Citat:
Ursprungligen postat av
alexxanderhamilton
En kvinna spelar ett spel som heter hela havet stormar eller musical chair. De måste hela tiden gallra sin bästa stol vid rätt tillfälle. Som man vill man gärna vara först på bollen eller hitta en ledig stol. Hursomhelst - man undrar ju lite hur kvinnor tänker vid val av män. Själv har jag bara varit med om att lvinnor jag i största del ibte är i tresserad av är lediga och vill ha en. Medan de msn ör intresserad av redan har pojkvän eller är ointresserade. Samtidigt så har inte dejtingsppar lett till någon framgång. Iuf är behovet av en tjej mycket lågt - men det hade nog ubderlättat livet med att ha lite stöd från någon. Trist bara att alla är så fula eller tråkiga eller inte kan välja. Vid något enstaka tillfälle har jag varit intresserad av någon - men sedan väljer det någon i min tycke fel person. Och då måste man ju ifrågasätta sig själv vilken smak man har. Hur tänker ni kring dessa frågor? Hur ska man tänka? Ska msn vara en connoisdeur som mig eller ska man bara starta relation med första bästa för att komma in lite mer i dejtingsfären?
Att döma av ditt inlägg och tidigare så är allt annat som drabbat dig antingen kvinnors eller samhällets fel. Naturligtvis har du bara ett slags ansvar, inte hela. Men det hjälper dig föga att se fiender överallt. Fokusera på dig själv istället. Att i inlägg efter inlägg gnälla på kvinnor, universitet eller att exempelvis Östermalm blivit sunkigt hjälper dig varken att få en examen, "rätt" jobb eller en "snygg" tjej.
Inbillade samhällsstrukturer kan du ändå inte påverka.
Strukturera upp dig själv istället, ta ansvar, jobba - och acceptera dig själv. Det är bara du som kan påverka din egen situation.