2026-09-03, 22:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av honn
Han ändrade väl sin historia sen och sa att när männen försvunnit så drog han in Gerd i ladan? Ingen tvingade honom. Eller har jag fel?
Nej, det är verkligen osannolikt att göra så om man vill undgå misstankar, om man inte redan är inblandad. Dessutom känslokallt.
Ja,att dra in en blödande människa på magen.Om man gör så är man nästan värd att sitta inburad även om man inte skulle ha mördat.
Citera
2026-09-03, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
precis nu tror verkligen ingen honom.

och varför lydde han order av de mystiska männen och drog in gerd i ladan? Hotade honom? Han måste ju förstå han binder sig till brott här isf och de var ju inte kvar så varför gjorde han så? Hotade honom?

Man måste vara rejält pantad om man tror den här historian ens är möjlig den här historian är borttom rimligt tvivel inte möjlig, dessutom var han bara där en minut och sedan ändrar igen när dna fanns i handvätskan med
Chansen att dom dessutom bara skulle låta honom gå efter att ha bevittnat detta är högst osannolikt.
Om dom mördade 2 personer av någon anledning...men låter vittnet till det som dessutom släpat in kvinnan i ladan leva vidare.
Är så ologiskt så man kan inte ens tro på det.
Citera
2026-09-04, 00:00
Medlem
Citat:
Han ändrade väl sin historia sen och sa att när männen försvunnit så drog han in Gerd i ladan? Ingen tvingade honom. Eller har jag fel?
Nej, det är verkligen osannolikt att göra så om man vill undgå misstankar, om man inte redan är inblandad. Dessutom känslokallt.
Men han ändrade väl den också efter att polisen sagt att Gerd fått ta emot våld i ladan också?
Han säger nog bara allt dom påvisar för han vet att man inte ska berätta mer.
Men så känslolös som han är så tror jag att han bara kan låta det vara då han inte påverkas känslomässigt av allt som skett
Citera
2026-09-04, 00:09
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnissen811
Chansen att dom dessutom bara skulle låta honom gå efter att ha bevittnat detta är högst osannolikt.
Om dom mördade 2 personer av någon anledning...men låter vittnet till det som dessutom släpat in kvinnan i ladan leva vidare.
Är så ologiskt så man kan inte ens tro på det.
det finns några idioter här i tråden som tror honom tydligen tex haaggan och pl400
Citera
2026-09-04, 07:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpnissen811
Men han ändrade väl den också efter att polisen sagt att Gerd fått ta emot våld i ladan också?
Han säger nog bara allt dom påvisar för han vet att man inte ska berätta mer.
Men så känslolös som han är så tror jag att han bara kan låta det vara då han inte påverkas känslomässigt av allt som skett

Han kanske påverkats då han inte verkat vilja släppa någon nära men har ändå kunnat gå vidare i livet. Man undrar hur någon fungerar, som kan bära en sådan mörk hemlighet. Han verkar ju inte ond, bara avstängd? Kanske han är en sådan som inte tillåter sig att visa några känslor utåt, inte att han är i avsaknad av känslor. Vem vet...
Citera
2026-09-04, 08:12
Avstängd

Citat:
Han kanske påverkats då han inte verkat vilja släppa någon nära
Citat:
men har ändå kunnat gå vidare i livet. Man undrar hur någon fungerar, som kan bära en sådan mörk hemlighet. Han verkar ju inte ond, bara avstängd? Kanske han är en sådan som inte tillåter sig att visa några känslor utåt, inte att han är i avsaknad av känslor. Vem vet...
Menar du han släppte folk nära innan den här händelsen?

Han har garanterat asperger/autism och har varit likadan hela tiden tror jag
Citera
2026-09-04, 08:19
Medlem
HemmaslagenWasabis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noetlovskij
En sådan handyxa skulle få plats att ligga begravd under stenarna runt trädet, men där antar jag att polisen sökt efter gömda grejer.

Konspiratoriskt, men fan vad kusligt om mordvapnet ligger där...
Citera
2026-09-04, 08:27
Medlem
Hirdmans avatar
Jag tycker mig ha läst igenom det mesta men jag förstår fortfarande inte kopplingen mellan morden och statyn, ifall han snott statyn, varför kopplas det till mordet?
Citera
2026-09-04, 08:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
[b]

Menar du han släppte folk nära innan den här händelsen?

Han har garanterat asperger/autism och har varit likadan hela tiden tror jag
Ja han va ju likadan under hela grundskolan enligt tidigare vänner från den tiden..
Citera
2026-09-04, 08:37
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 2an
Ja han va ju likadan under hela grundskolan enligt tidigare vänner från den tiden..
precis då kan vi slå hål på påståendet han blev annorlunda efter händelsen som påstods, ibland undrar jag vart folk får alla påståenden ifrån
Citera
2026-09-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Detdundrar
Vet ej var uppgiften om mailadressen kommer ifrån. Kanske Ulvar vet mer?

På sidan 1303 frågas JJ ut om Yahoo-kontot 57 dagar (femtiosju dagar) och på sidan 1605 beskrivs hans andra Google-konto ”klamydia”.

Namnvalen tyder på att de har någon betydelse för honom.
Klamydia-kontot (och även PlayBoy kaninen) visar på en omogen personlighet, för när har en 45 årig man användning av ett sånt konto? Gissningsvis går det att koppla till hans spelande. Han ville kanske framstå som en cool snubbe. Men som jag ser det är det enbart grabbar i trettonårsåldern som skulle tycka att en person med ett klamydia-konto är en häftig person.
Citera
2026-09-04, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 2britter
Ja,att dra in en blödande människa på magen.Om man gör så är man nästan värd att sitta inburad även om man inte skulle ha mördat.
Jo visst, men det brottet är preskriberat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in