Citat:
Ursprungligen postat av
Weitzmann
Att döma av ditt inlägg och tidigare så är allt annat som drabbat dig antingen kvinnors eller samhällets fel. Naturligtvis har du bara ett slags ansvar, inte hela. Men det hjälper dig föga att se fiender överallt. Fokusera på dig själv istället. Att i inlägg efter inlägg gnälla på kvinnor, universitet eller att exempelvis Östermalm blivit sunkigt hjälper dig varken att få en examen, "rätt" jobb eller en "snygg" tjej.
Inbillade samhällsstrukturer kan du ändå inte påverka.
Strukturera upp dig själv istället, ta ansvar, jobba - och acceptera dig själv. Det är bara du som kan påverka din egen situation.
Hade jag orkat och haft förmågan så hade jag skrivit exakt det här. Jag kräks på alla som ständigt skyller på omgivningen.
Citat:
Ursprungligen postat av
proconsul
Är du älskvärd? Annars är det ju kört i vilket fall som helst.
Good point. Det är verkligen inte alla som är. I Usa säger de likable men älskvärd är en mycket bra översättning. Och en enorm faktor i hur man lyckas i sitt sociala liv, oavsett kön.
Citat:
Ursprungligen postat av
Rosentry
Du har fel. Kvinnor är rätt bra på att avgöra hur snygga de själva är även om de spelar kaxiga ibland. Män däremot, tjocka Örjan på 57 år går utan problem fram till snygg Linn 25 på krogen och lägger in en stöt. Män har inget begrepp om var de befinner sig på skalan, vilket gör att de blir avvisade i parti och minut. Jag tror det är för att män tror att mäns utseende inte är så relevant. Men det är det och på senare år ännu mer.
Tack. Skrev detsamma igår. Vissa medelålders män har verkligen noll koll. Jag tror de släckt ner all belysning i närheten av speglar. Alternativt installerat mindre speglar så isterbuken hamnar utanför.