2026-09-06, 02:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Banankontrakt
Här där jag bor heter det "åka kollektivt" och det kan turister göra. Som jag försökte uttrycka tidigare:
"här där det heter "åka kollektivt" kan de göra det" [det = "åka kollektivt"]. Tack för denna möjlighet att öva min pedagogiska förmåga i relation till personer med kognitiv svikt.
Ja, även ikväll är jag oerhört uttröttad på dessa flockaktiga mobbarfasoner som pågår här - och i samhället i stort. Kognitiv svikt?
Även vi har pratat klart 🫡
Citera
2026-09-06, 02:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Titta på din egen karta då. Det ser väldigt inbjudande ut. Är grannens hus gömt under träden i skogen?
Stod CJ och MZ i den andra grannens förfallna trädgård när trailern spelades in? Som jag minns det så var det en idyll.

Så enligt dig då består hans trädgård enbart av vinodlingen då? Men han ska ju bygga en pol. Var då isåfall?

Ett förslag är att du använder Street View -funktionen, så ser du hur det ser ut i verkligheten.

Jag har ingen aning om var de stod när dokumentären spelades in eftersom jag inte var där.

Möjligen går det att gräva en pool närmast husen men jag tror vi får se tiden an och upptäcka var den hamnar. Både du och jag lär ju bli bjudna på poolparty.
Citera
2026-09-06, 02:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Ja, även ikväll är jag oerhört uttröttad på dessa flockaktiga mobbarfasoner som pågår här - och i samhället i stort. Kognitiv svikt?
Även vi har pratat klart 🫡

Det är inte mobbing bara för att någon har en annan åsikt.
Citera
2026-09-06, 02:46
Medlem
Det har klankats på titeln, men jag tror att boken heter så bara för att den mest passande titeln är upptagen:

https://www.albertbonniersforlag.se/bocker/267074/en-uppblast-liten-fittas-memoarer/
Citera
2026-09-06, 02:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rikskrim08
Adelina skriver:

"BARNEN MITT I ALLT
När barnen hade varit hos Måns och sedan kom tillbaka till oss upplevde jag vid upprepade tillfällen att de kom tillbaka i smutsiga, slitna eller trasiga kläder.

Små människor. Stora känslor.
Då gick vi och köpte det som behövdes. Nya kläder. Det praktiska. Det barnen behövde just där och då.

Jag minns att jag blev så iävla frustrerad.
Inte för min skull Inte ens främst för Ciara. Utan för att jag hela tiden tänkte:

Fattar ingen att det är barnen som drabbas?

Vad som än hade hänt mellan två vuxna var barnen fortfarande barn.

De skulle fortfarande till skolan. De behövde rena kläder. Barnen behövde någonstans att sova. De behövde känna att de vuxna runt omkring dem hade kontroll."

"DEN OMTALADE SOFFAN
Det har senare sagts och skrivits saker om den omtalade soffan som iag inte känner igen.

Min bild av det som hände är väldigt enkel.
Vi satt inte där för att iscensätta eller filma någonting.

Vi satt där för att hon var rädd

Och i den situationen blev vi andra också rädda."...

Att den ena föräldern behåller rena och hela kläder hos sig och skickar trasiga och smutsiga till andra föräldern är en klassisk form av eftervåld som ofta förekommer efter skilsmässor. MånsPetter utsätter på alla sätt Ciara och barnen för klassiskt eftervåld. Att slänga ut den ena föräldern från hemmet eller att lämna över barnen med smutsiga och trasiga kläder är exempel på några av de vanligare metoderna till eftervåld, som även MånsPetter använder sig av.

Men det senaste, att skriva en hel bok riktad direkt till offret går mycket längre än offer normalt brukar utsättas för. Det förekommer ofta ryktesspridning och smutskastning. Men att göra det i bokform är verkligen att ta det flera steg längre.

Det har förekommit så mycket fulspel från MånsPetters sida i detta drama att man häpnar. Smygfilmningar, medvetet spridande av lögner på sociala medier via bulvaner och ekonomiskt våld.

Om man vill ta del av MånsPetters verkliga personlighet så finns det en möjlighet att lyssna lyssna på honom i inspelningen från rättegången, hela förhandlingen finns på Youtube: https://youtu.be/A5rMOwe2x60

En ”man” som utåt hjälper utsatta barn i Afrika, men behandlar sin egen familj som skit.

https://youtu.be/DRcPnBOQXPc?is=qfUPOWy0pK86Khoz
Senast redigerad av N.Armstark 2026-09-06 kl. 03:11.
Citera
2026-09-06, 03:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Det har förekommit så mycket fulspel från MånsPetters sida i detta drama att man häpnar. Smygfilmningar, medvetet spridande av lögner på sociala medier via bulvaner och ekonomiskt våld.

En ”man” som utåt hjälper utsatta barn i Afrika, men behandlar sin egen familj som skit.
Det gör mig ont att någon kan vara så fylld av hat för en människa som du är.
Kenswed Academy ger varje år 300 människor från utsatta områden deras enda möjlighet att studera. Därutöver finansierar de en mödravårdscentral samt ett internat för unga flickor. Och som du vet fungerar stiftelsen inte utan MZ.

Samtidigt sitter du själv tryggt i din nya gamingstol i gamla Svedala och antyder att han inte är man nog (?) samtidigt som du låter påskina att han bara hjälper till för syns skull. Allt detta eftersom du hittat på att han behandlat sin familj som skit.

Du pratar om smygfilmningar, medvetet spridande av lögner via bulvaner och ekonomiskt våld men kan samtidigt inte precisera eller härröra en enda av dessa, dina fantasier till MZ.

My bad - men det är faktiskt inte förrän idag som det gått upp för mig att jag bara pratar med en massa barn här inne - som enbart är här för att de de tyvärr inte hittat en bättre plats i livet.
Citera
2026-09-06, 04:31
Medlem
Citat:
Att den ena föräldern behåller rena och hela kläder hos sig och skickar trasiga och smutsiga till andra föräldern är en klassisk form av eftervåld som ofta förekommer efter skilsmässor. MånsPetter utsätter på alla sätt Ciara och barnen för klassiskt eftervåld. Att slänga ut den ena föräldern från hemmet eller att lämna över barnen med smutsiga och trasiga kläder är exempel på några av de vanligare metoderna till eftervåld, som även MånsPetter använder sig av.

Men det senaste, att skriva en hel bok riktad direkt till offret går mycket längre än offer normalt brukar utsättas för. Det förekommer ofta ryktesspridning och smutskastning. Men att göra det i bokform är verkligen att ta det flera steg längre.

Om man vill ta del av MånsPetters verkliga personlighet så finns det en möjlighet att lyssna lyssna på honom i inspelningen från rättegången, hela förhandlingen finns på Youtube: https://youtu.be/A5rMOwe2x60

[url]https://youtu.be/DRcPnBOQXPc
" att de kom tillbaka I smutsiga, slitna eller trasiga kläder."skrev AN.
Ingenstans står det att barnen kom tillbaka med en väska trasig smutstvätt.
Utan att de kom klädda I.
Även om du väljer att vränga till det så.

Var CJ för stolt för att ringa till deras barnflicka och be om ombyten till barnen om detta saknades?
Eller trodde MZ att CJ hade ombyten till dem hos sig?
Det måste hon ju haft, eftersom de hade delad vårdnad varannan vecka.
Om barnen kom med smutsiga kläder som de haft på sig under dagen ute så är det inget konstigt iallafall.
Små barn smutsar ner sig varje dag, i skolan med.
Citera
2026-09-06, 04:37
Medlem
Citat:

[url]https://youtu.be/DRcPnBOQXPc

Det här är mycket allvarligare och mörkare än vad någon journalist eller skribent nämner. Ska inte media granska offentliga personer?
Min tanke var också att boken är rent våld, speciellt att den är skriven i Du-form, om.Ciara.
Recensenterna är ganska ytliga och mesiga jämfört med vad de skulle kunna påpekat.
Citera
2026-09-06, 04:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LoveInAColdClimate
Det här är mycket allvarligare och mörkare än vad någon journalist eller skribent nämner. Ska inte media granska offentliga personer?
Min tanke var också att boken är rent våld, speciellt att den är skriven i Du-form, om.Ciara.
Recensenterna är ganska ytliga och mesiga jämfört med vad de skulle kunna påpekat.
Har du redan läst boken?
Citera
2026-09-06, 04:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
" att de kom tillbaka I smutsiga, slitna eller trasiga kläder."skrev AN.
Ingenstans står det att barnen kom tillbaka med en väska trasig smutstvätt.
Utan att de kom klädda I.
Även om du väljer att vränga till det så.

Var CJ för stolt för att ringa till deras barnflicka och be om ombyten till barnen om detta saknades?
Eller trodde MZ att CJ hade ombyten till dem hos sig?
Det måste hon ju haft, eftersom de hade delad vårdnad varannan vecka.
Om barnen kom med smutsiga kläder som de haft på sig under dagen ute så är det inget konstigt iallafall.
Små barn smutsar ner sig varje dag, i skolan med.

Det var ju ingen uppgjord, normal separation där han låtit henne flytta ut till något ordnat och ta någon som helst tid att ens packa.
Måns låste ju för fan ute henne, hade gömt barnens pass, bytt lås, tagit alla bilnycklar osv. från en dag till en annan. Han lät familjen vara hemlös och helt utelåst utan ens transport och behöll flera bilar själv. Han vägrade henne till och med hennes egen bil hon fått i present men som stod i hans namn.
Detta är psykopatnivå.

Hur fan skulle hon ens ha tillgång till hälften av deras kläder i den situationen?!
En normal person som fått en ansökan om skilsmässa av sin make/maka med gemensamma barn, hade ju fortsatt bo tillsammans i väntan på att allt var löst.
HAN som är den som ÄR svensk i sitt eget land med egna föräldrar; vänner och ett stort gäng Flying monkeys av Pick mes som försvarar honom 24/7, borde ha flyttat på sig själv om något isåfall.
Jag har sett ett ansikte på både Facebook och Instagram som är någon kvinna som påstår att hon vet allt men ändå bara träffat Måns (och barnen) några få gånger (för låååååånga, djuuuuupa samtal).
Fy fan för att ha varit Ciara och ha varit gift med en sån bottenlöst elak och utstuderad människa, som dessutom håller sig med ett stort gäng galna stalkers som.agerar ut hans våld mot henne, åt honom.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-06 kl. 05:02.
Citera
2026-09-06, 05:00
Medlem
Hoppas den här boken ligger honom gravt i fatet enligt den brittiska domstolen. Ett så uppenbart bevis på att han är en misshandlande psykopat som inte borde få ha kontakt med familjen överhuvudtaget.
Jag hoppas att de slutar åka till Sverige, det verkar påtagligt farligt efter allt som kommit fram.
Jag har nog landat i att Marbella-kvinnan ändå gjort en insats som berättat allt hon berättat.
Senast redigerad av LoveInAColdClimate 2026-09-06 kl. 05:02.
Citera
2026-09-06, 05:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Det gör mig ont att någon kan vara så fylld av hat för en människa som du är.
Du behöver inte alls ha ont för min skull. Jag är inte det minsta fylld av hat, bara besviken.

Det finns människor som inte förtjänar vare sig hat eller beundran.

Man kan vara frontfigur för en insamlingsstiftelse för att hjälpa fattiga flickor i Afrika och ändå knarka, ljuga vara otrogen och bedra sin familj på samma sätt som kapten Klänning kunde föreläsa om jämställdhet och samtidigt arrangera gruppvåldtäkter.

MånsPetter har skadat, och fortsätter skada, sin egen familj och du är hans medhjälpare och försvar. Det som gör dig ont är ditt eget samvete som försöker ta sig ut ur sitt fängelse.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in