2026-09-05, 04:25
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zeusminhund
Du får jobba på att bli attraktiv i kvinnors ögon och det gäller inte bara fysiskt för du låter väldigt negativ i varje tråd du statar.
Som ett arbete? Då kan man väl lika gärna importera någon från en krigszon?
Citera
2026-09-05, 04:57
Medlem
alexxanderhamiltons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Kvinnor brukar vara betydligt bättre än män på att avgöra var de rankar in på utseendeskalan.

Sen finns det så klart stolpskott till brudar som tror att nån 95 pannors blobb rankas högt för att "hon har så fin personlighet".

Men när du lär dig din egen plats i hierarkin och börjar titta på andra saker än en porrmodell till 10poängare så kommer du hitta någon du kan bygga något med.

Tro mig, en 10poängare är mer jobb än det är värt. Super high maintenance, det finns aldrig en lugn stund. Efter man varit med en och lärt sig alla problem det kommer med så är förtrollningen bruten sen.
Vad kul att du har varit tillsammand med många tiopoängare! Du är säkert en av de där fula grabbarna som har en tjej - men inget fattar varför.
Citera
2026-09-05, 05:17
Medlem
One2Manys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alexxanderhamilton
Vad kul att du har varit tillsammand med många tiopoängare! Du är säkert en av de där fula grabbarna som har en tjej - men inget fattar varför.

Nah, jag var själv top tier utseendemässigt när jag var ung. Sen träffade jag min fru och livet rullade på. 12 år senare och plötsligt var man inte längre en tight fuckboy utan underhudsfett. Att dessutom jobba som hantverkare ger muskler och ett betydligt mer maskulint utseende.

Så visst blir inte småbrudar intresserade av en längre på samma sätt (även om det händer), kvinnor 35+ och uppåt är en annan historia.
Citera
2026-09-05, 05:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av One2Many
Nah, jag var själv top tier utseendemässigt när jag var ung. Sen träffade jag min fru och livet rullade på. 12 år senare och plötsligt var man inte längre en tight fuckboy utan underhudsfett. Att dessutom jobba som hantverkare ger muskler och ett betydligt mer maskulint utseende.

Så visst blir inte småbrudar intresserade av en längre på samma sätt (även om det händer), kvinnor 35+ och uppåt är en annan historia.
De flesta kvinnor är rätt förtjusta i en pappakropp. Det är bara manliga oskulder och bögar som drömmer om en "rippad" ung Schwarzenegger. Men man får bara låta dem hållas.
Citera
2026-09-05, 08:05
Medlem
Klas-Vegass avatar
Citat:
En kvinna spelar ett spel som heter hela havet stormar eller musical chair. De måste hela tiden gallra sin bästa stol vid rätt tillfälle. Som man vill man gärna vara först på bollen eller hitta en ledig stol. Hursomhelst - man undrar ju lite hur kvinnor tänker vid val av män. Själv har jag bara varit med om att lvinnor jag i största del ibte är i tresserad av är lediga och vill ha en. Medan de msn ör intresserad av redan har pojkvän eller är ointresserade. Samtidigt så har inte dejtingsppar lett till någon framgång. Iuf är behovet av en tjej mycket lågt - men det hade nog ubderlättat livet med att ha lite stöd från någon. Trist bara att alla är så fula eller tråkiga eller inte kan välja. Vid något enstaka tillfälle har jag varit intresserad av någon - men sedan väljer det någon i min tycke fel person. Och då måste man ju ifrågasätta sig själv vilken smak man har. Hur tänker ni kring dessa frågor? Hur ska man tänka? Ska msn vara en connoisdeur som mig eller ska man bara starta relation med första bästa för att komma in lite mer i dejtingsfären?
Du hade chansen att bli först på bollen.

Under din gymnasietid.

Det är under den perioden som folk alltid skaffat en partner, så långt tillbaka i bondesamhället vi kan se. Och inte bara i sverige utan i alla kulturer som någonsin funnits på planeten.

Satt du och lekte med MS-dos under denna viktiga period får du skylla dig själv.

Nu återstår 2a sortering. Vilket du själv är.
Citera
2026-09-05, 08:12
Medlem
Sladdsnuss avatar
Du kanske bara trånar efter upptagna kvinnor och ser dem som snyggare?
Lite som hur barn eller hundar kan vilja ha mat som andra äter för att det ser godare ut.

Det låter kanske konstigt men jag har alltid upplevt att typ 50% av kvinnor blir mer på om man har en kvinnlig vän/sällskap eller flickvän. Lite lökigt beteende men alla är olika.
Citera
2026-09-05, 08:14
Medlem
Citat:
En kvinna spelar ett spel som heter hela havet stormar eller musical chair. De måste hela tiden gallra sin bästa stol vid rätt tillfälle. Som man vill man gärna vara först på bollen eller hitta en ledig stol. Hursomhelst - man undrar ju lite hur kvinnor tänker vid val av män. Själv har jag bara varit med om att lvinnor jag i största del ibte är i tresserad av är lediga och vill ha en. Medan de msn ör intresserad av redan har pojkvän eller är ointresserade. Samtidigt så har inte dejtingsppar lett till någon framgång. Iuf är behovet av en tjej mycket lågt - men det hade nog ubderlättat livet med att ha lite stöd från någon. Trist bara att alla är så fula eller tråkiga eller inte kan välja. Vid något enstaka tillfälle har jag varit intresserad av någon - men sedan väljer det någon i min tycke fel person. Och då måste man ju ifrågasätta sig själv vilken smak man har. Hur tänker ni kring dessa frågor? Hur ska man tänka? Ska msn vara en connoisdeur som mig eller ska man bara starta relation med första bästa för att komma in lite mer i dejtingsfären?

Kvinnor är aldrig upptagna. De är alltid lediga för en man högre upp på stegen.
Citera
2026-09-05, 08:16
Medlem
Svavelbryggas avatar
Det är inte sant, ibland är de galna istället.
Citera
2026-09-05, 08:46
Medlem
Citat:

Första steget är att du måste förändra dig själv. Hur gör du dig själv mer attraktiv för kvinnor? Det kan vara något så enkelt som att att ändra din klädstil, klippa dig eller skaffa dig ett nytt jobb. Mer långsiktiga mål kan vara att gå ner i vikt och börja träna om du inte gör det idag. Nästa steg måste väll ändå vara att du placerar dig själv i situationer där det finns många kvinnor som du potentiellt skulle kunna vara intresserad utav. Det kan till exempel vara att du går på dans kvällar eller yoga klasser. Det är dok viktigt att kvinnorna är återkommande på träffarna så att ni hinner lära känna varandra. Jag är på inga sätt någon expert på detta med att dejta men om du inte utsätter dig för att träffa kvinnor utan bara sitter hemma framför datorn kommer inte mycket att hända. Steg nummer tre måste ändå vara att du frigör din kalender så mycket från andra aktiviteter att du faktiskt hinner träffa dessa kvinnor.
Citera
2026-09-05, 08:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor

Låter som att du träffat gold diggers. Men det ligger något i det du säger.
Citera
2026-09-05, 09:02
Medlem
halaltarzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fillesnor

Hehehe, klockrent.

Tur för övrigt att man har en tant numera då.
Citera
2026-09-05, 09:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av halaltarzan
Förstod nästan att du tillhörde planetens vackraste kvinnor. Är det ofint att fråga hur många miljoner du dragit in på ditt utseende bara i år? Har du varit på omslaget på Vogue än för övrigt.

Och för att svara på frågan i rubriken så inbillar jag mig att det är mer eller mindre omöjligt att det ska kunna finnas kukar till alla snygga kvinnor jag ser ensamma eller i tjejgäng på stan. Eller är det så jävligt att det kanske finns någon utbytbar stackare där hemma som de behandlar som en anställd, och som de ogärna visar sig ute på stan med?
Jag tycker det här poängsystemet är enormt fånigt så det var ett ironiskt svar från mig.
Men så mycket vet jag att fotomodeller är oftast inte gemene killes drömtjej. Jag har nog snarare varit den tjejen "alla" killar velat ha. De i min mening vackraste tjejerna har sällan varit det.

Och bara för att du hade önskat du kunnat tjäna pengar på ditt utseende och din kropp betyder inte det att alla andra människor hade velat det. Alla med ett fördelaktigt yttre skal har inte samma simpla innehåll hur gärna och mycket du än vill förenkla världen för att försöka förstå den någorlunda.
Precis som att alla kvinnor inte är drinkluder bara för att de är de enda just du lyckats få i säng.

Citat:
Ursprungligen postat av lordalatar
Alla kvinnor tror att de är 10 poängare. Även de som är långt ner på skalan. Applicera en normalfördelningskurva på skalan och de flesta kvinnorna skulle hamna på 4,5,6 och 7 i snitt.

Där med vill jag inte säga emot dig att du mycket väl kan vara värd 10 poäng men sanningen kan också vara något annat.
Jag tycker tvärtom ofta att kvinnor undervärderar sig själva, och män tvärtom. Om jag skulle ta det där poängsystemet på allvar skulle jag väga in betydligt mer än ytan som möter betraktarens ögon. En "perfekt" manskropp hade jag och gemene man betygsatt helt olika.

Men jag har å andra sidan aldrig varit inne på en dejtingsajt så jag är tack o lov helt oerfaren när det gäller den värld som berövar er så ofantligt på all normal syn på samvaro mellan könen.
Senast redigerad av XY3000 2026-09-05 kl. 09:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in