2026-09-04, 11:35
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jo visst, men det brottet är preskriberat.
Det har du rätt i, alltså är han frihetsberövad i väntan på dom för mord.

Det måstge svida i ögonen på haaaggan och pl400 som blev helt våta i trosan och trodde den här dåren skulle bli frikänd
Citera
2026-09-04, 13:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sjuttiofemman
Topsningen kommer inte att ge nåt resultat. GM bodde i Härnösand (på samma sida av stan som bankomaten) vid tillfället, var då i 25-årsåldern och kraftigt impulsstyrd, med begränsad empatisk förmåga. Det var inte första gången som han "knackade" någon. Grejerna från huset dumpades i skogen, nära stigen ner mot vattnet. Om han kan området?

Citerar ett annat inlägg: Användaren Sjuttiofemman var inne redan 2016 på att nyckeln till lösningen finns i Solumshamn.

”Det är ju klart som f-n, ingen nyhet direkt. Solums Hamn it is.”

”Mördaren kan området men det krävs lite att koppla honom dit. Vilket Börje och hans pajaskolleger inte klarar av. Man behöver inte bo eller vara skriven där för att ha full koll på området...men man behöver ha full koll på området för att hitta stigen...mitt i natten...”

Mitt i natten? Gick JJ tillbaka till brottsplatsen efter morden, eller vad menas? Och frågan kvarstår, varför blev Sjuttiofemman bannlyst och hur kunde han veta så mycket?
Citera
2026-09-04, 14:20
Medlem
F3ttans avatar
När förväntas domen komma?
Citera
2026-09-04, 14:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
Det måstge svida i ögonen på haaaggan och pl400 som blev helt våta i trosan och trodde den här dåren skulle bli frikänd
Jag vidhåller min tidigare gissning.
Det blir en fällande nämndemannadom i tingsrätten.
Sedan tror jag på en friande dom i hovrätten.
Citera
2026-09-04, 15:29
Avstängd
Citat:
det är alltid nämdeman dom i tingsrätten eller menar du domaren går emot i tingsrätten?

i 9 av 10 fall så faställer HR TR domen bör du ha i åtanke då om inte nya bevis tillkommer då, för annars måste de idiot förklara tingsrätten kraftigt
Citera
2026-09-04, 15:38
Medlem
Citat:
menar du domaren går emot i tingsrätten?
Ja, men det är bara min gissning.
Citera
2026-09-04, 15:46
Avstängd
Citat:
Ja, men det är bara min gissning.
Ja en ganska vågad sådan med.

men förstår vart du vill komma, du vill få det till politikerna inte har koll och dömer fällande, för att sedan jurisdomarna ihop med domarna ska ta sitt juridiska ansvar och fria i HR.

Frågan jag ställer till dig då tror du på hans historia och tror du han är oskyldig,
Citera
2026-09-04, 15:52
Medlem
Citat:
Frågan jag ställer till dig då tror du på hans historia och tror du han är oskyldig,
Nej, jag tror att han är inblandad på något sätt.
Däremot tycker jag bevisningen är för tunn.
Citera
2026-09-04, 16:24
Avstängd
Citat:
Nej, jag tror att han är inblandad på något sätt.
Däremot tycker jag bevisningen är för tunn.
jasså utveckla, du tror på andra Gm, kanske de MGM snackar om med? varför har inte de lämnat DNA efter sig och varför ändrar JJ sin historia gång på gång? och dessutom gör sig skyldig till brott enligt sig själv för hjälpa några okända han inte kan beskriva och veta vilka det är dessutom är han ju bara där i en minut och på den korta tiden hinner han rota i hennes handväska med dumpa den i skogen och förmodligen ta bankomatkortet och se om han får ut pengar med.

väldigt försvårande omständigheter det här
Citera
2026-09-04, 16:45
Medlem
Citat:
jasså utveckla, du tror på andra Gm, kanske de MGM snackar om med? varför har inte de lämnat DNA efter sig och varför ändrar JJ sin historia gång på gång? och dessutom gör sig skyldig till brott enligt sig själv för hjälpa några okända han inte kan beskriva och veta vilka det är dessutom är han ju bara där i en minut och på den korta tiden hinner han rota i hennes handväska med dumpa den i skogen och förmodligen ta bankomatkortet och se om han får ut pengar med.

väldigt försvårande omständigheter det här
Inget av det du anger bevisar att han är skyldig till mord.
Vi får se vad tingsrätten kommer fram till.
Citera
2026-09-04, 17:49
Medlem
Citat:

Ja, så kan vara. Då står vi på 0 igen.
Vad gör man om så mycket är preskiberat?
Vilken roll har Härnösandspolisen i det hela, i början?
Citera
2026-09-04, 18:51
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vilken roll har Härnösandspolisen i det hela, i början?

Vad jag förstått; mycket slarv, en bitterhet mellan polisdistrikten inom Norrland. Säkert bråk om vem som är ansvarig för vad då det var ett "ballt" fall och tår trampades på och utredningen blev lidande.

Synd som vanligt att något tjänstemannaansvar inte finns.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in