2026-08-04, 21:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av subtleoak
Ja du, det lär i så fall bli oerhört dyrt för MZ:s exfru Ciara framöver. Man får väl hoppas att hon lyckas sälja sina begagnade kläder på Vinted och få ihop någon utställning på någon av frisörsalongerna där hon bor för att täcka upp kostnaderna.

För det var väl uppenbarligen det här hon ville från första början att krossa MZ totalt så att han inte har något kvar. Men det är ju ganska korkat agerat av henne om man tänker efter. Om syftet med hennes strategi var att underminera och strypa hans synliga inkomster, så har hon ju samtidigt effektivt raderat ut sin egen chans att kräva de där höga underhållssummorna i den brittiska domstolen.

Att försöka sabotera för den som faktiskt har betalat för hela familjen slår i slutändan bara tillbaka mot henne själv. Det konceptet verkar dock vara alldeles för avancerat för vissa ”branschexperter” här i tråden att lägga ihop.
Hon skulle alltså bara varit tyst om hans knarkande, låtit honom kidnappa barnen och åkt hem till London? Det var precis det MånsPetter hoppades på. Det är så ni psykopater tänker och när ni inte får er vilja igenom så fortsätter eftervåldet med ekonomisk terror, stalking och smutskastning.
Citera
2026-08-04, 21:08
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Hon skulle alltså bara varit tyst om hans knarkande, låtit honom kidnappa barnen och åkt hem till London? Det var precis det MånsPetter hoppades på. Det är så ni psykopater tänker och när ni inte får er vilja igenom så fortsätter eftervåldet med ekonomisk terror, stalking och smutskastning.

Eftervåld är ordet. Finns flera likheter med Runar Sögaard
Citera
2026-08-04, 21:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Det är ju inte två helt olika karriärer om han sjunger på sitt kafé, det borde inte behöva förklaras. Det enda som kunde göra det till två olika karriärer vore om de helt separerades så att det inte var bekant för allmänheten att verksamheterna drivs av samma person. Det är ju svårt när det gäller scenframträdanden (även om Fröken Snusk lyckades ett tag) och vad gäller kafédelen har det knappast varit en hemlighet vem som står bakom.

Nej, och du behöver faktiskt inte förklara någonting för mig.

Det som verkar vara det absolut svåraste i den här tråden är att överhuvudtaget att läsa mellan raderna och förstå en andemening.

Ja, MZ använder självklart sitt varumärke även på caféet, men du kan väl för guds skull inte påstå att hans musikkarriär har flyttat dit bara för att han har sjungit något vid enstaka tillfällen?

MZ är en mångsysslare till de avundsjukas stora förtret och han har flera andra bolag, samarbeten och även en stiftelse.

Tycker du att hans musikkarriär är i symbios med det energiföretag han samarbetar med i Afrika också? Eller med apoteken han samarbetar med?

Ni som ständigt ska framstå som så otroligt kunniga i allt möjligt förvånar mig verkligen med era inlägg ibland.
Citera
2026-08-04, 21:12
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:

Det som verkar vara det absolut svåraste i den här tråden är att överhuvudtaget att läsa mellan raderna och förstå en andemening.

Ja, MZ använder självklart sitt varumärke även på caféet, men du kan väl för guds skull inte påstå att hans musikkarriär har flyttat dit bara för att han har sjungit något vid enstaka tillfällen?

MZ är en mångsysslare till de avundsjukas stora förtret och han har flera andra bolag, samarbeten och även en stiftelse.

Tycker du att hans musikkarriär är i symbios med det energiföretag han samarbetar med i Afrika också? Eller med apoteken han samarbetar med?

Ni som ständigt ska framstå som så otroligt kunniga i allt möjligt förvånar mig verkligen med era inlägg ibland.

Oavsett, ingen arrangör bokar MånsPetter. Han får försörja sig på annat sätt. En jäkla tur för MånsPetter att han har en pappa som kan ge honom gåvor/hus så att han har råd att städa upp det elände han själv ställt till med.
Citera
2026-08-04, 21:15
Medlem
Citat:

Hur många öre tror du att Meds skulle betala idag för en naken MånsPetter? Det gaget skulle nog räcka till en varmkorv på Statoil.
Citera
2026-08-04, 21:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag tror att förhandlingarna har strandat på grund av klausulen i avtalet som säger att om någon av exmakarna får svårt att försörja sig, till exempel på grund av sjukdom, är den andra skyldig att hjälpa till med 65 000 kronor i månaden i ett år, och 39 000 i månaden efter det.

Det är väl därför MånsPetter går och drar fötterna efter sig och inte åstadkommer någonting mer än lite pantomimer från sin lilla scen.

Han skulle till exempel kunna utbilda sig till musiklärare som Gustaf Norén efter tiden med Mando Diao.
Varför är jag inte förvånad att du har en hemmasnickrad sanning istället för det som rapporterats om i media?
Skilsmässan sattes på is därför att CJ inte vill gå med på att den avgörs i Sverige. Och det trots att hon signerat ett avtal angående detta. Skulle hon hålla sig till sitt ord betyder det ju att hon blir utan underhåll.
Nu skall dock förhandlingarna strax vara igång, på begäran av MZ.

Under tiden jag följt MZs karriär har jag alltid blivit förvånad över hur mycket han har på gång. Hur mycket som verkar hinnas med. Och som dessutom inte alltid rapporterats om initialt. Du behöver inte oroa dig för att det inte skulle vara likadant nu.

Är ganska säker på att han begärt att skilsmässan nu skall FORTskrida av en anledning.
Senast redigerad av Lazydell 2026-08-04 kl. 21:29.
Citera
2026-08-04, 21:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Dessutom går café mumsmums med brakförlust så dubbel förnedring.

Det är verkligen helt hysteriskt att se hur snabbt du vänder kappan efter vinden i din desperata jakt på att hitta fel.

När vi diskuterade Camilla Läckberg i mars, och jag påpekade att hennes och Simons bolag Powrs försattes i konkurs efter miljonförluster, så satt du och läxade upp mig med följande rader:

Det märks tydligt att du inte kan ett skit om att driva många bolag. Du får väl fortsätta med din nisch så länge det håller. Du kanske också får känna på konkurs, vem vet. Kan ju drabba alla.

Går att läsa mer här

(FB) Skvaller om Camilla Läckberg

Då gick det alltså alldeles utmärkt att försvara att enskilda bolagsförluster och konkurser ”kan drabba alla” och hör till vanlig affärsverksamhet när man driver många bolag.

Men nu, när det gäller MZ, så försöker du i stället förvandla helt normala investeringsår i ett nystartat caféprojekt till en ”total förnedring”.

Tack för att du med dina egna ord bevisar din totala dubbelmoral inför hela tråden. Det blir ganska pinsamt när ditt eget facit visar att du bara tycker att företagsekonomiska regler gäller när det passar ditt personliga kändishat. Snyggt självmål.
Citera
2026-08-04, 21:39
Medlem
Rikskrim08s avatar
Citat:
Det är verkligen helt hysteriskt att se hur snabbt du vänder kappan efter vinden i din desperata jakt på att hitta fel.

När vi diskuterade Camilla Läckberg i mars, och jag påpekade att hennes och Simons bolag Powrs försattes i konkurs efter miljonförluster, så satt du och läxade upp mig med följande rader:

Det märks tydligt att du inte kan ett skit om att driva många bolag. Du får väl fortsätta med din nisch så länge det håller. Du kanske också får känna på konkurs, vem vet. Kan ju drabba alla.

Går att läsa mer här

(FB) Skvaller om Camilla Läckberg

Då gick det alltså alldeles utmärkt att försvara att enskilda bolagsförluster och konkurser ”kan drabba alla” och hör till vanlig affärsverksamhet när man driver många bolag.

Men nu, när det gäller MZ, så försöker du i stället förvandla helt normala investeringsår i ett nystartat caféprojekt till en ”total förnedring”.

Tack för att du med dina egna ord bevisar din totala dubbelmoral inför hela tråden. Det blir ganska pinsamt när ditt eget facit visar att du bara tycker att företagsekonomiska regler gäller när det passar ditt personliga kändishat. Snyggt självmål.

Du kan bespara dubbelmoralen och självmålen till MånsPetter. Och ja, jag tror MånsPetter är relativt inkompetent. Han kan inte längre leva på att han är känd från TV. Han är numera ökänd. Senast i raden att konstatera detta är Dagens Nyheter
Citera
2026-08-04, 22:06
Medlem
Citat:

Nej, det är tydligt att förklaringar är helt överflödiga när man diskuterar med dig, ehuru kanske inte av det skäl du själv tror. Du tycker alltså att vi ska förstå att du menar något annat än du skriver. Ett förslag i all välmening är att du skriver det du menar, eftersom det undanröjer många missförstånd.

Hans musikkarriär har flyttat till kaféet eftersom han inte har några andra spelningar. Eller var annars menar du att hans musikkarriär för närvarande utvecklas?

Jag inte bara tror utan är helt övertygad som att inget av de företag han har samarbetat med hade varit intresserade av det om han inte hade haft en musikkarriär redan. Hur de ställer sig nu när han inte längre har det - eller i alla fall en högst begränsad sådan med spelningar vid ett ståbord på en trätrall - får vi väl se framtiden an. Min gissning är att han inte kommer att uppfattas som ett mervärde för sina samarbetsparter.
Citera
2026-08-04, 22:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EAGLEofGOLD
Lite ot men ditt påstående kräver en sanningsenlig kommentar, DN har de senaste 12-15 åren gått från mer oberoende till att äta hur handen på (S), det är väl under Peter Wolodarskis tid detta byte har skett.

Sedan ang DNs beskrivning av MånsPetterAlbert så är den väl fullständigt mitt i Bullseye! Dvs sett från sidan av en helt opartisk men seriös journalist, att sanningen inte stämmer överens med din illusion av Mums kan nog varken DN eller ngn annan hjälpa.
DN har stannat på sin liberala högersida medans världen runt omkring bytt position. Dåtidens moderater är numera nästintill högerextremister.

Tvärtemot vad du tror när jag ingen "illusion" om MZ - däremot känner jag igen dåligt underbyggd journalistik när jag ser den.
Om du fått för dig att denna skribents banala klotter på något sätt var "bullseye" har någon ljugit för dig.
Citera
2026-08-04, 22:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gJg.Bania
Jodå. DN har "kommit ut" som värsta vänster-blaskan på senare år. Skriver ständigt osakliga artiklar, krönikor och ledare där man svartmålar partier och dess politiker på höger sidan.

Jag undrar också vad det är för "högre instanser" som skulle ha intresse av att beställa en krönika om Måns Petter Albert, där han framställs i all sin sorglighet? Svara gärna vilka dessa "högre instanser" skulle vara.
Det får stå för dig.
Förvånar mig icke att du finner det osakligt och svartmålande när någon försöker nyansera - eller rentav hålla sig till sanningen.

Det högre instanserna består naturligtvis av den ledning som innefattar både DN, Expressen och Bonniers (bok-) förlag.
Varav de två förstnämnda rapporterat mer än bara brukligt - dvs mer än endast händelsernas förlopp vad gäller MZs skilsmässa.

Vad det betyder får du fundera vidare på.
Citera
2026-08-04, 22:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
DN har stannat på sin liberala högersida medans världen runt omkring bytt position. Dåtidens moderater är numera nästintill högerextremister.

Tvärtemot vad du tror när jag ingen "illusion" om MZ - däremot känner jag igen dåligt underbyggd journalistik när jag ser den.
Om du fått för dig att denna skribents banala klotter på något sätt var "bullseye" har någon ljugit för dig.

Du har fel. DN är numera en vänsterpublikation. Förskjutningen dit åt har pågått under många år.
"Skribents banala klotter" tycker många var väldigt väl beskrivet. Det end jag vänder mig emot i krönikan är att det på sina ställen verkar som om skribenten tycker synd om Zelmer*v. Även om han konstaterar att Zelmer*v "dragit sitt eget namn i smutsen". Det är alls inte synd om Zelmer*v.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in