2026-09-04, 18:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
Vad jag förstått; mycket slarv, en bitterhet mellan polisdistrikten inom Norrland. Säkert bråk om vem som är ansvarig för vad då det var ett "ballt" fall och tår trampades på och utredningen blev lidande.

Synd som vanligt att något tjänstemannaansvar inte finns.
Tog hans bror tjänstemannaansvar, månntro?
Han var ju anställd polis vid händelsen? Åtminstone en av hans kollegor berättade om en fejd mellan bröderna. Och Tors ena dotter förhördes om ev. förhållande med den gifta polisen Karlsson (tror det var namnet) som även han förekommer i fup.

Härnösandspolisen borde bli utredd.
Citera
2026-09-04, 19:02
Medlem
Noetlovskijs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Tog hans bror tjänstemannaansvar, månntro?
Han var ju anställd polis vid händelsen? Åtminstone en av hans kollegor berättade om en fejd mellan bröderna. Och Tors ena dotter förhördes om ev. förhållande med den gifta polisen Karlsson (tror det var namnet) som även han förekommer i fup.

Härnösandspolisen borde bli utredd.

Ja, det konspiratoriska i mig säger som vanligt att någon inte ville att det skulle bli utrett. Jag tror fortfarande BÖ är insyltad på något vis.
Citera
2026-09-04, 19:56
Medlem
Citat:
Ja, det konspiratoriska i mig säger som vanligt att någon inte ville att det skulle bli utrett. Jag tror fortfarande BÖ är insyltad på något vis.
Insyltad,.ja absolut. Men kan han åtminstone bli dömd för mordet på Gerd?
Citera
2026-09-04, 20:02
Medlem
[quote=Noetlovskij|95854562]
[/QUOTE

Insyltad,.ja absolut. Men kan han åtminstone bli dömd för mordet på Gerd?

Den jag kan ponera skulle ha kunnat ha tagit BO av daga kan ha varit en fiende till BO (myndighetsperson?) som tvingart JJ till medhjälp. Är det vad JJ menar med "att ingen skulle tro honom"?
Citera
2026-09-04, 20:27
Medlem
FarsistFemenists avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Jag vidhåller min tidigare gissning.
Det blir en fällande nämndemannadom i tingsrätten.
Sedan tror jag på en friande dom i hovrätten.
Ja håller med, har läst igenom de sista 25 sidorna i tråd.
Fällande utslag i Tingsrätten friande dom i Hovrätten.
Citera
2026-09-04, 20:56
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av lantis60
Inget av det du anger bevisar att han är skyldig till mord.
Vi får se vad tingsrätten kommer fram till.
jag anser det, det är ställt bortom rimligt tvivel andra har kunnat utföra det här på så kort tid utan lämna ett enda spår
Citera
2026-09-04, 22:54
Medlem
FarsistFemenists avatar
Nu har jag äntligen gått igenom det viktigaste i fupen, va fan är detta ett skämt?
De är ju bara att släppa han, åklagaren har ju i helvete ingenting.
Slöseri med våra skattepengar bara.
Säkert är nämndemänen i TR från VP, MP och C.
Citera
2026-09-04, 23:07
Medlem
Citat:
Men BÖ har ju kämpat för att det här ska bli utrett.Hur kan hon då vara insyltad på något vis?
Citera
2026-09-05, 02:20
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av F3ttan
När förväntas domen komma?

9 september kl. 11.
Senast redigerad av smickra 2026-09-05 kl. 02:23.
Citera
2026-09-05, 02:21
Medlem
smickras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
möjligt han har ändrat sig flera gånger vilket åklagaren med påpekat och det är ju ett tecken på han ljög tidigare, allt var ju över på en minut först, men efter handväskan kom en efterhandskonstruktion till så han har lämnat flera olika versioner nu efter vad som lagts fram emot honom.

Han har målat in sig själv i ett hörn och det var ju en väldigt lätt match för åklagaren visa han ljuger och ändrar sig, hade varit mycket bättre om han inte sagt något i förhören fram tills rättegången då hade det blivit svårt för åklagaren, men så smart är inte den här autistiske jj

Det förvånar mig att han inte använt ”jag blev tvingad att göra detta”-försvaret under alla hans märkliga anpassningar.
Citera
2026-09-05, 07:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av smickra
Det förvånar mig att han inte använt ”jag blev tvingad att göra detta”-försvaret under alla hans märkliga anpassningar.
ja hans egna förklaringar sätter honom i mera problem än lösningar.

Skulle inte förvåna mig om han kommer med ytterligare en ny förklaring i hovrätten sedan med
Citera
2026-09-05, 08:08
Medlem
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/aJyrbO/dubbelmordet-i-brattas-de-har-vantat-pa-en-losning-i-21-ar?utm_source=androidapp&utm_medium=share

Varför är det så svårt att acceptera att mördaren inte hade någon koppling till offren? Och inte fanns bland de misstänkta. Vansinnesmord förekommer ju tyvärr. Även om det också ser ut som åldringsrånmord. Man borde tänkt lite vidare, unga vilsna män i trakten. Men pärmen med dokument och skoavtryck i 38 förbryllar. Hade han en medbrottsling?
Senast redigerad av honn 2026-09-05 kl. 08:19.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in