2026-09-04, 08:30
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rumpollon
oroa dig inte det där vågar ingen nazi feminist se, det kan ju vara sanning som de inte tjänar på och då måste det skrivas långa lögnaktiiga noveller om det inte är sant

Eller så svarar man som Humbug69

Citat:
Nej, jag säger bara att hon inte heller visat upp en endaste dom.
Varför har hon inte gjort det tror du?
Citera
2026-09-04, 08:36
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JoaquinGuzman
hamburgaren är en väldigt vilsen kvinna som tror det måste finnas domar på allt som är sant altsså
Citera
2026-09-04, 08:41
Medlem
JoaquinGuzmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Merapi
I sånt fall.....om du säger ja till att få en avsugning, är du då automatiskt med på noterna om nån vill köra in en kuk i ditt anus?
Är väl självklart att har någon sagt jag till A. så betyder inte det automatiskt att man går med på B. .C. och D. eller what ever som den andre har lust på.
Det kan tom vara så att mitt i den avsugning som du nyss sagt ja till, så upptäcker du att det var bland de mest avtändande du varit med om, alltså du ändrar dig mitt i och säger nej det räcker så.

Kontentan är att i alla sexuella sammanhang så måste man numera lyssna in på sin motpart.

Och problemet med detta om man har en traditionell patriarkal sexualsyn, där det sexuella subjektet alltid är en man medan kvinnan är ett stycke kött...ett verktyg ...en åker...mm. av alla sunkiga metaforer som skapats genom tiderna...är ju uppenbart.

Ska man hantera samtyckeslagen, så får man lära sig tänka om.

Du har heller inte svarat på nedanstående.

Om en kille frågar en tjej om han får ha vaginalt sex med henne och hon säger ja det får du (tydligt verbalt samtycke) men sedan ligger stilla på rygg och blundar, hon säger inget, stönar inte och har armarna längs kroppen.

Hur skulle du juridiskt göra den bedömningen om tjejen i efterhand anmäler och hon säger att hon kände sig rädd och i en utsatt situation och säger att hon hamnade i fawning tillstånd. Det har inte förekommit våld eller hot.
Citera
2026-09-04, 09:37
Avstängd
Citat:
(FB) Lärare sålde sex, Härryda kommun

man får inte glömma hamburgaren sa såhär om en kvinnlig lärare som blåste folk på pengar och prostiuerade sig

Om hon skulle sätta på kvinnan med strap onn avslöjades dock inte men alltid lika kul när de här nazi feministerna försöker framstå som vganliga män lika misslyckat det med
Citera
2026-09-04, 10:07
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Du har heller inte svarat på nedanstående.

Om en kille frågar en tjej om han får ha vaginalt sex med henne och hon säger ja det får du (tydligt verbalt samtycke) men sedan ligger stilla på rygg och blundar, hon säger inget, stönar inte och har armarna längs kroppen.

Hur skulle du juridiskt göra den bedömningen om tjejen i efterhand anmäler och hon säger att hon kände sig rädd och i en utsatt situation och säger att hon hamnade i fawning tillstånd. Det har inte förekommit våld eller hot.
Det är en rejält vriden fråga eftersom det inte går att göra en bedömning utan att veta hur situationen ser ut och vad som föregått frågan och det vaginala sexet.

Säg att en man .. i ett par timmars tid pressar kvinna, leker med knivar och beter sig allmänt hotfull. Han stannar upp tittar på kvinnan och ställer frågan .. anser du att ett jakande svar då är ett tecken på samtycke och att kvinnan vill.

Men det är ju det som du aldrig förstått när det gäller samtycke, allt är inte bundet till ett enda ord.
Citera
2026-09-04, 12:11
Medlem
UyCVswHfsnM2z3nHs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Det är en rejält vriden fråga eftersom det inte går att göra en bedömning utan att veta hur situationen ser ut och vad som föregått frågan och det vaginala sexet.

Säg att en man .. i ett par timmars tid pressar kvinna, leker med knivar och beter sig allmänt hotfull. Han stannar upp tittar på kvinnan och ställer frågan .. anser du att ett jakande svar då är ett tecken på samtycke och att kvinnan vill.

Men det är ju det som du aldrig förstått när det gäller samtycke, allt är inte bundet till ett enda ord.

Det scenariot du beskriver är nog ungefär vad den oinsatta allmänheten ser framför sig när de tänker på samtyckeslagen. Fall som dessa är okontroversiella, och det är inte de fallen som kritiseras.

Det är fall av typen kroghångel med ett finger i fittan där ord står mot ord och det blir fällande dom som skapar kritik.
Citera
2026-09-04, 12:55
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UyCVswHfsnM2z3nH
Det scenariot du beskriver är nog ungefär vad den oinsatta allmänheten ser framför sig när de tänker på samtyckeslagen. Fall som dessa är okontroversiella, och det är inte de fallen som kritiseras.

Det är fall av typen kroghångel med ett finger i fittan där ord står mot ord och det blir fällande dom som skapar kritik.
Nej, faktum är att aktören jag ställde motfrågan till troligen inte godkänner våldtäkt ens om kvinnan fått ett brännbollsträ i skallen innan ... Möjligen om det var sju män som bevittnade det och alla hade samma uppfattning .. annars inte.

Min poäng är att situationen som sådan har stor betydelse i bedömningen -- och när det gäller kroghångel brukar det finnas vittnen, om inte annat om deras tillstånd
Citera
2026-09-04, 13:00
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Nej, faktum är att aktören jag ställde motfrågan till troligen inte godkänner våldtäkt ens om kvinnan fått ett brännbollsträ i skallen innan ... Möjligen om det var sju män som bevittnade det och alla hade samma uppfattning .. annars inte.

Min poäng är att situationen som sådan har stor betydelse i bedömningen -- och när det gäller kroghångel brukar det finnas vittnen, om inte annat om deras tillstånd
Men kvinnan kan ju berättat något för en vän eller skrivt ett sms till någon närstående som går upp och vittnar då gäller det som stödbevisning och är tillräckligt för en fällande dom.

Det är det som kritiseras och är problemet
Citera
2026-09-04, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
På tal om samtycke så undrar jag över minnesluckor. Om man festar och ena parten har druckit så att minnet försvinner ett tag, hos vem ligger bevisbördan?

Jag vet inte hur det ser ut juridiskt, men folk kan ju faktiskt bli mördade eller råka ut för andra konsekvenser om man förutsätter att en minneslucka av alkohol innebär att man är hjälplös. Rent medicinskt varierar det mellan individer hur välfungerande man är i såna situationer.
Citera
2026-09-04, 13:05
Medlem
Citat:
Får jag fråga varför du tycker det är helt irrelevant att den 13 åriga tjejen haft sexuella kontakter med 24 olika personer tidigare?

Oavsett vad du och jag tycker om att en 13 åring haft sex med 24 stycken så är det juridiskt ok om hen haft det med jämnåriga.

Personligen tycker jag att en orosanmälan borde göras. Men det är ett helt annat kapitel.

Detta fallet handlade om en 25 årig man som trodde sig sätta på en 14 åring, också det olagligt.

Huruvida hon ser äldre ut eller inte har inte ett skit med nånting att göra och nämndemännen borde få varsin varning.

Varenda jävla pedofil kommer i efterhand hävda att barnet såg äldre ut och betedde sig moget........och att det faktiskt var barnet som tog initiativet och var den som förförde pedofilen.. ..

För många många år sen var där en reportageserie om Thailandspedofilerna. Gubbar och män från all världens hörn som reste till Thailand för att utnyttja, våldta och exploatera barn. Deras ursäkter fick nackhåren att resa sig..... Vad sägs tex om denna "de mognar snabbare här"
Senast redigerad av gum69mo 2026-09-04 kl. 13:20.
Citera
2026-09-04, 13:08
Medlem
Citat:
Frågan löd att om man fått samtycke till vaginalt sex är det då långsökt att tro att tjejen även är OK med att bli slickad?

Hur reagerade hon när han började slicka henne?
Citera
2026-09-04, 13:16
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av excavation
Jag vet inte hur det ser ut juridiskt, men folk kan ju faktiskt bli mördade eller råka ut för andra konsekvenser om man förutsätter att en minneslucka av alkohol innebär att man är hjälplös. Rent medicinskt varierar det mellan individer hur välfungerande man är i såna situationer.
för en kvinna i en sådan situation är det bara positivt hur berusad hon är det styrker bara hon var hjälplös mera och inte kunde säga nej eller göra motstånd.

För mannen är det tvärtom desto mer berusad han var är det mera negativt han måste förklara sig i detalj vilket blir svårare och mindre trovärdighet beroende på hur berusad han var
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in