2026-09-14, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cyberhawk
Nej det var som sagt frivilligt, men om han inte gjorde det så fick han heller inte träffa sina barn för socialen.
Han fick träffa sina barn för socialen.
Det var Ciara som i nio veckor gjorde vad hon kunde för att han inte skulle få träffa dem. Som sagt - testerna var frivilliga och han tog varenda en och insisterade på fler därtill.

Sedan en dag behövde hon plötsligt barnvakt i Sverige. Då kom hon på en som kunde passa och allt var som bortglömt.
Som sagt, inget med socialen att göra.
Citera
2026-09-14, 21:12
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lazydell
Han fick träffa sina barn för socialen.
Det var Ciara som i nio veckor gjorde vad hon kunde för att han inte skulle få träffa dem. Som sagt - testerna var frivilliga och han tog varenda en och insisterade på fler därtill.

Sedan en dag behövde hon plötsligt barnvakt i Sverige. Då kom hon på en som kunde passa och allt var som bortglömt.
Som sagt, inget med socialen att göra.

Du har just kommenterat att det var CJ som krävde det på ett inlägg som förklarar att hon omöjligt kan kräva det!

Jag skriver det enda gång till så ska vi se om polletten trillar ner:

"En partner kan inte kräva det utan det är alltid socialkontoret som bestämmer det efter en självständig bedömning.
Vi lever i ett land där man inte kan inte tvinga fram konsekvenser via myndigheter."
Senast redigerad av cyberhawk 2026-09-14 kl. 21:18.
Citera
2026-09-14, 21:38
Medlem
Citat:
Du har just kommenterat att det var CJ som krävde det på ett inlägg som förklarar att hon omöjligt kan kräva det!

Jag skriver det enda gång till så ska vi se om polletten trillar ner:

"En partner kan inte kräva det utan det är alltid socialkontoret som bestämmer det efter en självständig bedömning.
Vi lever i ett land där man inte kan inte tvinga fram konsekvenser via myndigheter."
Innan du slår ett för stort hål i ditt huvud får du nog förklara vad du anser vara en motsägelse?

• Alla instanser hade sagt sitt och barnen bor redan i England igen.

• Socialen var färdiga med ärendet och MZ var bevisat drogfri.

• CJ ville dock inte att MZ skulle få träffa sina barn och fortsatte därför på diverse sätt att förhala återseendet genom att exempelvis avkräva prover.

• MZ, som förstås ville träffa sina barn fortsatte att göra henne till viljes.
Utan några myndigheters inblandning.
OCH utan att någon visste med vilken auktoritet hon ställde dessa krav.

• Ibland gör man bara det som krävs, eftersom belöningen är större än vad motsatsen någonsin skulle kunna bli.
Citera
2026-09-14, 21:45
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Innan du slår ett för stort hål i ditt huvud får du nog förklara vad du anser vara en motsägelse?

• CJ ville dock inte att MZ skulle få träffa sina barn och fortsatte därför på diverse sätt att förhala återseendet genom att exempelvis avkräva prover.

• Ibland gör man bara det som krävs, eftersom belöningen är större än vad motsatsen någonsin skulle kunna bli.

Innan du slår ett för stort hål i ditt huvud så får du allt komma med bevis för allt trams du hittar på. Det går inte att lita på ett ord du skriver.
Citera
2026-09-14, 21:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ottoplommon
Nyss stod boken utanför dörren.
Jag blev glatt överraskad när jag började läsa.
En sådan bok där man sugs in direkt från första meningen och inte kan sluta läsa.
Jag har bara läst 50 sidor än. Men så långt är den underhällande och läsvärd.
Vilket vackert språk Måns har! Jag är imponerad av de språkliga beskrivningarna.
Eller hur!
Verkligen en bladvändare. Förmodligen därför recensionerna "mjuknade" ju fler som trillade in. Tror inte det var riktigt vad de förväntat sig och antagligen en något svårrecenserad bok - givet kontrasterna mellan ämnet, huvudpersonen och språkförmågan.
Citera
2026-09-14, 22:16
Medlem
Citat:
Innan du slår ett för stort hål i ditt huvud så får du allt komma med bevis för allt trams du hittar på. Det går inte att lita på ett ord du skriver.
Men snälla nån! Om du hädanefter hittar ett påstående som du vill ha bevis för, och samtidigt inte hittar i någon annan media, så kan du direkt anta att det förmodligen kommer från "När allt faller" av MPZ 2026.

Jag kan fan inte sitta här och citera hela boken, allteftersom dina infall tränger sig på.
Citera
2026-09-14, 22:16
Medlem
goseigens avatar
Citat:

Ja, och i det här fallet är det någon sorts inbillad gemenskap med MPZ.

Vi som inte sitter fast i det träsket undrar över vad du håller på med.
Citera
2026-09-14, 22:23
Medlem
Citat:
Eller hur!
Verkligen en bladvändare. Förmodligen därför recensionerna "mjuknade" ju fler som trillade in. Tror inte det var riktigt vad de förväntat sig och antagligen en något svårrecenserad bok - givet kontrasterna mellan ämnet, huvudpersonen och språkförmågan.
Någon "hatbok" eller "hämdbok" är det verkligen inte. Snarare en sorgsen kärleksbok till sönerna och Du (CJ).
Tycker boken berättar lågmält, sakligt samt korrekt vad som hände under skilsmässan. Än så länge (sid 93.)
Jag hoppas att alla i tråden får tillfälle att läsa den. Tyvärr tror jag feghet hindrar en del.
Citera
2026-09-14, 22:36
Avstängd
cyberhawks avatar
Citat:
Men snälla nån! Om du hädanefter hittar ett påstående som du vill ha bevis för, och samtidigt inte hittar i någon annan media, så kan du direkt anta att det förmodligen kommer från "När allt faller" av MPZ 2026.

Jag kan fan inte sitta här och citera hela boken, allteftersom dina infall tränger sig på.

Bra, då vet vi! Då kan du sluta häva ur dig saker som att de vore sanningar för det finns inga objektiva belägg för dem. Du kan fortsätta hitta på vad som helst och hänvisa till en hämndbok som ingen kommer läsa av uppenbar anledning och därför går det fortfarande inte att ta dig på allvar.
Citera
2026-09-14, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av goseigen
Ja, och i det här fallet är det någon sorts inbillad gemenskap med MPZ.

Vi som inte sitter fast i det träsket undrar över vad du håller på med.
I din första mening låter det som att du möjligen svarar på en fråga? Jag vet dock inte vilken?

Även din andra mening får mig att undra?
Jag skriver i tråden om MZ. Precis som du.
Men vilka är "vi", vad är det för "träsk" du pratar om och slutligen - vad är det du anser att jag "håller på med"?
Citera
2026-09-14, 22:58
Medlem
Citat:
Bra, då vet vi! Då kan du sluta häva ur dig saker som att de vore sanningar för det finns inga objektiva belägg för dem. Du kan fortsätta hitta på vad som helst och hänvisa till en hämndbok som ingen kommer läsa av uppenbar anledning och därför går det fortfarande inte att ta dig på allvar.
Hade du/ni inte frågat så hade jag med största sannolikhet inte 'hävt ur mig saker' (eller svarat, som det heter på svenska).
Mitt problem är att jag gärna svarar på felaktigheter - rätt ska vara rätt etc, etc.
Men jag förstår att du inte egentligen alls är intresserad av informationen jag gav dig.
Varsågod ändå. Fine. Vi säger så.
Citera
2026-09-15, 00:38
Medlem
Citat:
Nyss stod boken utanför dörren.
Jag blev glatt överraskad när jag började läsa.
En sådan bok där man sugs in direkt från första meningen och inte kan sluta läsa.
Jag har bara läst 50 sidor än. Men så långt är den underhällande och läsvärd.
Vilket vackert språk Måns har! Jag är imponerad av de språkliga beskrivningarna.

Citat:
Eller hur!

Citat:
Någon "hatbok" eller "hämdbok" är det verkligen inte. Snarare en sorgsen kärleksbok till sönerna och Du (CJ).
Tycker boken berättar lågmält, sakligt samt korrekt vad som hände under skilsmässan. Än så länge (sid 93.)
Jag hoppas att alla i tråden får tillfälle att läsa den. Tyvärr tror jag feghet hindrar en del.

Är det någon av er som skulle kunna ge ett par exempel ur denna tydligen nobelprisklassiga och augustprismässiga bok, så vi andra får en uppfattning av var den skyhöga nivån ligger? Vem vet, vi kanske också bli sugna på att inhandla eposet ifråga. Ni kan alltså se det som att ni hjälper Trådens Huvudperson med reklam genom att citera lite lagom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in