder inte att det är ett lågvattenmärke. Tvärtom faktiskt.
Citera
2026-09-13, 16:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Du får vara försiktig med dina ord, försök få någonting rätt i dina inlägg som omväxling. Hela rättegången handlade om olovligt kvarhållande enligt HAAG-konventionen. Du argumenterar mot en dom från Stockholms Tingsrätt:

Tingsrätten anser att den relevanta tidpunkten är den tidpunkt då det stod klart att Måns Zelmerlöw – mot Ciara Zelmerlöws vilja – kvarhöll barnen i Sverige och det är vid en samlad bedömning av underlaget visat att så var fallet sedan Ciara Zelmerlöw meddelat honom sin avsikt att återvända med barnen till Storbritannien, vilket skedde den 10 mars 2025. Det har framgått att detta var en konsekvens bl.a. av att Måns Zelmerlöw återfallit i narkotikamissbruk.
Om MånsPetter hade låtit bli att uppföra sig som en rövhatt så hade polisens handräckning inte behövts.
Jag förstår inte att man kan påstå att MZ kvarhöll barnen olovligt, retroaktivt fom 10 mars.
Måste inte parterna komma överens först i en skilsmässoförhandling om vårdnaden av de gemensamma barnen? Barnen är inte den ena förälderns enskilda egendom.
Citera
2026-09-13, 16:33
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:
Det är inget annat än pinsamt när folk som inte läst boken ska kommentera om han förstod, om han höll med, eller vad han svarade eller gjorde.
Och betänk att detta beteende sysslar och pysslas med här non stop. Tänk så mycket ihåligheter ni hunnit få ur er.

Eftersom du själv tydligen inte kan lägga ihop två och två så undrar jag; Har du möjligtvis hört något om att han varit på Baravara? Hur tror du han hamnade där?

Jag ska ta ett exempel angående drogerna. Måns kunde ha sagt såhär: "Under turnén kom jag i kontakt med droger. Jag valde att prova, fast jag är emot droger. Det var mitt beslut, och det tar jag ansvar för." Det hade varit att ta ansvar för sina handlingar, och inte skylla på att "alla andra gjorde det". Förstår du skillnaden?

Det citat jag har läst från boken angående Baravara handlade om att han hittade ett sätt att kommunicera (flirta) med en tjej med fina ögon. Detta trots att det var ett silent retreat. Det säger en hel del om Måns bekräftelsebehov. Men jag har inte läst boken, nej. Måns kanske berättar om hur han tog vistelsen på Baravara på fullaste allvar och berättar om på vilka sätt han blev en bättre människa efteråt. Du får gärna citera de styckena från boken i så fall.
Citera
2026-09-13, 16:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Jag förstår inte att man kan påstå att MZ kvarhöll barnen olovligt, retroaktivt fom 10 mars.
Måste inte parterna komma överens först i en skilsmässoförhandling om vårdnaden av de gemensamma barnen? Barnen är inte den ena förälderns enskilda egendom.
Det är för att du inte är juridiskt kunnig. Det är viktigt att veta att MånsPetters överklagningar inte heller vann gehör i högre instanser.
Citera
2026-09-13, 17:06
Medlem
Citat:
Det är för att du inte är juridiskt kunnig. Det är viktigt att veta att MånsPetters överklagningar inte heller vann gehör i högre instanser.
Då är jag tacksam om du förklarar för mig.
När Måns ville skilja sig från CJ kunde han då tagit deras gemensamma barn och flyttat iväg med dem?
Kanske ett naivt exempel men du förstår vad jag menar.

Jag tycker att båda föräldrarna har fel.
När det gäller vårdnaden av barnen måste man jämka och jämka.
För att finna en väg som båda föräldrarna kan leva med.
Och framförallt måste man tänka på vad som är bäst för barnen.
Kanske lyssna på barnen också. Du vet att det är BS från CJ att hon inte kan anförtro barnen till MZ pga av narkotikabruk. Det har alltid gått väldigt bra när det passat hennes egna syften. Och nu hade faktiskt MZ slutat med droger och börjat i rehab. Så det tycker jag var väldigt ojuste av CJ. Att använda just det som ett argument när det passade hennes syfte att ta barnen ifrån Måns.
Jag tror att båda är lämpliga som föräldrar men för deras barns skull måste de samarbeta och inte kriga. Och vad det gäller krig, så tycker jag att CJs har använt mest smutsiga metoder. Måns är den som gett mest efter för husfridens skull.
Den uppfattningen kan du inte ändra på.
Citera
2026-09-13, 17:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mentalstyrka
Jag ska ta ett exempel angående drogerna. Måns kunde ha sagt såhär: "Under turnén kom jag i kontakt med droger. Jag valde att prova, fast jag är emot droger. Det var mitt beslut, och det tar jag ansvar för." Det hade varit att ta ansvar för sina handlingar, och inte skylla på att "alla andra gjorde det". Förstår du skillnaden?

Det citat jag har läst från boken angående Baravara handlade om att han hittade ett sätt att kommunicera (flirta) med en tjej med fina ögon. Detta trots att det var ett silent retreat. Det säger en hel del om Måns bekräftelsebehov. Men jag har inte läst boken, nej. Måns kanske berättar om hur han tog vistelsen på Baravara på fullaste allvar och berättar om på vilka sätt han blev en bättre människa efteråt. Du får gärna citera de styckena från boken i så fall.
Förstår du skillnaden mellan det du anser vara det korrekta sättet att ta ansvar och det som MZ skriver I sin bok - nämligen allt det du säger ovan samt att det var det grövsta han gjort bort sig under bandets tid tillsammans och hur fruktansvärt ledsen han är för det. Att han hellre skulle tagit sitt liv än medvetet svika dem? Han bönar och ber att de ska släppa stridsyxan. Men det är inte tillräckligt, eller hur? Du kanske ska skicka honom ditt manus.

Du har alltså aldrig sett hela citatet som du svarar på? Nämligen "En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara".
Så utan att ens ha läst hela meningen till punkt väljer du att raljera över att han inte förstår innebörden - för han tycker själv att han är så förträfflig - samt att detta beteende är typiskt för en narcissist.

Jag behöver inte citera något för någon som kokar över av förutbestämda meningar.
Du däremot behöver läsa en viss bok innan du uttalar dig mer.

Han åkte till Baravara inte mindre än två gånger.
Senast redigerad av Lazydell 2026-09-13 kl. 17:32.
Citera
2026-09-13, 17:37
Medlem
Citat:
Då är jag tacksam om du förklarar för mig.
När Måns ville skilja sig från CJ kunde han då tagit deras gemensamma barn och flyttat iväg med dem?
Kanske ett naivt exempel men du förstår vad jag menar.

Jag tycker att båda föräldrarna har fel.
När det gäller vårdnaden av barnen måste man jämka och jämka.
För att finna en väg som båda föräldrarna kan leva med.
Och framförallt måste man tänka på vad som är bäst för barnen.
Kanske lyssna på barnen också. Du vet att det är BS från CJ att hon inte kan anförtro barnen till MZ pga av narkotikabruk. Det har alltid gått väldigt bra när det passat hennes egna syften. Och nu hade faktiskt MZ slutat med droger och börjat i rehab. Så det tycker jag var väldigt ojuste av CJ. Att använda just det som ett argument när det passade hennes syfte att ta barnen ifrån Måns.
Jag tror att båda är lämpliga som föräldrar men för deras barns skull måste de samarbeta och inte kriga. Och vad det gäller krig, så tycker jag att CJs har använt mest smutsiga metoder. Måns är den som gett mest efter för husfridens skull.
Jag tänker inte förklara Tingsrättens dom en gång till, det är meningslöst.

Familjen hade en barnflicka, hon har aldrig ”lämnat barnen med MånsPetter”.

I domen finns följande citat om MånsPetter:
Han har aldrig använt droger i hemmet eller i närvaro av barnen. Han har aldrig varit
påverkad när han träffat barnen. Ciara hindrade honom från att träffa barnen under
vissa perioder.
Från nannyn finns följande citat:
Hon, barnen och Måns tog ett gemensamt tåg från Melodifestivalen i mars 2025. Hon vet nu att Måns använde droger då. Hon misstänkte inget då. På fråga hur hon uppfattar att en förälder är tillsammans med sina barn efter att ha tagit droger har hon svarat att hon inte uppfattade att det fanns någon oro för barnen. På fråga om det finns en risk att hon är medberoende har hon svarat att hon inte skulle kunna fungera i sin roll som barnflicka om hon inte kände sig trygg.
Citera
2026-09-13, 17:42
Medlem
Citat:
Förstår du skillnaden mellan det du anser vara det korrekta sättet att ta ansvar och det som MZ skriver I sin bok - nämligen allt det du säger ovan samt att det var det grövsta han gjort bort sig under bandets tid tillsammans och hur fruktansvärt ledsen han är för det. Att han hellre skulle tagit sitt liv än medvetet svika dem? Han bönar och ber att de ska släppa stridsyxan. Men det är inte tillräckligt, eller hur? Du kanske ska skicka honom ditt manus.

Du har alltså aldrig sett hela citatet som du svarar på? Nämligen "En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara".
Så utan att ens ha läst hela meningen till punkt väljer du att raljera över att han inte förstår innebörden - för han tycker själv att han är så förträfflig - samt att detta beteende är typiskt för en narcissist.

Jag behöver inte citera något för någon som kokar över av förutbestämda meningar.

För ordningens skull så kan vi väl också notera att Baravara inte sysslar med missbruksbehandling, deras program handlar om personlig utveckling genom meditation.
Citera
2026-09-13, 18:02
Medlem
Citat:
Jag tänker inte förklara Tingsrättens dom en gång till, det är meningslöst.

Familjen hade en barnflicka, hon har aldrig ”lämnat barnen med MånsPetter”.

I domen finns följande citat om MånsPetter:
Han har aldrig använt droger i hemmet eller i närvaro av barnen. Han har aldrig varit
påverkad när han träffat barnen. Ciara hindrade honom från att träffa barnen under
vissa perioder.
Från nannyn finns följande citat:
Hon, barnen och Måns tog ett gemensamt tåg från Melodifestivalen i mars 2025. Hon vet nu att Måns använde droger då. Hon misstänkte inget då. På fråga hur hon uppfattar att en förälder är tillsammans med sina barn efter att ha tagit droger har hon svarat att hon inte uppfattade att det fanns någon oro för barnen. På fråga om det finns en risk att hon är medberoende har hon svarat att hon inte skulle kunna fungera i sin roll som barnflicka om hon inte kände sig trygg.
Nej det klarar du inte med egna ord att förklara.

Enligt CJ har hon känt till att MZ använt kokain i ca 2,5 år. Utan vidare kan hon sticka på utlandssemester ensam och lämna barnen till Måns. Fom att hon flyttade till Sverige bodde hon mycket i Sthlm själv för repetitioner och inspelande av Let´s dance. I början bodde hon även varannan vecka i UK.
Så när det gäller jobb och nöjen går det bra att lämna barnen med Måns.
Det var först när Måns ville separera som hennes maskineri började gå i gång. Det är ju ganska uppenbart att hon tänkte vända hans kokainbruk mot honom NU för att få som hon ville.
Eller hur? Och inte att MZ helt plötsligt efter 2,5 år blivit en fara för barnen.

Att ta upp Mello som du nog förstår var en engångsföreteelse är ju magert som argumentation.
Senast redigerad av ottoplommon 2026-09-13 kl. 18:18.
Citera
2026-09-13, 18:14
Medlem
Mentalstyrkas avatar
Citat:

Så du har aldrig sett hela citatet som du svarade på? Nämligen "En av dem skriver att jag borde bli en bättre människa och åka till Baravara".

Livet handlar om alternativ och val. Jag är uppfostrad till att ta ansvar för de val jag gör. Tycker du inte att du ska ta ansvar för de val du gör? Är dina val någon annans ansvar? Det jag vänder mig emot när det gäller Måns är att han inte tycks ta ansvar för sina val, utan flyttar över skulden för de "dåliga" valen på andra. T ex drogerna i turnébussen. Men du verkar ha ett annat, mer korrekt sätt att se på hur man tar ansvar för sina handlingar. Det får du gärna dela med dig av. Jag är alltid öppen för nya vinklar.

Jag svarade på din fråga angående Baravara i mitt förra inlägg, läs det gärna igen. Eftersom du inte vill citera något om hur Måns berättar om hur de vistelserna hjälpte honom att bli en bättre människa, så utgår jag ifrån att det helt enkelt inte finns något sånt att citera.

Jag är ingen schlagerfantast men tyckte Måns verkade vara en trevlig, charmig prick när han vann Eurovision med Heroes. Det jag skrivit nu grundar jag på hur Måns betett sig i samband med Mello 2025, separationen och citat från hans bok. Jag kanske kommer att läsa Måns bok. Det betyder inte att jag kommer att tro på allt han skriver. När det gäller relationsproblem och skilsmässor brukar sanningen finnas någonstans i mitten. Det är aldrig ens fel att två träter.
Citera
2026-09-13, 18:25
Medlem
Citat:
Nej det klarar du inte med egna ord att förklara.

Enligt CJ har hon känt till att MZ använt kokain i ca 2,5 år. Utan vidare kan hon sticka på utlandssemester ensam och lämna barnen till Måns. Fom att hon flyttade till Sverige bodde hon mycket i Sthlm själv för repetitioner och inspelande av Let´s dance. I början bodde hon även varannan vecka i UK.
Så när det gäller jobb och nöjen går det bra att lämna barnen med Måns.
Det var först när Måns ville separera som hennes maskineri började gå i gång. Det är ju ganska uppenbart att hon tänkte vända hans kokainbruk mot honom NU för att få som hon ville.
Eller hur? Och inte att MZ helt plötsligt efter 2,5 år blivit en fara för barnen.

Att ta upp Mello som du nog förstår var en engångsföreteelse är ju magert som argumentation.
Jag klarar det inte med egna ord, direkta citat, det skulle inte heller lyckas på lättläst svenska med många bilder.

Jag förstår att du förnekar barnflickans existens, det är helt nödvändigt för annars faller ditt narrativ.
Citera
2026-09-13, 18:35
Medlem
cyberhawks avatar
Citat:
Och vad det gäller krig, så tycker jag att CJs har använt mest smutsiga metoder. Måns är den som gett mest efter för husfridens skull.

Jo, tack! Vi vet redan att det inte går att ändra på din märkliga uppfattning.

Då ska vi se vad han har gjort för husfridens skull:

Otrohet och lögner om otroheten – erkänd av honom själv.
Kokainmissbruk och återfall – erkänt av honom och uttryckligen beaktat av tingsrätten.
Att hålla kvar barnen i Sverige trots Ciaras besked att hon ville återvända till Storbritannien – konstaterat som olovligt av tingsrätten.
Att driva en bild av att Sverige-flytten var permanent som domstolen inte godtog; vissa av hans förklaringar bedömdes som efterhandskonstruktioner.
Att enligt tingsrätten ha haft mindre faktiskt omsorgsansvar för barnen än Ciara.
Att ha gömt barnens pass – enligt hans egen senare berättelse.
Att ha låtit en redan mycket infekterad separation eskalera till en utdragen internationell barnkonflikt.

Sedan så har vi sista spiken i kistan för husfriden: Hämndboken.

Et voilà!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in